BRZO BOJANJE MINIJATURA ZA TURNIR
Ovaj put ću napraviti brzi vodič korak po korak o tome kako ubrzati bojanje minijatura za nadolazeći turnir. Koristeći dolje opisanu metodu, uspio sam obojati cijelu vojsku patuljaka za LOTR SBG u manje od tjedan dana. Koristit ću staru nomenklaturu boja za Citadelu jer su miniji bili obojani kad su originalni modeli tek izašli. Morao sam ih brzo bojati jer su miniji iazšli u svibnju, a moj turnir je bio u srpnju, pa sam nakon što sam ih kupio online čekao da miniji stignu veći dio mjeseca, a do trenutka kada sam ih dobio bio je samo tjedan dana do turnira.
Nakon što sam sklopio figure na baze, premazao sam ih crnom bojom, a ogrtače premazao Bestial Brown bojom i brzim washem Badab Black boje (tada se to drugačije zvalo).
Za buduće crvene dijelove sam koristio Dark Flesh, za plave sam koristio Enchanted Blue, bijele dijelove sam prekrio Codex Grey. Žuti dijelovi su premazani bazom Vomit Brown dok su prljavo bijeli dijelovi premazani Graveyard Earth.
Crveni dijelovi istaknuti su krvavo crvenom bojom i završnim svjetlom vatreno narančaste boje. Plavi dijelovi istaknuti su mješavinom začarane plave i bijele lubanje (približno 50:50), a konačno isticanje bilo je mješavinom istih boja u omjeru 25:75. Žuti dijelovi su istaknuti Zlatnožutom i Žutom bojom od sunca. Bijela je napravljena slojem Fortress Gray i slojem čiste Skull White. Koža je bila obojana slojem Vermin Brown koji je zatim ispran Devlan Mudom (u to vrijeme drugačije nazivan). Bijela boja bila je obojena mješavinom Graveyard Earth i Bleached Bone.
Srebrni dijelovi obojeni su Boltgun Metal s Mithril Silver highlightom, dok su zlatni komadi (kopče remena i ručke sjekire) izrađeni s Tin Bitz, zatim slojem Shining Gold i A highlightom od Burnished Gold.
Lukove je bilo prilično jednostavno obojati. Samo temeljni premaz Bestian Brown s Badab Black wash i istaknutim Graveyard Earth. Uvjerio sam se da je Graveyard Earth stvarno super kad se razvodni za highlight.
Odlučio sam imati dvije vrste kose. Jedna bi bila smećkasta druga crvenkasta. Gingeri su rađeni na Dark Flesh basecoat nakon čega je slijedio Badab Black Wash. Highlights su napravljeni s Blood Red i Bomit Brown. Brinete su postignute temeljnim premazom Bestial Brown nakon kojeg je uslijedilo pranje Devlan Mud s odsjajima Vomit Brown.
Osnovni premaz za kožu bio je Dark Flesh koji je zatim bio u potpunosti prekriven Dwarf Fleshom nakon čega je slijedio Ogryn Flesh (vjerujem da se tada zvao Flesh Wash). Posljednji vrhunac bio je Elf Flesh.
Na kaput Bestial Brown/Badab Black iz 1. koraka stavio sam malo čiste Bestial Brown boje. Zatim sam napravio mješavinu Bestial Brown i Graveyard Earth nakon čega je slijedio vrhunac čiste Graveyard Earth. Ekstremni naglasak napravljen je razrijeđenom mješavinom Graveyard Earth i Bleached Bone.
Nanošenje laka označilo je kraj procesa bojanja i ostalo je još napraviti podloge.
Uklonio sam sve minijature s baza tako što sam ih pažljivo odrezao oštricom skalpela.
Imam tu sreću da se grad u kojem živim nalazi na obroncima brda koje ima mnogo škriljevca. Dakle, stjecanje pravog škriljevca nije teško. Pričvrstio sam sve minije na svaki komad škriljevca.
Koristeći jednu vrstu šljunka/pijeska (približno veličine pijeska srednjeg zrna GF9), pokrio sam sve podloge. Nakon što se tekstura osušila, obojila sam je u crno, a zatim ju premazala Bestian Brown suhom četkom i dodala isticanje Bleached Bone. Kad se sve osušilo, zalijepio sam minije pričvršćene na svoje komade škriljevca na svaku bazu pomoću PVA ljepila.
Dodao sam dvije vrste vegetacije: busene (koje sam napravio od 5-7 mm duge statične trave) i čistu statičnu travu (2-3 mm duge). Zalijepio sam ih PVA ljepilom. Na kraju sam napravio crnu postavu sa strane baza.
Najnoviji članci
- Back to Basics radionice bojanja minijatura u Galeriji i ČitaoniciVN Krunoslav Belinić, 04.12.2025.
- Nastupili smo na: Monte San Savino 2025 Marko Paunović, 24.11.2025.
-
Znanost iza akrilnih boja
- Binders (eng. resin) – form a film – in our case probably pure acrylates, I suspect they are styrene acrylates.
- Fillers – in addition to adding volume to the paint, they also affect the viscosity, coverage and appearance of the dry film
- Pigments – the main division is into organic pigments and inorganic pigments. Inorganic ones are more covering but have less vivid shades, while organic ones are often quite poorly covering (yellow for example) but their shades are vivid and bright
Additives:
- Anti-foam
- Rheological modifiers – affect the behavior of wet paint on the substrate (e.g. spillage) and the behavior of the paint when a force is applied to it (brush, roller, spray, airbrush). Rheological modifiers also include thickeners that affect the viscosity of the paint.
- Dispersants – envelop pigment and filler particles and prevent their agglomeration during standing. Good dispersion of pigment and filler affects the coverage and uniform appearance of the dry film. There are a bunch more but I won't go into too much detail
- Solvent – in this case water.
Contrast paints and speed paints – high pigment content, but not so much that it causes high coverage. They are formulated to spread, not to stay where you put them. The result of spreading is that the paint collects in the recesses, where a thicker film of paint remains than on the protruding parts of the miniature. Where the film of paint is thicker (the recesses), the shade of the contrast paint is more pronounced, unlike on the protruding parts where the film is thinner, which is why the shade is then influenced by the color of the substrate.
Composition:
- Binders
- Pigments
- Additives – all listed above + surfactants that reduce the surface tension of the wet paint film, which is why it flows
- solvent
- I would say they do not contain fillers, or contain very, very little of them
Washes – similar in formulation and behavior to contrast agents, only they have a much lower proportion of pigments, certainly no fillers, a higher proportion of surfactants, lower viscosity, and probably less binders.
If we want to greatly dilute acrylic paint or contrast, it is better to use a product intended for this purpose from the manufacturer of that paint rather than water, because it contains all the necessary amount of binders and additives for that paint to retain its properties.
" ["content_hrv"]=> string(4306) "U ovom članku, naša Dunja nam otkriva znanost iza akrilnih boja.
Akrilne boje – visoki udio pigmenta i dobra pokrivnost. Ako su dobro formulirane ostaju tamo gdje ih naneseš, ne ostavljaju „brush marks“ i suše se dovoljno sporo da stigneš napravit što želiš na minijaturi a opet dovoljno brzo.
Sastav:
- Veziva (eng. resin) – formiraju film – u našem slučaju vjerojatno čisti akrilati, sumnjam da su stiren akrilati.
- Punila – osim što dodaju volumen boji utječu i na viskoznost, pokrivnost i izgled suhog filma
- Pigmenti – glavna podjela je na organske pigmente i anorganske pigmente. Anorganski su više pokrivni ali manje živih nijansi, dok su organski često dosta loše pokrivni (žuti npr) ali zato su im nijanse žive i jarke
Aditivi:
- Protiv pjene
- Reološki modifikatori – utječu na ponašanje mokre boje na podlozi (npr razlijevanje) i na ponašanje boje dok na nju djeluje sila (kist, valjak, sprej, airbrush). Pod reološke modifikatore spadaju i ugušćivači koji utječu na viskozitet boje.
- Dispergatori – obavijaju čestice pigmenata i punila i sprječavaju aglomeraciju istih stajanjem. Dobra dispergiranost pigmenta i punila utječe na pokrivnost i ujednačen izgled suhog filma.
- Ima ih još hrpa ali neću toliko u detalje
- Otapalo – u ovom slučaju voda.
Kontrastice i speed paints – visoki udio pigmenta, ali ne toliki da uzrokuje visoku pokrivnost. Formulirane su da se razlijevaju, a ne da ostaju tamo gdje ih staviš. Posljedica razlijevanja je skupljanje boje u udubine gdje onda ostane deblji film boje nego na isturenim dijelovima minijature. Tamo gdje je film boje deblji (udubine) nijansa kontrastice izraženija, za razliku od isturenih dijelova na kojima je film tanji zbog čega na nijansu onda utječe boja podloge.
Sastav:
- Veziva
- Pigmenti
- Aditivi – svi nabrojani gore +
- surfakanti koji smanjuju površinsku napetost mokrog filma boje zbog čega i dolazi do razlijevanja
- otapalo
- rekla bih da ne sadrže punila, ili ih sadrže vrlo vrlo malo
Washevi – po principu formuliranja i ponašanju slični kontrasticama, samo imaju puno manji udio pigmenata, sigurno ne sadrže punila, veći udio surfakanata, manji viskozitet i vjerojatno manje veziva.
Ako želimo jako razrijediti akrilnu boju ili kontrasticu bolje je koristiti za to predviđen proizvod od proizvođača te boje nego vodu, jer sadrži svu potrebnu količinu veziva i aditiva kako bi ta boja zadržala svoja svojstva.
" ["created"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" ["modified"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } } Krunoslav Belinić, 20.11.2025. - Nastupili smo na: Modelmania 2025 Marko Paunović, 05.11.2025.
- Tabla za Necropolis – dio 1 Antoni Pastuović, 05.11.2025.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Kill Team - Blooded vs. Vespid Stingwings 28.02.2025., GW - Warhammer 40.000, i Antoni Pastuović (Imperial Guard)
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)

















