Stegaddon konverzija
U ovom članku opisat ću kako sam pretvorio svog prvog stegadona iz mopsa/eng. bulldoga u nešto što izgleda malo normalnije. Prvo disclaimer, ja jako volim ovu figuru, mislim da je ovaj kit najbolje što Lizardmeni(Seraphon) imaju trenutno u ponudi i ima hrpu mogućnosti za hobby entuzijasta poput mene. Jedna od njih je da se pretvori u jednog od mojih najdražih likova iz lorea - Mazdamundija.
Ovaj članak je prvi od njih par u kojima opisujem taj proces te ih namjeravam pisati kako nastaju; pa počnimo…
Korak jedan: s obzirom da jako volim dinosaure, pratim i njihovu biologiju. Triceratops, uzor po kojem je nastao naš spomenuti stegadon, je dosta vitkiji i izgleda ko prava životinja, jer je i bio. Stegadon, koji je proizašao iz umova vrlo kreativnih ljudi, je zabavan model, malo goofy, jako zdepast, ali ne i „strašna zvijer“ koju opisuju u knjigama u Warhammer Fantasy-u. Barem ne u 2023.
Naišao sam na internetu post na kojem je netko produžio noge na svom stegadonu i odmah se zaljubio u ideju. Vidio dodatnih par slika kako bi se to radilo i krenuo. Tako je prva stvar bila preprepiliti noge, na zglobovima ili praktičnim ringovima koji su na nogama. Sve noge sam onda zapunio green stuffom i probušio rupe za pinove.
Sljedeće je bilo podići rep, jer je to anatomski čudna pozicija za rep te podsjeća na prikaze dinosaura iz prve polovice 20.st. Zanimljiv throwback, ali ne brijem na to. Tako da sam prepilio dijelove repa koji se povezuju s donjom polovicom tijela te podignuo ga i zapunio miliputom da se fiksira pozicija oko koje mogu dodavati volumen.
Idući korak je bio pinanje spajalicama noge na aproksimiranu visinu koja bi mi bila adekvatna, te postava pinova u cca poziciju noge, koji bi se onda nastavili kroz bazu i savili za čvršći spoj s bazom.
Kad sam bio cca zadovoljan s time, postavio bih miliput oko spajalica te oblikovao s mokrim alatima za skulpturiranje, imam neke jeftine s ebaya i nisam skroz zadovoljan, ali služe svrsi.
Na sličan način je ispunjen i oblikovan rep, tj. njegova donja strana. Gornju stranu sam odlučio popuniti green stuffom (s kojim imam više iskustva), njime sam oblikovao izbočine na gornjem dijelu kože.
Kad sam izravnao volumen repa, zagladio sam ga mokrim alatima i dodavao male ureze koji bi prikazivali nabore kože kakvi se vide na ostatku modela.
Time je prvi dio izrade Mazdamundijevog modela gotov - u nastavku izrađujem gornju konstrukciju na Stegadonu te smišljam kako postaviti veliki metalni (i teški!) model Slanna na plastični izbušeni model stegadona. To be continued…
Najnoviji članci
- Back to Basics radionice bojanja minijatura u Galeriji i ČitaoniciVN Krunoslav Belinić, 04.12.2025.
- Nastupili smo na: Monte San Savino 2025 Marko Paunović, 24.11.2025.
-
Znanost iza akrilnih boja
- Binders (eng. resin) – form a film – in our case probably pure acrylates, I suspect they are styrene acrylates.
- Fillers – in addition to adding volume to the paint, they also affect the viscosity, coverage and appearance of the dry film
- Pigments – the main division is into organic pigments and inorganic pigments. Inorganic ones are more covering but have less vivid shades, while organic ones are often quite poorly covering (yellow for example) but their shades are vivid and bright
Additives:
- Anti-foam
- Rheological modifiers – affect the behavior of wet paint on the substrate (e.g. spillage) and the behavior of the paint when a force is applied to it (brush, roller, spray, airbrush). Rheological modifiers also include thickeners that affect the viscosity of the paint.
- Dispersants – envelop pigment and filler particles and prevent their agglomeration during standing. Good dispersion of pigment and filler affects the coverage and uniform appearance of the dry film. There are a bunch more but I won't go into too much detail
- Solvent – in this case water.
Contrast paints and speed paints – high pigment content, but not so much that it causes high coverage. They are formulated to spread, not to stay where you put them. The result of spreading is that the paint collects in the recesses, where a thicker film of paint remains than on the protruding parts of the miniature. Where the film of paint is thicker (the recesses), the shade of the contrast paint is more pronounced, unlike on the protruding parts where the film is thinner, which is why the shade is then influenced by the color of the substrate.
Composition:
- Binders
- Pigments
- Additives – all listed above + surfactants that reduce the surface tension of the wet paint film, which is why it flows
- solvent
- I would say they do not contain fillers, or contain very, very little of them
Washes – similar in formulation and behavior to contrast agents, only they have a much lower proportion of pigments, certainly no fillers, a higher proportion of surfactants, lower viscosity, and probably less binders.
If we want to greatly dilute acrylic paint or contrast, it is better to use a product intended for this purpose from the manufacturer of that paint rather than water, because it contains all the necessary amount of binders and additives for that paint to retain its properties.
" ["content_hrv"]=> string(4306) "U ovom članku, naša Dunja nam otkriva znanost iza akrilnih boja.
Akrilne boje – visoki udio pigmenta i dobra pokrivnost. Ako su dobro formulirane ostaju tamo gdje ih naneseš, ne ostavljaju „brush marks“ i suše se dovoljno sporo da stigneš napravit što želiš na minijaturi a opet dovoljno brzo.
Sastav:
- Veziva (eng. resin) – formiraju film – u našem slučaju vjerojatno čisti akrilati, sumnjam da su stiren akrilati.
- Punila – osim što dodaju volumen boji utječu i na viskoznost, pokrivnost i izgled suhog filma
- Pigmenti – glavna podjela je na organske pigmente i anorganske pigmente. Anorganski su više pokrivni ali manje živih nijansi, dok su organski često dosta loše pokrivni (žuti npr) ali zato su im nijanse žive i jarke
Aditivi:
- Protiv pjene
- Reološki modifikatori – utječu na ponašanje mokre boje na podlozi (npr razlijevanje) i na ponašanje boje dok na nju djeluje sila (kist, valjak, sprej, airbrush). Pod reološke modifikatore spadaju i ugušćivači koji utječu na viskozitet boje.
- Dispergatori – obavijaju čestice pigmenata i punila i sprječavaju aglomeraciju istih stajanjem. Dobra dispergiranost pigmenta i punila utječe na pokrivnost i ujednačen izgled suhog filma.
- Ima ih još hrpa ali neću toliko u detalje
- Otapalo – u ovom slučaju voda.
Kontrastice i speed paints – visoki udio pigmenta, ali ne toliki da uzrokuje visoku pokrivnost. Formulirane su da se razlijevaju, a ne da ostaju tamo gdje ih staviš. Posljedica razlijevanja je skupljanje boje u udubine gdje onda ostane deblji film boje nego na isturenim dijelovima minijature. Tamo gdje je film boje deblji (udubine) nijansa kontrastice izraženija, za razliku od isturenih dijelova na kojima je film tanji zbog čega na nijansu onda utječe boja podloge.
Sastav:
- Veziva
- Pigmenti
- Aditivi – svi nabrojani gore +
- surfakanti koji smanjuju površinsku napetost mokrog filma boje zbog čega i dolazi do razlijevanja
- otapalo
- rekla bih da ne sadrže punila, ili ih sadrže vrlo vrlo malo
Washevi – po principu formuliranja i ponašanju slični kontrasticama, samo imaju puno manji udio pigmenata, sigurno ne sadrže punila, veći udio surfakanata, manji viskozitet i vjerojatno manje veziva.
Ako želimo jako razrijediti akrilnu boju ili kontrasticu bolje je koristiti za to predviđen proizvod od proizvođača te boje nego vodu, jer sadrži svu potrebnu količinu veziva i aditiva kako bi ta boja zadržala svoja svojstva.
" ["created"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" ["modified"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } } Krunoslav Belinić, 20.11.2025. - Nastupili smo na: Modelmania 2025 Marko Paunović, 05.11.2025.
- Tabla za Necropolis – dio 1 Antoni Pastuović, 05.11.2025.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Kill Team - Blooded vs. Vespid Stingwings 28.02.2025., GW - Warhammer 40.000, i Antoni Pastuović (Imperial Guard)
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)

















