Infinity škola 1

Marko Paunović, 30.11.2020.

U ovoj seriji članaka nam Bruno Sandrić opisuje svoj početak igranja stolne strateške igre Infinity. Uživajte!

Pozdrav svima novim ljudima u Infinityu i starim maherima. Živili!

Ovaj tekst bi trebao pokriti sva ultra početnička pravila Infinitya da bi mogli zaigrati prvu partiju. E da, dok još imam vašu koncentraciju spomenuo bi da tijekom Američkog vjerskog blagdana Black Friday Corvus Belli ima ogromnu akciju. Niže cijene, popust na količinu, besplatna poštarina iznad nekog iznosa kojeg bi sigurno napravili, zagrljaji+ pusa (ovo izbjegavajte, paziti na socijalnu distancu jer su Corvus Belli Španjolci >.>'' ). Ako imate nešto što bi željeli a ne znate što i kako ili ne želite sami naručiti ili samo trebate dobru ekipu za Infinity, imamo i za to rješenje. Ovo je Facebook grupa za Infinity u RH. Ako nemate baš nova u ovaj tren ili ne želite naručivati preko interneta kontaktirajte Cartu Magicu. Možete naručiti preko njih i svima uljepšati dan!

Ako Vam se ne čita cijeli tekst ili Vam je loše napisan (ništa čudno) pojednostavljena pravila možete naći ovdje

Službena pojednostavljena pravila s primjerima i dovoljnim podacima za početi igrati su ovdje. Nisam znao da postoje do 21.11.2020. Da jesam ovo ne bi bilo napisano :D

14.11.2020 u Crnom Mačku odigrao sam svoju drugu partiju Infinityja ikad. Ovaj put zaigrao sam demo partiju kako bi mogao objasniti osnova pravila igre i staviti ih u ovu školicu. Ovaj battle report ću započeti s citatom od jednog od po meni najvećih mislioca ovog stoljeća... Jake the Dog!

Click for enlarged picture

Uz ovako motivirajuće misli započet ću ovaj battle report.

Rezime nekih bitnijih stvari od prošli put:

Infinity je igra na ploči (tabletop game) gdje dvije suprotstavljene strane rješavaju svoje nedoumice sukobljavanjem malih umjetnina uz vodstvo sila prirode. Drugim riječima svaki igrač stavi svoje minijature na ploču, napravi odluke i baca kocku kako bi vidio rezultat.

Minijature za Infinity su službeno od proizvođača Corvus Belli. Za razliku od mnogih drugih igara oni još uvijek koriste minijature od metala. Nekima je ovo super drugima nije. Ja osobno i ne volim baš raditi s metalom, ali svakom svoje. Te minijature se moraju očistiti i zalijepiti prije igranja. Njihovo bojanje je poželjno, ali nipošto nužno za samo igranje. Većina ljudi u ovom hobiju imaju ionako poprilično figura koje nisu nikad obojili.

A sad na nove stvari:

Prije same partije odaberu se jedinice koje se želi koristiti i to se zove ARMY LIST. Za to se popularno koristi službena aplikacija koju nam besplatno nudi Corvus Belly. Dostupna je na računalu, mobitelima i ostalim sličnim uređajima koji koriste mladi. Slaganje liste je nešto što se uči u hodu tako da se tu nećemo zadržavati. Bitno je prije početka partije s protivnikom dogovoriti broj bodova army liste koju će svaka strana koristiti. 300 bodova (eng. Points) je turnirski standard. Cilj mi je u ovom battle reportu objasniti osnova pravila na demo partiji. Idući report bi trebao biti isto demo ali bi se koristilo više pravila specifičnih za svaki model, i zatim koliko se stigne partija od 300 bodova.

Igra se igra na poteze na ploči koja je podijeljena na dvije suprotsavljene strane (po jedna za svakog igrača). Igrači bace kocke i igrač koji je dobio više bira jednu stavku iz ove 2 skupine i zatim onaj drugi bira iz druge skupine - Želim li igrati prvi ili drugi (player turn) - Želim li odabrati stranu stola ili birati tko prvi postavlja svoje jedinice na ploču (deployment)

Nikad ne želiš se deployati prvi. Dok jedan igrač postavlja figure na ploči drugi igrač nije prisutan za stolom. Kad prvi igrač završi kreće drugi. Igrač se opet udalji od ploče i pruži protivniku barem jednake uvjete kao što je on imao. OVDJE POZIVAM NA SPORTSKI DUH :D Zašto je to ovako, objasnim u idućem reportu 😊

Osnovna pravila uz primjere su ovako:

Za početak ako nekima od vas nije jasno što je token u našem hobiju:

Tokeni je fizički predmet kojeg koristimo da bi lakše brojali stvari. To mogu biti kamenčići, kovanice, kamenje, materijalizirani-manjak-volje-za-životom-tokom-korone, slatkiši ili napravljeni komadići plastike. Za naše potrebe mi ćemo brojati zapovijedi koje možemo dati izdati našim jedinicama na terenu. Te zapovijedi (eng. ORDER) brojimo pomoću tih tokena. Za što ih koristimo ću objasniti poslije ovoga, a za sad kako i koliko ih imamo. Za našu, početničku razinu razlikovat ćemo REGULAR i LIEUTENANT order . Na početku poteza igrač dobije po REGULAR order za svaku jedinicu u svojoj vojsci. Njih koristimo za bilo koju minijaturu. Uz to dobije i poseban token koji se zove LIEUTENANT order (on se koristi samo za Lieutenanta) naravno ako je on i dalje živ. Na kraju poteza svi ne iskorišteni orderi se odbacuju. Ostale tipove ću spomenuti u idućim battle reportovima.

Tokene koji predstavljaju ordere mi je posudio Vedran. Oni su meni izgledali ovako:

Click for enlarged picture

Zeleni su regular orderi kao što piše na njima, plavi je lieutenant order.

Pomoću tih ordera kako ime samo kaže izdajemo naredbe svojim trupama. Orderi se koriste tako da se protivniku jasno najavi da će se AKTIVIRATI neka ciljana jedinica koju imaš na ploči, pored te jedinice stavimo order token i možemo početi. Jedan regular ili lieutenant order token daje jedinici opciju napraviti ili 2 short skill ili 1 long skill.

Aktiviranjem jedinice možemo svašta, ali u demo partiji mogućnosti igrača su ograničene na micanje, pucanje, filetiranje (borba prsa o prsa), mrko gledanje (ništa ne radi). Kako bi stvari bile dodatno objašnjene u tekst ću staviti podatke o jednoj Infinity figuri.

Istu jedinicu možemo aktivirati više puta po potezu. Znači ako imam 15 tokena mogu ako želim (i pravila dozvoljavaju, i ako ostane živa naravno) 15 puta aktivirati istu jedinicu. Možemo ako želimo imati nekog Ramba koji čisti sve ispred sebe i igrati samo s njim. Na sreću igra je balansirana tako da to nije baš tako lako izvesti, ali moguće je ako želite.

Click for enlarged picture

Ovo je preuzeto sa službene Infinity stranice gdje se mogu raditi liste armija. Za naše današnje potrebe ogranićit ćemo se naaaaaa

Click for enlarged picture

I gledati što tu piše

Za početak tu je ime: Kriza Borac. Ne to nije prevedeno na „naški“ to je stvarno ime ove jedinice. Naime on spada u frakciju Nomads koji su vesela družina formirana s područja Balkana pa je ova recimo specifično iz Srbije. Bar tako tvrde na wiki. To mi je simpatično.

Ok za početak:

MOV – movement tj micanje. 4-4 Micanje u Infinitiyju spada u short skill tako da kad jedinicu aktiviramo, onda jedan short skill možemo iskoristiti za micanje 4 incha (1 inch je 2.54 cm ali postoje i metri koje mjere u tim heretičnim imperijalnim jedinicama i mogu se kupiti u Carti Magici). Ako želimo još jednom pomaknuti koristimo drugi short skill čime trošimo taj order token i pomičemo još 4 incha u željenom smjeru. Da je MOV 6-2 prvi short skill bi bilo micanje za 6 incha, drugi short skill za 2. Da je 1-5, prvi za 1, drugi za 5 itd.

CC – close combat, borba prsa o prsa

Borba prsa o prsa (CC) i pucanje (BS) su prva 2 načina interakcije između minijatura koja ćemo spomenuti. Za početak CC. Da bi se 2 figure potukle one moraju biti u baznom kontaktu. Znači baza jedne figure mora dodirivati bazu druge figure. Ako se baze eto baš ne mogu dodirnuti zbog nekog mača ili puške koja viri (ili repa :O ) onda se samo najavi protivniku da tvoja jedinica dolazi u „base to base contact“ i stvar riješena. Dodirujete se iako se zapravo ne dodirujete. Ko mi u koroni -.-“ Dosta mi je više.

 

I sad kako se u stvari jedinice bore. Oba igrača bace kocku od 20 strana (dostupne za kupnju u Carti Magici) i pogleda se broj. Cilj je dobiti što je veći broj ALI MANJI od vrijednosti koja piše ispod CC vrijednosti. Recimo da se bore Kriza Boracs (CC 18) i neka druga jedinica (CC 15). U ovom slučaju ako ja recimo dobijem 10 a moj protivnik 1, ja pobjeđujem borbu. Ako ja dobijem 19 a moj protivnik 1, on pobjeđuje jer sam ja bacio više od moje CC vrijednosti. Ovdje postoji i jedna kvaka. Ako je CC vrijednost moje jedinice 18 a protivnikove 15 i ja recimo na kocki dobijem 16 a moj protivnik 15 onda se računa da je moj protivnik dobio CRIT (eng. Critical hit). Ako jedinica dobije crit onda automatski pobjeđuje ovu drugu pod uvjetom da i ova druga nije dobila crit. U slučaju da oba dobiju crit, da citiram osobu koja me učila igrati „rit vs crit je nikom ništa bez obzira koliki je kome...krit „ Koji pjesnik :')

E sad CC vrijednost može biti i iznad 20 primjerice 26. Što to onda znači? Vizualno to bi izgledalo ovako. Paint skills on B)

Click for enlarged picture

*Authors note: Ovako dobru stvar u paintu nisam napravio od diplomskog... Čisti ponos :')

Ok za početak idemo logikom da ne možemo baciti manje od CC vrijednosti, znači da svaki udarac u baznom kontaktu pogađa protivnika. I sad gledamo za koliko je vrijednost veća od 20. U ovom slučaju za 6. I sad sve vrijednosti od 14 (20-6=14) do 20 se računaju kao CRIT.

Click for enlarged picture

BS – bullshit score, ne, zapravo Ballistic Skills, pucanje

E sad pucanje. Prije nego krenemo o temi pucanja volio bih objasniti sistem zaklona. Je li figura u nekom zaklonu? To se definira tako da pokušamo gledati metu koja se gađa iz očiju figure koja gađa. Gledamo siluetu jedinice (o tome samo malo kasnije) i je li baza mete dodiruje neki zaklon te je li možda u potpunosti zaklonjena i je li naša meta koju gađamo na višoj nadmorskoj visini od nas?

Click for enlarged picture

Ok, 3 jedinice žele pucati na metu M. Strijelac 1 ga jednostavno ne vidi jer nema pucanja kroz zgradu. Strijelac 2 ga vidi, ali ne savršeno, dio mete je zaklonjen zgradom. To je PARTIAL COVER. Strijelac 3 ga savršeno vidi i zgrada mu uopće ne smeta tako da nema problema. Naravno ovdje glasi pravilo dogovora. Ako nema dogovora onda dođe do problema. To ne želimo. Popusti ako je protivniku ako je toliko stalo. Ako je odlučujuć hitac u pitanju... zovi sudca ili druge igrače da daju mišljenje. Problem se ponavlja za visine.

Click for enlarged picture

Na trenutak zanemarimo umijeće crtanja u paintu i obratimo pozornost da je za visine stvar u principu jednaka. Strijelac 1 ne vidi metu (diskutabilno ali recimo da ne vidi), strijelac 2 ju vidi u zaklonu a strijelac 3 ju vidi bez problema. U slučaju da ju strijelac 1 i vidi opet se treba ponašati kao da mu je meta u djelomičnom zaklonu jer je fizički na višem položaju od strijelca.

Click for enlarged picture

Pucanje funkcionira tako da igrač baci kocku. Na kocki dobije broj i na to sad idu modifikatori. Prvi modifikator je modifikator oružja koje jedinica koja puca koristi. Primjer oružja na slici:

Click for enlarged picture

Ovo oružje kaže da ako se meta koju gađa nalazi u rasponu od 0 do 8 incha (baza od baze) ja dobivam +3 na BS, ako se nalazi između 16 do 32 incha ja dobivam -3 a ako se nalazi od 32 do 48 ja dobivam -6 na BS. Više od 48 incha ne može gađati. Zatim se gleda još jedna jako bitna stvar. Kako strijelac vidi metu? Ako ju uopče ne vidi ne može gađati, ako ju vidi u partial cover onda ide dodatnih -3 na BS i zatim idu modifikatori od posebnih pravila.

- B broj na statistici oružja predstavlja BURST tj. Koliko kockica bacamo kad gađamo metu.

Pucanje i borba prsa o prsa su short action. Ali ih za razliku od micanja ne možemo utrpati 2 u jedan order tj. Jedan order trošimo na neku od varijanti: • Micanje pa pucanje • Pucanje pa micanje • Micanje i još micanja • Samo pucanje • Samo micanje

I još mnogo toga što za sad nećemo komentirati.

PH – Physique – brojka kojom definiramo snagu, spretnost, izbjegavanje, bacanje i slične stvari. Nama će za sad najviše koristiti za izbjegavanje gađanja kad nas protivnik gađa ili reže.

ARM – armor- koliko je oklopljena jedinica. Znači nakon što je jedinica pogođena (BS ili CC) gleda se je li uopće meta ranjena pogotkom. To gledamo opet tako da bacimo kocku i umanjimo dmg karakteristiku oružja za vrijednost armora mete i moramo dobiti VIŠE od izračnate vrijednosti. Primjer Dmg oružja strijelca 13, armor mete 5 13-5=8 • Bacimo kocku i dobijemo manje od 8 je ranjena • 8 ili više nije ranjena

S – Silhouette – Ovo definira koliki volumen u prostoru jedinica zauzima na ploči. Bitna je kad se određuje je li strijelac vidio metu u nekom trenu. Minijatura se zamijeni siluetom navedene veličine i pogledamo. Siluete su zapravo zamjenske figure ili papirići (dimenzije definirane pravilima) koje nam govore kolika je zapravo figura volumenom. Znači nije bitno je li figura fizički mala ili velika bitno je koju siluetu ima. Ovo nam je bitno jer ista jedinica može imati različite figure ovisno koje oružje koristi. Savršen primjer je na sljedećoj slici (linkanoj sa službene stranice Corvus Belli).

Click for enlarged picture

Svaki od ovih modela predstavlja jedinicu Umbra od frakcije Combined Army. Razlika je što svaka ima drugačije oružje. Ali kao što vidimo srednja jedinica je skoro dvostruko viša od ostale 2. I sad da ne bi bili kažnjeni što koristimo neku figuru a ne ovu drugu sve 3 su zapravo stavljene da imaju istu siluetu. Siluete se kreću od 1 do 9.

Figura A puca na figuru B. Da bi se odredilo vidi li figura A figuru B (određujemo LINE OF SIGHT) umjesto figure B stavimo siluetu koja piše na profilu figure B. Spustimo se tako da pokušamo vidjeti situaciju iz perspektive figure A i ako se vidi BAREM jedan kvadratić na silueti računamo da imamo LOS (line of sight) i možemo pucati. Ako odjednom vidimo SAMO DIO kvadratića, meta u djelomičnom zaklonu. Ako vidimo SVE kvadratiće, meta nije u zaklonu.

Zadnja stvar koju ću dotaknuti ovaj put su reakcije koje igrač može napraviti u protivnikovom potezu.

ARO eng. Automatic Reaction Order

ARO mehanika je ono što igri daje dinamičnost i tempo. Iskreno dosta zanimljivije od sličnih igara koje sam vidio ili zaigrao jer doslovno iako protivnik igra ti isto sudjeluješ u potezu i radiš loše odluke.

Kako to funkcionira?

Recimo da igrača čiji je trenutno potez zovemo ACTIVE PLAYER (aktivni igrač), a igrača kojeg nije trenutno potez zovimo REACTIVE PLAYER (reaktivni igrač). Kad aktivni igrač aktivira jedinicu i napravi nešto Kriza Borcem npr. da se pomakne ili da puca ili da sjedne i plače što god, reaktivni igrač ima pravo na AUTOMATIC REACTION ORDER (ARO). To znači da se odmah poslije akcije aktivnog igrača pita reaktivnog igrača što bi želio raditi sa SVAKOM jedinicom koja aktiviranu jedinicu vidi bilo kad tijekom korištenja order tokena. I sad primjer kako bi pokušao objasniti napisano.

Click for enlarged picture

Aktivni igrač aktivira jedinicu koja je u našem primjeru meta „M“ i pored nje je postavljen Order token (zeleni s crvenim O). Najavljuje da će ju pomaknuti naprijed. Troši svoj prvi short skill da ju pomakne do kraja prve zelene strelice. U trenutku kad meta prođe plavu liniju strijelac 1 vidi metu i on ima pravo na ARO. Za sad zanemarimo što se može s ARO bitnije mi je u ovaj tren da shvatimo kad se ARO može koristiti. Strijelac 2 i 3 ne vide metu M zbog zgrada. Igrač nakon odrađenog ARO opet pomiče jedinicu dalje naprijed do kraja druge strelice. Strijelac 1 može odabrati BILO KOJU POZICIJU na kojoj se meta našla tijekom svog micanja da bi iskoristio svoj ARO dok god je bila vidljiva. Ako mu najviše paše da reagira odmah čim se našla na plavoj lini može, isto tako može i kad stane. Bitno je napomenuti da svaka jedinica ima pravo na 1 ARO tokom 1 ordera. ARO može koristiti i nakon drugog short skilla

Djelovanje strijelca 4 je u ovoj priči zapravo najzanimljivije. Reaktivni igrač može provjeriti kretanje mete M pomicanjem siluete duž cijele putanje kretanja. Ako ju vidi duž cijele duljine može odabrati bilo koju točku na kojoj bi djelovao. Primjerice ako ima snajper više bi mu odgovarala meta na daljinu, ako ima pištolj vjerojatno kad je meta već bliže. Možda ima trenutaka u kojima on ne vidi metu zbog zgrade između njih.

OK za svrhe demoa reći ćemo da je ARO ili pucanje na metu ili izbjegavanje. Primjerice zamislimo da se meta pomakla otprilike ovako:

Click for enlarged picture

Ovo je malo realniji scenario. Aktivni igrač aktivira figuru 1 da bi se pomakla do samog ruba zgrade zapucala na figuru 2 reaktivnog igrača. U trenutku kad se figura 1 prikaže figuri 2 reaktivni igrač kaže da će imati ARO. Reaktivni igrač može: a) Koristiti dodge b) Gađati nazad

U slučaju a) reaktivni igrač baci kocku i mora dobiti manje od PH (physical) te jedinice. Broj se uspoređuje s iznosom PH. Ako je dobila manje onda se povlači 2 incha nazad prema zaklonu. Ako je dobila Više od svog PH.... :'( pogođena je.

U slučaju b) pucaju i jedna i druga strana. I jedna i druga strana bace kocke, onaj s višim brojem ali nižim od vlastitog BS pobjeđuje i samo najviši brojevi jednog igrača se gledaju. Primjer:

Figura 1 ima BS 11 i oružje ima Burst 3 (baca 3 kocke)

Figura 2 odluči pucati nazad, ima BS 14 i baca 1 kocku nebitno koliko piše na profilu oružja jer puca kao reakciju.

Figura 1 (aktivni igrač) na kockama dobije 1, 5, 12. Odmah se odbacuje 12 jer je iznad BS i onda se gleda što je figura 2 (reaktivni igrač) dobila.

Prva varijanta figura 2 je dobila 20. Znači preko svog BS i to se odbacuje. Dobiva 2 pogotka od figure 1. Sad se ide gledati je li ranjen znači armor roll kao što smo već rekli za oba pogotka.

Druga varijanta. Figura 2 dobije 10. Prolazi samo jedan pogodak od strijelca jer je samo 1 viši od broja koji je meta dobila. Armor roll za samo 1 pogodak.

Treći scenarij. Figura 2 dobije 13. Samo se pogodak od figure 2 računa jer je iznad iznosa koji je dobila figura 1. The tables have turned!

Naravno ona strana koja je dobila crit pobjeđuje i negira protivnika. Ima samo jedna razlika. U slučaju da se pomoću ARO gađa nazad čak i ako na profilu oružja koje bira ima B (burst) 50 svejedno baca se baca samo JEDNA kocka.

IIIiiiiiii to je ajmo reći to za start. Puno je lakše kad zaigrate.

U prvom battle reportu igram demo partiju u kojoj je pri odabiru jedinica odabrao Vedran. Ja igram frakciju Combined Army protiv mog cijenjenog i plemenitog protivnika Ivora koji igra Ariadnu. Ariadna je grupacija Škota, Amerikanaca, Rusa koja je otišla u svemir istražiti neku svemirsku anomaliju, slučajno ostali predugo i nisu uspjeli držati korak s napretkom tehnologije ostalih frakcija. E da imaju i vukodlake :D Moj protivnik je također početnik ovog hobija pa se nekim iskusnijim igračima naše taktičke odluke mogu činiti „sub optimalne“, ali uvjeravam vas moji čitatelji. To nije tako. Mi savršeno znamo što i kako će se dogoditi i naši potezi su unaprijed planirani i odigrani barem 4 puta preko Tabletop Simulatora koji ima podršku za ovu igru pa možete ako želite zaigrati s nama :D Liste su nam min maxane (optimirane) do daske 😉

Naravno da nisu. Prvih 2 sata sam potrošio da saznam kako mi se zovu figure.... U idućem teksu pokrit ću svoj prvi battle report.

Najnoviji članci

  • Back to Basics radionice bojanja minijatura u Knjižnici Medveščak
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "476"
        ["member_id"]=>
        string(2) "64"
        ["title_eng"]=>
        string(47) "Back to Basics Workshops in Medveščak Library"
        ["title_hrv"]=>
        string(68) "Back to Basics radionice bojanja minijatura u Knjižnici Medveščak"
        ["mask_eng"]=>
        string(45) "back_to_basics_workshops_in_medvescak_library"
        ["mask_hrv"]=>
        string(65) "back_to_basics_radionice_bojanja_minijatura_u_knjiznici_medvescak"
        ["content_eng"]=>
        string(5094) "

    Click for enlarged picture

    During October and November, we held our Back to Basics miniature painting workshops for the youngest at the Zagreb City Libraries.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    The first set of three workshops was held in the Youth Department of the Medveščak Library on October 2, 9 and 11, 2025.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    During the workshops, our youngest participants painted chibi figures from the UMS Agram line and made a castle from upcycled materials.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    More photos can be found on our social media.

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(5118) "

    Click for enlarged picture

    Tijekom listopada i studenog u Knjižnicama Grada Zagreba smo održali naše Back to Basics radionice bojanja minijatura za najmlađe. 

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Prvi set od tri radionice održan je u Odjelu za mlade Knjižnice Medveščak 2., 9. i 11.10.2025. 

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Tijekom radionica naši najmlađi polaznici su bojali chibi figure iz linije UMS Agram te izrađivali dvorac od upcycle materijala.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Više fotografija potražite na našim socijalnim mrežama!

    Click for enlarged picture

    " ["created"]=> string(19) "2025-10-13 09:20:17" ["modified"]=> string(19) "2025-10-13 09:20:17" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } }
    Krunoslav Belinić, 13.10.2025.
  • Gaslands - bojanje autića - nastavak
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "475"
        ["member_id"]=>
        string(2) "35"
        ["title_eng"]=>
        string(22) "Gaslands - Tutorial II"
        ["title_hrv"]=>
        string(37) "Gaslands - bojanje autića - nastavak"
        ["mask_eng"]=>
        string(22) "gaslands_-_tutorial_ii"
        ["mask_hrv"]=>
        string(36) "gaslands_-_bojanje_autica_-_nastavak"
        ["content_eng"]=>
        string(5350) "

    Click for enlarged picture

    In this article I will briefly describe how I painted another set of three cars for Gaslands. Same as last time, I started with a black undercoat.

    Click for enlarged picture

    As I decided to keep the colour of the vehicles matt black, I left it at that and proceeded to paint the windshields. Using much the same method I used for the yellow crew, I applied the chosen paint scheme. Unlike blue windshields with the yellow crew, here I decided to use the yellow/red combo.

    Click for enlarged picture

    I then added chrome.

    Click for enlarged picture

    In the end, I added metallic details such as guns etc.

    Click for enlarged picture

    It was time to add the decals. I first painted all the surfaces with gloss varnish. Then I added the decals and after they set properly, I covered everything with Ultra Matt Varnish..

    Click for enlarged picture

    And thus ended the painting process.

    Click for enlarged picture

    GALLERY OF THE TWO FINISHED CREWS

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(5419) "

    Click for enlarged picture

    U ovom ću  članku opisati kako sam obojao drugi set od tri autića za Gaslands demo partije. Kao i prošli puta, krenuo sam s crnim undercoatom. 

    Click for enlarged picture

    S obzirom da sam odlučio da ovaj crew bude mat crn, farbanje karoserija sam tu prekinuo i počeo sam sa staklima. Slično kao i prošli put, koristio sam sličnu shemu, ali u drugim bojama. Za razliku od plavih refleksija na žutim autima, na crnima sam se odlučio za žuto/crvenu kombinaciju. 

    Click for enlarged picture

    Dodao sam krom.

    Click for enlarged picture

    I na kraju dodao metalne dijelove poput oružja.

    Click for enlarged picture

    Na ovim autima, odlučio sam dodati i naljepnice. Prvo sam na površine s naljepnicama stavio gloss lak. Potom sam postavio naljepnicce i nakon što su se dobro osušile sam te iste površine prekrio mat lakom. 

    Click for enlarged picture

    Time sam završio posao...

    Click for enlarged picture

    GALERIJA ZAVRŠENIH RADOVA!

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    " ["created"]=> string(19) "2025-10-13 07:21:57" ["modified"]=> string(19) "2025-10-13 07:21:57" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "35" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(5) "Marko" ["last_name"]=> string(9) "Paunović" ["first_name_mask"]=> string(5) "marko" ["last_name_mask"]=> string(8) "paunovic" ["username"]=> string(5) "marko" ["password"]=> string(40) "3bd37b326d19d1880d3b93a4b32e8fb3a90fa122" ["born"]=> string(19) "2033-03-07 20:35:00" ["created"]=> string(19) "2009-06-02 20:37:03" } }
    Marko Paunović, 13.10.2025.
  • GASLANDS - bojanje autića za postapoc igru
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "474"
        ["member_id"]=>
        string(2) "35"
        ["title_eng"]=>
        string(19) "GASLANDS - tutorial"
        ["title_hrv"]=>
        string(43) "GASLANDS - bojanje autića za postapoc igru"
        ["mask_eng"]=>
        string(19) "gaslands_-_tutorial"
        ["mask_hrv"]=>
        string(42) "gaslands_-_bojanje_autica_za_postapoc_igru"
        ["content_eng"]=>
        string(2790) "

    Click for enlarged picture

    In this article I will briefly describe how I painted a set of three cars for Gaslands. I started with a black undercoat and then applied a silver (Leadbelcher) spray as the base color.

    Click for enlarged picture

    Then I used the Rust effect from Dirty Down. Once the effect was dry, I sprayed the cars with a clear matte varnish to protect the layer of rust (which is activated when exposed to moisture). After the spray dried, I applied the Scratches and Heavy Chipping effect from Ammo by Mig Jimenez with a brush. After about fifteen minutes of drying, I sprayed the cars in yellow and let it dry for about 15 minutes. I used a brush to apply water over the cars and used a stiff brush, wooden skewer and cotton swab to remove the excess paint that was activated due to the Scratches and Heavy Chipping effects.

    Click for enlarged picture

    Then came the painting. First I covered all the details that would not be yellow in black. Then I used blue to draw out the reflections on the glass. Added the metal details (engines and weapons). And finally added the chrome effects (using GSW paint). For the very end I left the engine shine effects.

    Click for enlarged picture

    The painting of the cars for Gaslands is now complete.

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(2794) "

    Click for enlarged picture

    U ovom članku ću ukratko opisati kako sam bojao set od tri autića za Gaslands. Krenuo sam sa crnim undercoatom na kojeg sam stavio srebrni (Leadbelcher) sprej kao osnovnu boju.

    Click for enlarged picture

    Potom sam koristio Rust efekt od tvrtke Dirty Down. Kada se posušio efekt, autiće sam posprejao bezbojnim mat lakom da zaštitim sloj hrđe (koja se aktivira u doticaju sa vlagom). Nakon što se sprej osušio, kistom sam nanio Scratches i Heavy Chipping efekt od Ammo by Mig Jimenez. Nakon petnaestak minuta sušenja, autiće sam posprejao u žuto i ostavio da se osuši cca 15 minuta. Kistom sam premazao vodu preko autića i tvrdim kistom, drvenim ražnjićem i štapićem za uši sam uklonio višak boje koji se aktivirao zbog Scratches i Heavy Chipping efekata.

    Click for enlarged picture

    Zatim je uslijedilo bojanje. Prvo sve detalje koji neće biti žuti sam prekrio u crnu boju. Zatim sam izvukao plavom bojom refleksije na staklima. Dodao metalne detalje (motori i oružja). I na kraju dodao krom efekte (koristeći boju tvrtke GSW). Za sami kraj ostavio sam efekte sjaja motora.

    Click for enlarged picture

    TIme je završeno bojanje autića za Gaslands.

    Click for enlarged picture

    " ["created"]=> string(19) "2025-10-02 07:39:25" ["modified"]=> string(19) "2025-10-02 07:39:25" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "35" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(5) "Marko" ["last_name"]=> string(9) "Paunović" ["first_name_mask"]=> string(5) "marko" ["last_name_mask"]=> string(8) "paunovic" ["username"]=> string(5) "marko" ["password"]=> string(40) "3bd37b326d19d1880d3b93a4b32e8fb3a90fa122" ["born"]=> string(19) "2033-03-07 20:35:00" ["created"]=> string(19) "2009-06-02 20:37:03" } }
    Marko Paunović, 02.10.2025.
  • UMS Agram na CK2025 u Stubičkim toplicama
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "473"
        ["member_id"]=>
        string(2) "64"
        ["title_eng"]=>
        string(19) "UMS Agram at CK2025"
        ["title_hrv"]=>
        string(42) "UMS Agram na CK2025 u Stubičkim toplicama"
        ["mask_eng"]=>
        string(19) "ums_agram_at_ck2025"
        ["mask_hrv"]=>
        string(41) "ums_agram_na_ck2025_u_stubickim_toplicama"
        ["content_eng"]=>
        string(2737) "

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    For more photos check our social media!

    " ["content_hrv"]=> string(2864) "

    U subotu, 27.9.2025. naši članovi su nastupili na CK2025 u Stubičkim toplicama.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Za više fotografija posjetite naše socijalne mreže!

    " ["created"]=> string(19) "2025-10-02 07:28:26" ["modified"]=> string(19) "2025-10-02 07:28:26" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } }
    Krunoslav Belinić, 02.10.2025.
  • UMS Agram na 14. danima tehničke kulture
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "472"
        ["member_id"]=>
        string(2) "96"
        ["title_eng"]=>
        string(43) "UMS Agram at Days of Technical Culture 2025"
        ["title_hrv"]=>
        string(41) "UMS Agram na 14. danima tehničke kulture"
        ["mask_eng"]=>
        string(43) "ums_agram_at_days_of_technical_culture_2025"
        ["mask_hrv"]=>
        string(39) "ums_agram_na_14_danima_tehnicke_kulture"
        ["content_eng"]=>
        string(6577) "

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    For more photos check our social media!

    " ["content_hrv"]=> string(7407) "

    19. i 20.9. nastupili smo na XIV danima tehničke kulture u Kulturnom centru Dubrava. Dani je organizirala Zagrebačka zajednica tehničke kulture.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Na Dane smo došli sa izložbenim prostorom i prostorom za radionice.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    U sklopu nastupa organizirali smo:

    - predstavljanje Agramera, linije chibi minijatura 

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    - promociju knjige Tabletop Scenery for Beginners 

    Click for enlarged picture

    A s ponosom objavljujemo i da smo za naš rad u 2024. primili godišnju nagradu tehničke kulture dr. Oton Kučera

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Također smo organizirali i besplatne:

    - pokazne demonstracije minijaturističkih tehnika - sculpting i bojanje minijatura u petak 

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    - Back to Basics radionice bojanja minijatura za najmlađe u subotu

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Za više fotografija posjetite naše socijalne mreže!

    " ["created"]=> string(19) "2025-09-23 08:18:45" ["modified"]=> string(19) "2025-09-23 08:20:36" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "96" ["group_id"]=> string(1) "2" ["first_name"]=> string(6) "Antoni" ["last_name"]=> string(10) "Pastuović" ["first_name_mask"]=> string(6) "antoni" ["last_name_mask"]=> string(9) "pastuovic" ["username"]=> string(6) "antoni" ["password"]=> string(40) "5dfa823ee30df1936c1792d4c8348a4bcf4c64e2" ["born"]=> string(19) "2005-04-04 18:52:00" ["created"]=> string(19) "2019-04-04 18:53:09" } }
    Antoni Pastuović, 23.09.2025.

Svi članci

Najnoviji izvještaji s bojišta

Svi izvještaji s bojišta