Infinity škola 3 Brune Sandrića
U ovoj seriji članaka nam Bruno Sandrić opisuje svoj početak igranja stolne strateške igre Infinity. Uživajte!
Pozdrav svima novim ljudima u Infinityu i starim maherima. Živili!
Za početak bi morao početi s tužnim vijestima. Kafić Crni Mačak se nažalost zatvara. Zato smo bili primorani naći novi prostor za igranje. Nije prošlo ni tjedan dana otkad se pojavio problem a ekipa iz Carte Magice se ponudila da kod njih imamo jednak termin (9 do 16 subotom). Ok motivirajući citat:
Rise and rise again, 'till lambs become lions.
Mislim da je iz Robin Hooda.
Što se tiče samog mog uspona u svijetu Infinitya... 21.11.2020 je bio trenutak za idući korak. Dogovorena je partija protiv jednog old timera koji me naučio novom izrazu.
Seal clubbing
Što je to, objasnim na primjeru u prvoj partiji. Da ne bih previše opet objašnjavao pravila koja se izgleda sasvim lijepo mogu naći na netu besplatno idem odmah na battle reportove 😊
Zbog promjene lokacije nisu baš svi ljudi mogli doći pa sam ja bio treća osoba dok se nije slučajno pojavio Vedran koji je baš želio bacati kockice. Pa ajmo :D
U Carti Magici imali smo jedan manji slobodan stol pa smo odlučili zaigrati partiju od 140 bodova po glavi. Moja lista je bila:
Njega sam želio igrati jer mi je zapravo jako fora model. Ako uđe u CC vrlo vjerojatno ubija što god dotakne. Također ovdje je zanimljivo za spomenuti jedan trik oko kretanja. Njegov MOV je 6-2 i aktivacijom samaritanca možemo prvi short skill potrošiti za pomicanje i onda drugi iskoristiti za dodge. Zašto? Zato jer dodge rollamo na PH koji je 12 a Special Skill mu diže taj roll za 3 što znači da mu je za dodge potrebno 15 ili manje. To je iznad 75% vjerojatnosti da se pomakne 4 incha opet naprijed. Ispada da u prosjeku više prođe ako dodgea nego ako samo hoda. Također ne dobije metak u glavu :D
Zatim moji cheerleaderi. To je naziv za jedinicu koja povećava broj ordera koje imam za što manji cost. Drugim riječima dodam 3 unidrona za 45 pts i dobijem 3 ordera koliko je koštao sam samaritanac. Odabrao sam 2 s Plasma Carbine i imao sam slobodan bod pa sam uzo i ovaj K1 Combi Rifle da vidim kakav je.
Maakrep mi se jednostavno sviđa kao model a odabrao sam Boarding Shotgun jer je mapa manja pa je njen blizak domet manji problem nego na većim mapama.
Fraacta je tu jer ima zanimljive abilityje i daje mi fleksibilnost u igri. Naime osim što može uči s bilo kojeg ruba mape također ima i Transmutation (W). Ovo je Special Skill koji joj omogućava da kad dobije wound umjesto nesvjestice ona pređe u Survival Form koji joj udvostruči ARM i BTS, ali bitnije od toga je zapravo činjenica da efektivno ima 2 wounda.
140 pt
Prva partija
Za početak spomenuo bi ove mališane. Ovaj dvojac iako su na 2 baze broje se kao 1 jedinica. Ovo je Auxilia od PanOceanie. Klasično kao i sve druge jedinice aktiviramo je korištenjem 1 order tokena, ali za razliku od drugih možemo micati oba odjednom ali robotić ne smije biti udaljeniji od 8 incha od čovjeka. Ubijemo čovjeka robotić se gasi, ali obrat ne vrijedi. E sad, robotić ima bacač plamena.... A to sam saznao da jako boli na malim mapama.
Mapa na kojoj smo igrali jeeeeee
Napucavanje vs Vedran
Počeli smo bacanjem kocke da odlučimo tko prvi postavlja, tko bira stranu, tko igra prvi a tko drugi.
Ja sam bacio 1 i WIP mog lieutenant je 15
Moj protivnik je dobio 7 i WIP njegovog Lieutenanta je 12
Protivnik (eng. Opponent tj opp) je odlučio da će on igrati prvi, ja sam odabrao da drugi deployam i odabrao stranu stola.
Postavljamo se unutar 8 incha od svoje strane stola jer igramo partiju do 150 pts
Ovako se moj protivnik postavio. U kućice je ubacio puno likova za koje sam mislio da će ići prema meni i skoro pa ne otvoreno Auxiliu kojeg sam mislio brzo napucati i ići dalje.
Iz moje perspektive meni desna strana stola mi je izgledala dosta otvoreno da mogu proći s mojim jedinicama gdje mu zgrada ne bi trebala biti zaklon nego sam mislio da će smetati pri gađanju. Zato sam se odlučio postaviti.
Sve je trebalo imati cilj protrčavanja do desne strane.
Igra počinje. Opp prvi igra
Aktivira Auxiliu i ide direktno prema meni.
Unidron s K1 ima ARO pa puca ali promaši. Robotić se dogega, pokuca na prozor i onda sam saznao za Heavy Flame Thrower vidljiv na desnoj fotografiji. Da.... I početnicima je vidljivo da ovo nije dobar znak. Moji likovi pokušaju dodge ali mali plavi ne mora ni gledati je li pogodio. Naime ako su jedinice na tom fire templateu oni su odmah pogođeni. Samo se gleda koliko dugo gore. Za Makreep rollam 19. To je wound, onda 20 to je smrt. Maakrep manje. Unidron se uspije izvući 2 incha izvan zgrade.
Moj protivnik aktivira lika na zgradi koji ima heavy machinegun. Ja iskoristim ARO na 2 Unidrona da ga probam ubiti prije nego on ubije mene.... On odluči pucati na mene. Unidron s K1 puca na njega ali njegov roll je bolji i moj unidron završi u nesvijesti, drugi spektakularno promaši a za uzvrat dobije metak. Začudo metak ostane samo u armoru i ne moj drugi unidron ne umre od ovog pogotka! S druge strane umro je odmah u idućem aktiviranju kad je dobio 3 metka od istog tog lika. Moj zadnji unidron jednako nesretno prođe jer dobije metak od snajpera s druge strane mape.... Opet jedan manje. I moj protivnik pita dosta optimistično i vedro: „Ok što ti je još ostalo?“ U očima mu vidim kako je zadovoljan potezom i već razmišlja o idućem.
-Ummmm ništa. Samo samaritanac.
- Kako to misliš?
- Sve si ih pobio
..... tišina
......tišina
- Sorry nisam mislio ovako jako krenuti. Pa što mi nisi rekao, pa nisam znao...
I tako dragi moj čitatelju ovo je definicija seal clubbinga. Uz najbolju namjeru ova partija je trajala samo jedan potez mog protivnika. Gdje god da sam izvirio sa samaritancem morao bi i dalje pretrčati pola stola na koji gledaju snajper, mali robotić s plamenobacačem i lik sa strojnicom. Tu nije bilo više smisla igrati.
I to je razlika između liste koju je složio čovjek koji zna igrati i voli hobi i netko tko je tek ušao u hobi. Idući put ću i ja njemu pokazati da imam robote pa ćemo vidjeti ☹
I onda je moj protivnik predložio novu partiju u kojoj će maknuti 1 auxiliu, snajpera,još jednog lika i ponudio mi je da igram prvi. U principu igra s otprilike 110 bodova i to drugi. Ovo malo ponosa što mi je ostalo tražilo je da odigramo još jednu pa da možda i uspijem pobijediti.
Partija 2
Nova partija
Moji likovi su ostali gdje su i bili jer se zapravo ni jedan nije pomaknuo osim što sam samaritanca pridružio bliže unidronima.
Kao prvu stvar želio sam malo raščistiti zrak i ubiti ovog lika na zgradi s heavy machine gunom da bi umbra probao preskočiti do njih i krenuti tamaniti.
Provirim K1 unidronom i gađam prema heavy machine gun liku. Heavy machine gun lik gađa nazad. Također lik s druge strane stola gađa na mene nazad.
Unidron s K1 gađa Heavy machine gun lika – on gađa mene nazad. Ja dobijem 4 i 7 on 10 i pobjeđuje. Na sreću preživim. Gađa me prašinar s druge strane ploče. Pogađa me ali zbog armora moj unidron preživi. Ajde nije ista priča kao prošla partija.
Umbra mi je na početku poteza stajao gdje su svi ovi tokeni. Prvo je gađao u heavy machine gun lika, koji je gađao nazad. Ja dobio 20, protivnik dobio 1. Da stvar bude gora, dobijem i wound od toga. Ali zato što je samaritanac tvrd on ne pada u nesvijest nego ako dobije 2 wounda odmah umire i gotovo. Mislim se da je ovo situacija u kojoj ili pobjeđujem ili odmah gubim. Samaritanac gađa opet, dobijem crit. Gađam opet, 2 pogotka, 1 ranjava i lik s heavy machine gunom pada u nesvijest. Pomičem umbru gdje je kocka, protivnik ga gađa, ja dodge prema naprijed i izbjegnem sve te se pomaknem naprijed.
I sad mi padne napamet ideja. Pitam protivnika pravila vezana za gađanje kroz prozore i vrata. On kaže ako se vide, mogu se gađati. Uzmem mobitel i napravim 2 fotografije:
Aktiviram unidrona s plasma carbine pogledam profil i vidim da ima blast mode. Kažem da pucam, pokažem fotografije da ima line of sight. Izmjerimo udaljenost, imam +3 zbog dometa. Bacim kocku....
Pogodak
Auxilia pogođen, ranjen. Mali robot su izvukao kao i veliki (Siera dron bot) ali ovo je već velik pomak.
Opp turn 2
Robot se pomice gore na kat i gađa unidrona koji je maloprije napravio rupu na njegovoj strani stola. E sad, ispada da je taj robotić nešto malo opasniji nego sam mislio. Osim što ima Burst 4 ima s heavy machine gun, on ima i jedno drugo pravilo koje nisam znao dok nije bilo prekasno. On podijeli gađanje tako da 2 hitca idu na Unidrona s K1 i 2 hitca na Unidrona koji je maloprije napravio rupu na njegovoj strani stola. Baca kocke, crit... Pogađa sve.... Ubija sve....
Onaj prašinar gađa samaritanca. Em je bio u coveru, em je bio na -3 dometu, em dodgea na 15. Ništa nije pomoglo. Ubija mi samaritanca. Ubija mi lieutenanta. Problem, ali ajde
Kao osvetu na to pojavi se ARO za Makreep ona nazad – shotgun pogađa i ranjava prašinara.
Moj turn 2
Stavljam Fraactu na stol odmah pored upravo onesviještenog prašinara i probam riješiti stvar pomoću nje. Ona mi postaje novi lieutenant. I ovdje saznam za taj mali Special Skill od Siera bota... Ono što sam saznao prekasno kad on gađa nazad u ARO OPET baca 4 kocke... On svejedno baca 4 kocke u ARO.... Moj unidron gada plasmom bota, a on gađa nazad. Unidron umire. Makreep gađa bota, bot nazad, Maakreep umire. Fraacta pokuša gađati, bot gađa nazad i Fraacta dobije jako puno metaka 4 wounda. Mrtva. Moram priznati da me iznenadilo. Jako. Ispada da jednom kad se popeo gore nisam ni mogao pobijediti.
I tako opet u pola turna robot pobjedio pobijedio.
Ali ok, svi koji gube se ljute. Glava gore a idući put protiv nekog tko nema takve robotiće :O
Najnoviji članci
- Back to Basics radionice bojanja minijatura u Galeriji i ČitaoniciVN Krunoslav Belinić, 04.12.2025.
- Nastupili smo na: Monte San Savino 2025 Marko Paunović, 24.11.2025.
-
Znanost iza akrilnih boja
- Binders (eng. resin) – form a film – in our case probably pure acrylates, I suspect they are styrene acrylates.
- Fillers – in addition to adding volume to the paint, they also affect the viscosity, coverage and appearance of the dry film
- Pigments – the main division is into organic pigments and inorganic pigments. Inorganic ones are more covering but have less vivid shades, while organic ones are often quite poorly covering (yellow for example) but their shades are vivid and bright
Additives:
- Anti-foam
- Rheological modifiers – affect the behavior of wet paint on the substrate (e.g. spillage) and the behavior of the paint when a force is applied to it (brush, roller, spray, airbrush). Rheological modifiers also include thickeners that affect the viscosity of the paint.
- Dispersants – envelop pigment and filler particles and prevent their agglomeration during standing. Good dispersion of pigment and filler affects the coverage and uniform appearance of the dry film. There are a bunch more but I won't go into too much detail
- Solvent – in this case water.
Contrast paints and speed paints – high pigment content, but not so much that it causes high coverage. They are formulated to spread, not to stay where you put them. The result of spreading is that the paint collects in the recesses, where a thicker film of paint remains than on the protruding parts of the miniature. Where the film of paint is thicker (the recesses), the shade of the contrast paint is more pronounced, unlike on the protruding parts where the film is thinner, which is why the shade is then influenced by the color of the substrate.
Composition:
- Binders
- Pigments
- Additives – all listed above + surfactants that reduce the surface tension of the wet paint film, which is why it flows
- solvent
- I would say they do not contain fillers, or contain very, very little of them
Washes – similar in formulation and behavior to contrast agents, only they have a much lower proportion of pigments, certainly no fillers, a higher proportion of surfactants, lower viscosity, and probably less binders.
If we want to greatly dilute acrylic paint or contrast, it is better to use a product intended for this purpose from the manufacturer of that paint rather than water, because it contains all the necessary amount of binders and additives for that paint to retain its properties.
" ["content_hrv"]=> string(4306) "U ovom članku, naša Dunja nam otkriva znanost iza akrilnih boja.
Akrilne boje – visoki udio pigmenta i dobra pokrivnost. Ako su dobro formulirane ostaju tamo gdje ih naneseš, ne ostavljaju „brush marks“ i suše se dovoljno sporo da stigneš napravit što želiš na minijaturi a opet dovoljno brzo.
Sastav:
- Veziva (eng. resin) – formiraju film – u našem slučaju vjerojatno čisti akrilati, sumnjam da su stiren akrilati.
- Punila – osim što dodaju volumen boji utječu i na viskoznost, pokrivnost i izgled suhog filma
- Pigmenti – glavna podjela je na organske pigmente i anorganske pigmente. Anorganski su više pokrivni ali manje živih nijansi, dok su organski često dosta loše pokrivni (žuti npr) ali zato su im nijanse žive i jarke
Aditivi:
- Protiv pjene
- Reološki modifikatori – utječu na ponašanje mokre boje na podlozi (npr razlijevanje) i na ponašanje boje dok na nju djeluje sila (kist, valjak, sprej, airbrush). Pod reološke modifikatore spadaju i ugušćivači koji utječu na viskozitet boje.
- Dispergatori – obavijaju čestice pigmenata i punila i sprječavaju aglomeraciju istih stajanjem. Dobra dispergiranost pigmenta i punila utječe na pokrivnost i ujednačen izgled suhog filma.
- Ima ih još hrpa ali neću toliko u detalje
- Otapalo – u ovom slučaju voda.
Kontrastice i speed paints – visoki udio pigmenta, ali ne toliki da uzrokuje visoku pokrivnost. Formulirane su da se razlijevaju, a ne da ostaju tamo gdje ih staviš. Posljedica razlijevanja je skupljanje boje u udubine gdje onda ostane deblji film boje nego na isturenim dijelovima minijature. Tamo gdje je film boje deblji (udubine) nijansa kontrastice izraženija, za razliku od isturenih dijelova na kojima je film tanji zbog čega na nijansu onda utječe boja podloge.
Sastav:
- Veziva
- Pigmenti
- Aditivi – svi nabrojani gore +
- surfakanti koji smanjuju površinsku napetost mokrog filma boje zbog čega i dolazi do razlijevanja
- otapalo
- rekla bih da ne sadrže punila, ili ih sadrže vrlo vrlo malo
Washevi – po principu formuliranja i ponašanju slični kontrasticama, samo imaju puno manji udio pigmenata, sigurno ne sadrže punila, veći udio surfakanata, manji viskozitet i vjerojatno manje veziva.
Ako želimo jako razrijediti akrilnu boju ili kontrasticu bolje je koristiti za to predviđen proizvod od proizvođača te boje nego vodu, jer sadrži svu potrebnu količinu veziva i aditiva kako bi ta boja zadržala svoja svojstva.
" ["created"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" ["modified"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } } Krunoslav Belinić, 20.11.2025. - Nastupili smo na: Modelmania 2025 Marko Paunović, 05.11.2025.
- Tabla za Necropolis – dio 1 Antoni Pastuović, 05.11.2025.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Kill Team - Blooded vs. Vespid Stingwings 28.02.2025., GW - Warhammer 40.000, i Antoni Pastuović (Imperial Guard)
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)

















