Ljestve su dosadne
Evo jedan mali i ne pretjerano zahtjevan projektić da se ufuram u izradu terena (op.urednik: tekst je pisan 2010, još se nije ufurao :D )
Budući da je sastavni dio Mordheima penjanje/silaženje sa različitih zgrada/prepreka i sl. ljestve su sastavni dio igre. Kako bi malo dobili na raznovrsnosti terena krenuo sam raditi rope&hook terenčiće koji će u igri na isti način kao i ljestve označavati gdje se modeli mogu penjati bez penala.
1. Uzeo sam stari CD i iz njega izrezao baze nepravilnih oblika. Baze su nešto manje od malih okruglih GW baza kako bi lakše stale na balkone, uske prolaze i općenito pretrpani Mordheim. Na baze sam zaljepio olovo kako bi dobio na težini i onda sam sve to skupa obukao u DAS modeling clay.
2. Da ne bih napravio osam hrpica zemlje sa kukom i špagom, svaka baza ima neku svoju temu odnosno detalj koji ju čini interesantnijom.
Krknuti skaven napravljen od tijela gnoblara, skavenske glave, repa i štita. Ovo je bila relativno jednostavna konverzija jer sam mogao sve spojeve prekriti sa pijeskom i ne gubiti vrijeme na green stuff i konvertiranje u ponom smislu riječi.
Jedna baza koja zbog loše slike izgleda kao hrpa rublea, ali nije. Na slici se loše vidi udubljenje koje ću nakon farbanja ispuniti sa valleyo still water resinom i time napraviti lokvu/rupu ispunjenu vodom.
Baza koja je prvotno zamišljena samo kao hrpa rublea, ali mi je u procesu izrade pala ideja da ubacim jedan gruesome detalj koji će morati pričekati da prvo ofarbam bazu. O tome nešta docnije. (10 godina kasnije, još uvijek čekamo… op.urednik)
Komad slomljene grede sa zakucanim hakmeserom. Nuff said (inače, godovi na svim drvenarijama su rezbareni sa gravirkom).
Klasičan warhammer motiv - battered shield&sword. Štitu sam dodao remenje kojim se pričvršćuje na ruku.
Drvena šalufa/šaloporka. Napravljena od FIMO mase sa izrezbarenim letvicama i godovima. Od kartona napravljeni okovi, od žice ručka i šarke, od green stuffa zakovice. Ko skuži da sam se zaj... dobije...prst u oko.
Ponovo odlomljena greda sa još uvijek pričvršćenim zvonom (inspiracija iz lokalne birtije). Zvono i lanac sa zombie spruea, greda rezbarena, okovi - karton, zakovice i drveni klinovi - GS. Malo žice i plastike i to je to.
Ova baza mi je nekak najdraža i na nju sam potrošio najviše vremena. Kovčežić. Od komada letvice odrezao osnovu za kovčeg, izrezbario godove. Od kartona napravio okove po rubovima, a od žice šarke poklopca. Sa prastarog night goblin quivera sam pažljivo izreza lubanju (cca 1,5 x 2,5 mm površine), zalijepio ju na prednju stranu kofera da glumi ključanicu, izbušio rupu za ključ i ubacio sitni ključić napravljen od žice (0,5 kvadrata žica - u presjeku je skoro na pola manja od presjeka spajalice za papir). Sa finim šmirglom sam poravnao GS i na bokove kofera dodao od iste žice od koje sam radio ključ ručke od isprepletenih žica (kako bi još više naglasio da to nije običan sanduk - već nekaj, jel, malo finije, ne).
Baze na hrpi sa dodanim trokukama (inače kupljenim u ribić shopu za cca 2kn/komad - za ribolov vjerojatno ne vrijede ništa, ali za ovo su odlične). Trokukama sam skinuo sam vrh da se igrači ne bi "lovili" na njih prilikom pomicanja figura.
To je to. Slijedi dodavanje lanca na trokuku (cca 3-4 karike po komadu), undercoatanje i farbanje.
Najnoviji članci
- Back to Basics radionice bojanja minijatura u Galeriji i ČitaoniciVN Krunoslav Belinić, 04.12.2025.
- Nastupili smo na: Monte San Savino 2025 Marko Paunović, 24.11.2025.
-
Znanost iza akrilnih boja
- Binders (eng. resin) – form a film – in our case probably pure acrylates, I suspect they are styrene acrylates.
- Fillers – in addition to adding volume to the paint, they also affect the viscosity, coverage and appearance of the dry film
- Pigments – the main division is into organic pigments and inorganic pigments. Inorganic ones are more covering but have less vivid shades, while organic ones are often quite poorly covering (yellow for example) but their shades are vivid and bright
Additives:
- Anti-foam
- Rheological modifiers – affect the behavior of wet paint on the substrate (e.g. spillage) and the behavior of the paint when a force is applied to it (brush, roller, spray, airbrush). Rheological modifiers also include thickeners that affect the viscosity of the paint.
- Dispersants – envelop pigment and filler particles and prevent their agglomeration during standing. Good dispersion of pigment and filler affects the coverage and uniform appearance of the dry film. There are a bunch more but I won't go into too much detail
- Solvent – in this case water.
Contrast paints and speed paints – high pigment content, but not so much that it causes high coverage. They are formulated to spread, not to stay where you put them. The result of spreading is that the paint collects in the recesses, where a thicker film of paint remains than on the protruding parts of the miniature. Where the film of paint is thicker (the recesses), the shade of the contrast paint is more pronounced, unlike on the protruding parts where the film is thinner, which is why the shade is then influenced by the color of the substrate.
Composition:
- Binders
- Pigments
- Additives – all listed above + surfactants that reduce the surface tension of the wet paint film, which is why it flows
- solvent
- I would say they do not contain fillers, or contain very, very little of them
Washes – similar in formulation and behavior to contrast agents, only they have a much lower proportion of pigments, certainly no fillers, a higher proportion of surfactants, lower viscosity, and probably less binders.
If we want to greatly dilute acrylic paint or contrast, it is better to use a product intended for this purpose from the manufacturer of that paint rather than water, because it contains all the necessary amount of binders and additives for that paint to retain its properties.
" ["content_hrv"]=> string(4306) "U ovom članku, naša Dunja nam otkriva znanost iza akrilnih boja.
Akrilne boje – visoki udio pigmenta i dobra pokrivnost. Ako su dobro formulirane ostaju tamo gdje ih naneseš, ne ostavljaju „brush marks“ i suše se dovoljno sporo da stigneš napravit što želiš na minijaturi a opet dovoljno brzo.
Sastav:
- Veziva (eng. resin) – formiraju film – u našem slučaju vjerojatno čisti akrilati, sumnjam da su stiren akrilati.
- Punila – osim što dodaju volumen boji utječu i na viskoznost, pokrivnost i izgled suhog filma
- Pigmenti – glavna podjela je na organske pigmente i anorganske pigmente. Anorganski su više pokrivni ali manje živih nijansi, dok su organski često dosta loše pokrivni (žuti npr) ali zato su im nijanse žive i jarke
Aditivi:
- Protiv pjene
- Reološki modifikatori – utječu na ponašanje mokre boje na podlozi (npr razlijevanje) i na ponašanje boje dok na nju djeluje sila (kist, valjak, sprej, airbrush). Pod reološke modifikatore spadaju i ugušćivači koji utječu na viskozitet boje.
- Dispergatori – obavijaju čestice pigmenata i punila i sprječavaju aglomeraciju istih stajanjem. Dobra dispergiranost pigmenta i punila utječe na pokrivnost i ujednačen izgled suhog filma.
- Ima ih još hrpa ali neću toliko u detalje
- Otapalo – u ovom slučaju voda.
Kontrastice i speed paints – visoki udio pigmenta, ali ne toliki da uzrokuje visoku pokrivnost. Formulirane su da se razlijevaju, a ne da ostaju tamo gdje ih staviš. Posljedica razlijevanja je skupljanje boje u udubine gdje onda ostane deblji film boje nego na isturenim dijelovima minijature. Tamo gdje je film boje deblji (udubine) nijansa kontrastice izraženija, za razliku od isturenih dijelova na kojima je film tanji zbog čega na nijansu onda utječe boja podloge.
Sastav:
- Veziva
- Pigmenti
- Aditivi – svi nabrojani gore +
- surfakanti koji smanjuju površinsku napetost mokrog filma boje zbog čega i dolazi do razlijevanja
- otapalo
- rekla bih da ne sadrže punila, ili ih sadrže vrlo vrlo malo
Washevi – po principu formuliranja i ponašanju slični kontrasticama, samo imaju puno manji udio pigmenata, sigurno ne sadrže punila, veći udio surfakanata, manji viskozitet i vjerojatno manje veziva.
Ako želimo jako razrijediti akrilnu boju ili kontrasticu bolje je koristiti za to predviđen proizvod od proizvođača te boje nego vodu, jer sadrži svu potrebnu količinu veziva i aditiva kako bi ta boja zadržala svoja svojstva.
" ["created"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" ["modified"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } } Krunoslav Belinić, 20.11.2025. - Nastupili smo na: Modelmania 2025 Marko Paunović, 05.11.2025.
- Tabla za Necropolis – dio 1 Antoni Pastuović, 05.11.2025.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Kill Team - Blooded vs. Vespid Stingwings 28.02.2025., GW - Warhammer 40.000, i Antoni Pastuović (Imperial Guard)
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)

















