Heavy Gear Blitz Diorama - 1. dio
Ovu dioramu sam kroz 5-6 mjeseci (ukupno 20-25 sati rada) u 2022. godini izradio.
U člancima koji slijede ću izradu tematski obraditi kroz slijedeće cjeline:
• Bojanje, kamuflaža i weathering na figurama (robotima i kamionima)
• Izrada i montaža padobrana
• Izrada postolja
• Teksturiranje postolja
• Bojanje palmi - već opisano na sljedećoj poveznici
• Izrada dodatne vegetacije
• Dodavanje pripovjedačkih detalja u dioramu (pješak sa bacačem raketa, iskrcajna rampa na avionu, kamuflažna cerada na kamionima).
Bojanje, kamuflaža i weathering na figurama (robotima i kamionima)
Zamisao za ovu dioramu mi se postepeno rađala u glavi kroz drugu polovicu 2021. i proljeće 2022. godine. Sve je krenulo tako što sam naručio blister sa dvije figure North Hunter Paratrooper-a od Dream Pod 9 (proizvođača stolne strateške igre Heavy Gear Blitz!), metalnih figura koje su mi se činile iznimno lijepima i zahvalnima za bojanje i izradu kamuflaže, unatoč njihovom malom mjerilu (1/144). Kad sam ih dobio, vidio sam da se u prethodnoj pretpostavci nisam prevario, te sam prionuo poslu. Obzirom da je, kao što sam već napomenuo, riječ o dosta malom mjerilu, te da je riječ o relativno jednostavnim modelima, pri čijem oblikovanju je naglasak stavljen na funkcionalnost i vojnu jednostavnost i robusnost, odlučio sam se za jednostavnu shemu bojanja. Koristio sam maslinasto zelenu za veći dio oklopa, kao i tamno plavo-sivu za ostale dijelove, te tamno sivu za oružja.
Zatim sam dodao Athonian Camoshade wash od Citadel-a za sjenčanje i povezivanje svih tonova po cijeloj figuri.Nakon toga sam, gledajući reference sa interneta, sa malo boje na kistu u 4-5 tonova napravio kamuflažne mrlje.
Ono što je ovdje važno napomenuti je to da se treba potruditi napraviti mrlje što slučajnijih i amorfnijih oblika, kako bi se dobilo na uvjerljvosti, kao i pripaziti na tonove koji se koriste.Nakon dovršetka kamuflaže sam sa metalik srebrnom bojom na vrhu kista krenuo na nazubljene površine na figuri stvarati dojam istrošene boje (engl. chipping).Nekoliko mjeseci nakon, kad je izrada same diorame bila već u poodmakloj fazi (listopad-studeni 2022.), sam naručio blister od dva Camel kamiona od istog proizvođača i u istom mjerilu.
Obzirom da su ovo figure od rezina, iste sam očistio skalpelom i brusnim papirom, te sam pri tome nosio masku, jer udisanje rezinske prašine nije uopće uputno, pogotovo ako imate problema sa dišnim putevima poput mene. Zatim sam crnim Cosmos primerom stavio temeljnu crnu boju na njih, te istom maslinasto zelenom kao i kod robota obojao oplatu kamiona. Stakla od kamiona sam obojao dosta tamno plavom bojom, te sam kotače ostavio u crnoj boji.
Identičnom tehnikom kao kod robota, sa možda 1-2 tona razlike sam napravio kamuflažu na kamionima. Što se weatheringa na kamionima tiče, ovdje sam želio postići prašnjaviji i istrošeniji dojam, pa sam koristio crvenkasti hrđavi pigment na kotačima, podvozju i prednjoj masci, a dojam sam upotpunio weathering olovkama tvrtke AK Interactive koje najiskrenije preporučam bilo kome tko se misli upuštati u bilo kakav projekt ove vrste. Ključ je da se istaknu nazubljeniji dijelovi sa svjetlijom maslinasto zelenom bojom, kao i da se nanese nešto veća količina pigmenta sa olovke na površinu, koju potom razmažemo kistom navlaženim u vodi. Za detaljnije objašnjenje tehnika za korištenje weathering olovki, preporučam knjižicu Weathering Pencil Techniques od AK Interactive.
Najnoviji članci
- Back to Basics radionice bojanja minijatura u Galeriji i ČitaoniciVN Krunoslav Belinić, 04.12.2025.
- Nastupili smo na: Monte San Savino 2025 Marko Paunović, 24.11.2025.
-
Znanost iza akrilnih boja
- Binders (eng. resin) – form a film – in our case probably pure acrylates, I suspect they are styrene acrylates.
- Fillers – in addition to adding volume to the paint, they also affect the viscosity, coverage and appearance of the dry film
- Pigments – the main division is into organic pigments and inorganic pigments. Inorganic ones are more covering but have less vivid shades, while organic ones are often quite poorly covering (yellow for example) but their shades are vivid and bright
Additives:
- Anti-foam
- Rheological modifiers – affect the behavior of wet paint on the substrate (e.g. spillage) and the behavior of the paint when a force is applied to it (brush, roller, spray, airbrush). Rheological modifiers also include thickeners that affect the viscosity of the paint.
- Dispersants – envelop pigment and filler particles and prevent their agglomeration during standing. Good dispersion of pigment and filler affects the coverage and uniform appearance of the dry film. There are a bunch more but I won't go into too much detail
- Solvent – in this case water.
Contrast paints and speed paints – high pigment content, but not so much that it causes high coverage. They are formulated to spread, not to stay where you put them. The result of spreading is that the paint collects in the recesses, where a thicker film of paint remains than on the protruding parts of the miniature. Where the film of paint is thicker (the recesses), the shade of the contrast paint is more pronounced, unlike on the protruding parts where the film is thinner, which is why the shade is then influenced by the color of the substrate.
Composition:
- Binders
- Pigments
- Additives – all listed above + surfactants that reduce the surface tension of the wet paint film, which is why it flows
- solvent
- I would say they do not contain fillers, or contain very, very little of them
Washes – similar in formulation and behavior to contrast agents, only they have a much lower proportion of pigments, certainly no fillers, a higher proportion of surfactants, lower viscosity, and probably less binders.
If we want to greatly dilute acrylic paint or contrast, it is better to use a product intended for this purpose from the manufacturer of that paint rather than water, because it contains all the necessary amount of binders and additives for that paint to retain its properties.
" ["content_hrv"]=> string(4306) "U ovom članku, naša Dunja nam otkriva znanost iza akrilnih boja.
Akrilne boje – visoki udio pigmenta i dobra pokrivnost. Ako su dobro formulirane ostaju tamo gdje ih naneseš, ne ostavljaju „brush marks“ i suše se dovoljno sporo da stigneš napravit što želiš na minijaturi a opet dovoljno brzo.
Sastav:
- Veziva (eng. resin) – formiraju film – u našem slučaju vjerojatno čisti akrilati, sumnjam da su stiren akrilati.
- Punila – osim što dodaju volumen boji utječu i na viskoznost, pokrivnost i izgled suhog filma
- Pigmenti – glavna podjela je na organske pigmente i anorganske pigmente. Anorganski su više pokrivni ali manje živih nijansi, dok su organski često dosta loše pokrivni (žuti npr) ali zato su im nijanse žive i jarke
Aditivi:
- Protiv pjene
- Reološki modifikatori – utječu na ponašanje mokre boje na podlozi (npr razlijevanje) i na ponašanje boje dok na nju djeluje sila (kist, valjak, sprej, airbrush). Pod reološke modifikatore spadaju i ugušćivači koji utječu na viskozitet boje.
- Dispergatori – obavijaju čestice pigmenata i punila i sprječavaju aglomeraciju istih stajanjem. Dobra dispergiranost pigmenta i punila utječe na pokrivnost i ujednačen izgled suhog filma.
- Ima ih još hrpa ali neću toliko u detalje
- Otapalo – u ovom slučaju voda.
Kontrastice i speed paints – visoki udio pigmenta, ali ne toliki da uzrokuje visoku pokrivnost. Formulirane su da se razlijevaju, a ne da ostaju tamo gdje ih staviš. Posljedica razlijevanja je skupljanje boje u udubine gdje onda ostane deblji film boje nego na isturenim dijelovima minijature. Tamo gdje je film boje deblji (udubine) nijansa kontrastice izraženija, za razliku od isturenih dijelova na kojima je film tanji zbog čega na nijansu onda utječe boja podloge.
Sastav:
- Veziva
- Pigmenti
- Aditivi – svi nabrojani gore +
- surfakanti koji smanjuju površinsku napetost mokrog filma boje zbog čega i dolazi do razlijevanja
- otapalo
- rekla bih da ne sadrže punila, ili ih sadrže vrlo vrlo malo
Washevi – po principu formuliranja i ponašanju slični kontrasticama, samo imaju puno manji udio pigmenata, sigurno ne sadrže punila, veći udio surfakanata, manji viskozitet i vjerojatno manje veziva.
Ako želimo jako razrijediti akrilnu boju ili kontrasticu bolje je koristiti za to predviđen proizvod od proizvođača te boje nego vodu, jer sadrži svu potrebnu količinu veziva i aditiva kako bi ta boja zadržala svoja svojstva.
" ["created"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" ["modified"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } } Krunoslav Belinić, 20.11.2025. - Nastupili smo na: Modelmania 2025 Marko Paunović, 05.11.2025.
- Tabla za Necropolis – dio 1 Antoni Pastuović, 05.11.2025.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Kill Team - Blooded vs. Vespid Stingwings 28.02.2025., GW - Warhammer 40.000, i Antoni Pastuović (Imperial Guard)
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)

















