40k Ork Warboss
U današnjem članku ću proći kroz proces bojanja figure Ork Warboss with Big Choppa, proizvođača Games Workshop.
Krenuo sam od crne osnovne boje, koju sam nanio crnim mat sprejem, razlog tome je što je ta boja bolja za tamniju paletu boja, koju sam koristio pri bojanju ove figure.
Kožu figure sam obojao u relativno zasićenu i jarku zelenu, naziva Irati Green iz Scalecolor kolekcije. Boju nisam razrjeđivao, kao i inače kada koristim Scalecolor boje, jer smatram da im to, osim u slučaju tankih premaza koji su nužni za postizanje izuzetno postepenih i blagih prijelaza, nije potrebno.
Slijedeće što sam na figuri obojao su bile hlače, remenje i ostali kožni detalji. Za tu svrhu sam iskoristio boju Walnut iz Scalecolor kolekcije.
Zatim sam krenuo bojati štitnike na ramenima i narukvice na zapešćima, kao i ikonografiju na šipci iznad glave figure, ove dijelove sam obojao koristeći boju Decayed Metal iz Scalecolor kolekcije.
Potom je slijedio srebrni metal (Heavy Metal - Scalecolor kolekcija), ovi dijelovi uključuju oba oružja u rukama, kopče, držače remenja, lance, zaštitne kape na obući, šiljke na ovratniku, rezervni šaržer, metalnu ploču na hlačama, dršku od šipke iznad glave figure i metalne drške od oružja na leđima figure.
Otprilike sam istovremeno krenuo bojati zube i unutrašnjost usta figure. Krenuo sam sa Deep Red iz Scalecolor kolekcije, zatim sam stavio Carroburg Crimson od Games Workshop-a za sjene. Isto tako sam zube pobojao bojom Thar Brown iz Scalecolor kolekcije.
Koristeći boju Dubai Brown iz Scalecolor kolekcije sam obojao kožne remene od oružja na leđima figure, te kožnu dršku od oružja u desnoj ruci.
Isto tako sam obojao, samo bojom Orange Leather iz Scalecolor kolekcije, torbu na stražnjem dijelu figure, kao i tobolce za oružje na leđima. Još sam bojom Black Leather iz Scalecolor kolekcije obojao ovratnik na figuri.
Slijedeći korak u bojanju figure je bio nanošenje sjena i davanje patine metalnim dijelovima (engl. Wash - filter koji istovremeno radi i sjenčanje u udubinama na figuri). Za ovu svrhu sam koristio Agrax Earthshade od Games Workshop-a i stavio dva sloja iste. Agrax Earthshade-om sam također drške oružja i na leđima i na desnoj ruci potamnio i zasjenčao.
Istovremeno sam istaknuo ispupčene dijelove jezika i desni ponovno sa Deep Red, te dovršio taj postupak bojom Aldebaran red, trudivši se da prethodni slojevi na dubljim dijelovima ostanu koliko je moguće vidljivi. Eventualna bježanja boje sa površine na površinu, obično na zubima i zelenoj koži sam popravio sa Irati Green ili Thar Brown, ovisno da li je riječ o zubima ili koži.
Zatim sam zube na desnom štitniku na ramenu krenuo srebrnom bojom Heavy Metal iz Scalecolor kolekcije obojati, te sam napravio, po uzoru na orkovski Goff klan crno-bijela polja na lijevom ramenom štitniku.
Ovo sam napravio uz puno pokušaja i pogrešaka, jer je riječ o vrlo detaljnoj i preciznoj tehnici crtanja slobodnom rukom pomoću kista (engl. freehand).
Naposlijetku sam, slijedeći savjet kolege Jure Cukara, kojem se ovom prilikom srdačno zahvaljujem, krenuo dodavati jače sjene po zelenoj koži, tako što sam koristio dva wash-a od Games Workshop-a, Druchii Violet (ljubičasti) i Biel-Tan Green (tamno zeleni), s time da sam prvo krenuo sa tamno zelenim, pa sam najdublje sjene pojačao sam ljubičastom.
Također sam, radi pridavanja dodatne važnosti na dijelove oklopa na ramenima, dodao pomoću Heavy Metal i Black boje iz Scalecolor kolekcije, imitaciju oštećenja iz bitke na te plohe.
Najnoviji članci
- Back to Basics radionice bojanja minijatura u Galeriji i ČitaoniciVN Krunoslav Belinić, 04.12.2025.
- Nastupili smo na: Monte San Savino 2025 Marko Paunović, 24.11.2025.
-
Znanost iza akrilnih boja
- Binders (eng. resin) – form a film – in our case probably pure acrylates, I suspect they are styrene acrylates.
- Fillers – in addition to adding volume to the paint, they also affect the viscosity, coverage and appearance of the dry film
- Pigments – the main division is into organic pigments and inorganic pigments. Inorganic ones are more covering but have less vivid shades, while organic ones are often quite poorly covering (yellow for example) but their shades are vivid and bright
Additives:
- Anti-foam
- Rheological modifiers – affect the behavior of wet paint on the substrate (e.g. spillage) and the behavior of the paint when a force is applied to it (brush, roller, spray, airbrush). Rheological modifiers also include thickeners that affect the viscosity of the paint.
- Dispersants – envelop pigment and filler particles and prevent their agglomeration during standing. Good dispersion of pigment and filler affects the coverage and uniform appearance of the dry film. There are a bunch more but I won't go into too much detail
- Solvent – in this case water.
Contrast paints and speed paints – high pigment content, but not so much that it causes high coverage. They are formulated to spread, not to stay where you put them. The result of spreading is that the paint collects in the recesses, where a thicker film of paint remains than on the protruding parts of the miniature. Where the film of paint is thicker (the recesses), the shade of the contrast paint is more pronounced, unlike on the protruding parts where the film is thinner, which is why the shade is then influenced by the color of the substrate.
Composition:
- Binders
- Pigments
- Additives – all listed above + surfactants that reduce the surface tension of the wet paint film, which is why it flows
- solvent
- I would say they do not contain fillers, or contain very, very little of them
Washes – similar in formulation and behavior to contrast agents, only they have a much lower proportion of pigments, certainly no fillers, a higher proportion of surfactants, lower viscosity, and probably less binders.
If we want to greatly dilute acrylic paint or contrast, it is better to use a product intended for this purpose from the manufacturer of that paint rather than water, because it contains all the necessary amount of binders and additives for that paint to retain its properties.
" ["content_hrv"]=> string(4306) "U ovom članku, naša Dunja nam otkriva znanost iza akrilnih boja.
Akrilne boje – visoki udio pigmenta i dobra pokrivnost. Ako su dobro formulirane ostaju tamo gdje ih naneseš, ne ostavljaju „brush marks“ i suše se dovoljno sporo da stigneš napravit što želiš na minijaturi a opet dovoljno brzo.
Sastav:
- Veziva (eng. resin) – formiraju film – u našem slučaju vjerojatno čisti akrilati, sumnjam da su stiren akrilati.
- Punila – osim što dodaju volumen boji utječu i na viskoznost, pokrivnost i izgled suhog filma
- Pigmenti – glavna podjela je na organske pigmente i anorganske pigmente. Anorganski su više pokrivni ali manje živih nijansi, dok su organski često dosta loše pokrivni (žuti npr) ali zato su im nijanse žive i jarke
Aditivi:
- Protiv pjene
- Reološki modifikatori – utječu na ponašanje mokre boje na podlozi (npr razlijevanje) i na ponašanje boje dok na nju djeluje sila (kist, valjak, sprej, airbrush). Pod reološke modifikatore spadaju i ugušćivači koji utječu na viskozitet boje.
- Dispergatori – obavijaju čestice pigmenata i punila i sprječavaju aglomeraciju istih stajanjem. Dobra dispergiranost pigmenta i punila utječe na pokrivnost i ujednačen izgled suhog filma.
- Ima ih još hrpa ali neću toliko u detalje
- Otapalo – u ovom slučaju voda.
Kontrastice i speed paints – visoki udio pigmenta, ali ne toliki da uzrokuje visoku pokrivnost. Formulirane su da se razlijevaju, a ne da ostaju tamo gdje ih staviš. Posljedica razlijevanja je skupljanje boje u udubine gdje onda ostane deblji film boje nego na isturenim dijelovima minijature. Tamo gdje je film boje deblji (udubine) nijansa kontrastice izraženija, za razliku od isturenih dijelova na kojima je film tanji zbog čega na nijansu onda utječe boja podloge.
Sastav:
- Veziva
- Pigmenti
- Aditivi – svi nabrojani gore +
- surfakanti koji smanjuju površinsku napetost mokrog filma boje zbog čega i dolazi do razlijevanja
- otapalo
- rekla bih da ne sadrže punila, ili ih sadrže vrlo vrlo malo
Washevi – po principu formuliranja i ponašanju slični kontrasticama, samo imaju puno manji udio pigmenata, sigurno ne sadrže punila, veći udio surfakanata, manji viskozitet i vjerojatno manje veziva.
Ako želimo jako razrijediti akrilnu boju ili kontrasticu bolje je koristiti za to predviđen proizvod od proizvođača te boje nego vodu, jer sadrži svu potrebnu količinu veziva i aditiva kako bi ta boja zadržala svoja svojstva.
" ["created"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" ["modified"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } } Krunoslav Belinić, 20.11.2025. - Nastupili smo na: Modelmania 2025 Marko Paunović, 05.11.2025.
- Tabla za Necropolis – dio 1 Antoni Pastuović, 05.11.2025.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Kill Team - Blooded vs. Vespid Stingwings 28.02.2025., GW - Warhammer 40.000, i Antoni Pastuović (Imperial Guard)
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)

















