Danijelovo bojanje Chaos Space Marine Lord-a - 1. dio
U današnjem tekstu ću vam ukratko objasniti kako je moj prijatelj Danijel, uz moje vodstvo, krenuo u početak pravog bojanja svoje prve figure za Warhammer 40000.
Figura o kojoj je riječ je metalni Chaos Space Marine Lord, proizvođača Games Workshop.
Obzirom da je već prije nekoliko godina pokušavao samostalno pripremiti figure za bojanje, prva stvar kojom sam ga zaposlio je bilo dodavanje još jednog sloja crne mat boje na figuru, u svrhu poboljšanja pokrivenosti osnovnim slojem (engl. primer).
U tu svrhu sam mu ustupio svoje Winsor and Newton Series 7 kistove veličine 1 i 000.
Obzirom da je riječ o praktički apsolutnom početniku u domeni bojanja minijatura, nisam ga opterećivao, po meni, nepotrebnim detaljima poput razrijeđivanja boje, obzirom da Scalecolor boje proizvođača Scale75 i sam koristim u najvećoj mjeri nerazrijeđene.
Nakon što je nanio crnu mat boju na dijelove figure koji su ju trebali, krenuli smo bojati zlatne detalje na figuri. Korištena boja je Victorian Bronze, te sam mu, za razliku od prethodnog koraka, savjetovao da koristi tanji kist veličine 000, obzirom da je istim lakše bojati sitnije detalje.
U nastavku se na slikama vidi napredak, kao i nekoliko primjera gdje brončano-zlatna boja bježi preko granica površina, što svatko tko počinje bojati minijature, mora proći:
Zatim smo krenuli, pomoću boje Deep Red, također iz Scalecolor kolekcije, bojati plašt od figure. Ovom prilikom sam mu naglasio da je važno u potpunosti pustiti prvi nanešeni sloj da se u posuši, prije nego pokuša išta promijeniti na površini, jer će u suprotnom samo više posla imati kasnije, glede popravljanja pokrivenosti.
Sljedeće smo krenuli bojati lubanje na prednjem dijelu oklopa. Korištena boja se naziva Thar Brown iz Scalecolor kolekcije.
U nastavku sam predložio da poboja lančani oklop i lance koji se također nalaze na prednjem dijelu oklopa:
Obzirom da sam kao što se ispostavilo, ispravno procijenio da je 2 sata točno onoliko vremena po terminu radionice a da ne bude previše informacija niti umora, savjetovao sam da stavi osnovni sloj na krzneni gornji dio plašta. Za tu svrhu je korištena boja Dubai Brown iz Scalecolor kolekcije.
Također je, na vlastiti prijedlog, odabrao staviti osnovnu boju (Scalecolor Basic Flesh) na kožu na glavi figure.
Na slijedeće četiri fotografije se može jasno vidjeti krajnji postignuti rezultat ovog dvosatnog termina radionice:
Tokom ove radionice sam mu također skrenuo pažnju na neka osnovna ergonomska pravila bojanja figura. Točnije, o važnosti imanja oslonca za laktove, zapešća, kao i samih šaka, u cilju manjeg naprezanja i lakšeg postizanja boljih krajnjih rezultata bojanja.
Ovaj savjet se pokazao kao nešto težim za usvojiti, iako ne i nemogućim.
Također je samostalno shvatio da, zahvaljujući naočalama za gledanje na daljinu koje nosi, teže vidi finije detalje na figuri. Skidanje istih je poboljšalo uočavanje spomenutih detalja.
Nastavljamo prvom idućom prilikom sa nanošenjem wash-eva, te osnovama tehnike suhog kista (engl. drybrush), te isticanja rubova površina i detalja (engl. highlighting).
Najnoviji članci
- Back to Basics radionice bojanja minijatura u Galeriji i ČitaoniciVN Krunoslav Belinić, 04.12.2025.
- Nastupili smo na: Monte San Savino 2025 Marko Paunović, 24.11.2025.
-
Znanost iza akrilnih boja
- Binders (eng. resin) – form a film – in our case probably pure acrylates, I suspect they are styrene acrylates.
- Fillers – in addition to adding volume to the paint, they also affect the viscosity, coverage and appearance of the dry film
- Pigments – the main division is into organic pigments and inorganic pigments. Inorganic ones are more covering but have less vivid shades, while organic ones are often quite poorly covering (yellow for example) but their shades are vivid and bright
Additives:
- Anti-foam
- Rheological modifiers – affect the behavior of wet paint on the substrate (e.g. spillage) and the behavior of the paint when a force is applied to it (brush, roller, spray, airbrush). Rheological modifiers also include thickeners that affect the viscosity of the paint.
- Dispersants – envelop pigment and filler particles and prevent their agglomeration during standing. Good dispersion of pigment and filler affects the coverage and uniform appearance of the dry film. There are a bunch more but I won't go into too much detail
- Solvent – in this case water.
Contrast paints and speed paints – high pigment content, but not so much that it causes high coverage. They are formulated to spread, not to stay where you put them. The result of spreading is that the paint collects in the recesses, where a thicker film of paint remains than on the protruding parts of the miniature. Where the film of paint is thicker (the recesses), the shade of the contrast paint is more pronounced, unlike on the protruding parts where the film is thinner, which is why the shade is then influenced by the color of the substrate.
Composition:
- Binders
- Pigments
- Additives – all listed above + surfactants that reduce the surface tension of the wet paint film, which is why it flows
- solvent
- I would say they do not contain fillers, or contain very, very little of them
Washes – similar in formulation and behavior to contrast agents, only they have a much lower proportion of pigments, certainly no fillers, a higher proportion of surfactants, lower viscosity, and probably less binders.
If we want to greatly dilute acrylic paint or contrast, it is better to use a product intended for this purpose from the manufacturer of that paint rather than water, because it contains all the necessary amount of binders and additives for that paint to retain its properties.
" ["content_hrv"]=> string(4306) "U ovom članku, naša Dunja nam otkriva znanost iza akrilnih boja.
Akrilne boje – visoki udio pigmenta i dobra pokrivnost. Ako su dobro formulirane ostaju tamo gdje ih naneseš, ne ostavljaju „brush marks“ i suše se dovoljno sporo da stigneš napravit što želiš na minijaturi a opet dovoljno brzo.
Sastav:
- Veziva (eng. resin) – formiraju film – u našem slučaju vjerojatno čisti akrilati, sumnjam da su stiren akrilati.
- Punila – osim što dodaju volumen boji utječu i na viskoznost, pokrivnost i izgled suhog filma
- Pigmenti – glavna podjela je na organske pigmente i anorganske pigmente. Anorganski su više pokrivni ali manje živih nijansi, dok su organski često dosta loše pokrivni (žuti npr) ali zato su im nijanse žive i jarke
Aditivi:
- Protiv pjene
- Reološki modifikatori – utječu na ponašanje mokre boje na podlozi (npr razlijevanje) i na ponašanje boje dok na nju djeluje sila (kist, valjak, sprej, airbrush). Pod reološke modifikatore spadaju i ugušćivači koji utječu na viskozitet boje.
- Dispergatori – obavijaju čestice pigmenata i punila i sprječavaju aglomeraciju istih stajanjem. Dobra dispergiranost pigmenta i punila utječe na pokrivnost i ujednačen izgled suhog filma.
- Ima ih još hrpa ali neću toliko u detalje
- Otapalo – u ovom slučaju voda.
Kontrastice i speed paints – visoki udio pigmenta, ali ne toliki da uzrokuje visoku pokrivnost. Formulirane su da se razlijevaju, a ne da ostaju tamo gdje ih staviš. Posljedica razlijevanja je skupljanje boje u udubine gdje onda ostane deblji film boje nego na isturenim dijelovima minijature. Tamo gdje je film boje deblji (udubine) nijansa kontrastice izraženija, za razliku od isturenih dijelova na kojima je film tanji zbog čega na nijansu onda utječe boja podloge.
Sastav:
- Veziva
- Pigmenti
- Aditivi – svi nabrojani gore +
- surfakanti koji smanjuju površinsku napetost mokrog filma boje zbog čega i dolazi do razlijevanja
- otapalo
- rekla bih da ne sadrže punila, ili ih sadrže vrlo vrlo malo
Washevi – po principu formuliranja i ponašanju slični kontrasticama, samo imaju puno manji udio pigmenata, sigurno ne sadrže punila, veći udio surfakanata, manji viskozitet i vjerojatno manje veziva.
Ako želimo jako razrijediti akrilnu boju ili kontrasticu bolje je koristiti za to predviđen proizvod od proizvođača te boje nego vodu, jer sadrži svu potrebnu količinu veziva i aditiva kako bi ta boja zadržala svoja svojstva.
" ["created"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" ["modified"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } } Krunoslav Belinić, 20.11.2025. - Nastupili smo na: Modelmania 2025 Marko Paunović, 05.11.2025.
- Tabla za Necropolis – dio 1 Antoni Pastuović, 05.11.2025.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Kill Team - Blooded vs. Vespid Stingwings 28.02.2025., GW - Warhammer 40.000, i Antoni Pastuović (Imperial Guard)
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)

















