TURM 2024 – Kako tematizirati warband – Fishfolk Warband
Jedna od najvećih prednosti ovog hobija za mene je kreativnost. Narativno i vizualno dana nam je mogućnost da se izražavamo i igramo s idejama koje želimo realizirati.
Za nadolazeći Agramov event TURM 2024, odlučio sam napraviti vlastiti warband i tražio sam način kako ga učiniti svojim. Najjednostavniji način je konvertirati ili, ako imate vremena i vještine, sculptati vlastite minijature kako bi što bolje svoju ideju prenijeli u fizički oblik.
Sam odabir teme nije imao puno veze s minijaturama koje već posjedujem, nego sam tražio temu koju nisam imao prilike do sada realizirati, a koja bi odgovarala samoj temi i atmosferi eventa. Htio sam nešto s čim se mogu narativno zaigrati i figurama udahnuti život pričom, napisati im pozadinu i dati motivaciju zbog koje bi uopće išli u sukob s čudovištima ili drugim avanturistima.
Jedna od tema koja mi je oduvijek bila zanimljiva je horror fikcija pisca H. P. Lovecrafta. Iz njegovog bogatog portfelja čudovišta, podvodni užasi iz priče Shadow over Innsmouth djelovali su savršeno za ovakav događaj – nastali su pod utjecajem sila van našeg svijeta ili razuma, ali su i dalje kreature od krvi i mesa.
Jedna od stvari koja mi je značajno pomogla u realizaciji ideje su glave koje mi je Ana poklonila. Ribolika lica savršeno odgovaraju estetici vintage horrora i kako su se prikazivali hibridi ljudi i riba sredinom prošlog stoljeća.
Kako sam bio siguran da u svojoj skupini želim imati čarobnjaka, odlučio sam jednu glavu iskorititi za tu priliku. Tijelo koje sam odabrao za čarobnjaka pripada Warhammer Fantasy Flagellantima. Čarobnjaci u igrama obično ne nose značajne količine oklopa, i izložen torzo odlično prikazuje taj neoklopljen pristup.
Čarobnjaci u igri Forbidden Psalm, koju ćemo igrati na Turm-u, vrlo su perceptivni. Sigurno bi takav lik svojoj skupini doprinosio u izvidnici, primjećujući opasnosti ili prilike prvi, i javljajući svojim nadređenima. Pretpostavljam da bi tako perceptivan lik bio zadužen za osmatračnicu, možda bi bio navigator, ali glava s licem koje djeluje kao da je iznenađeno ili kao da dovikuje je jednostavno bilo savršeno za ovog lika.
Sam torzo nisam značajno modificirao za ovaj kitbash, okovi oko vrata su mi se svidjeli, no morao sam produbiti udubinu za glavu, a na glavi sam spoj nešto skraćivao kako bi se dijelovi lakše slijepili i da uklonim nepotreban razmak između torza i glave.
Čarobnjaka sam opremio mačem u jednoj ruci, a kako bi dodatno naglasio njegovo dojavljivanje, čarobnjak drugom rukom pokazuje na to o čemu priča.
Kada sam bio zadovoljan minijaturom, prefarbao sam je u crnu kako bi se još jednom mogao uvjeriti jesu li svi spojevi dobri i mogu li konverziju smatrati završenom.
Ohrabren uspjehom čarobnjaka, odlučio sam posadu osnažiti pravim ratnikom! Kao osnovu sam iskoristio tijelo Dark Elf Corsaire-a, a za glavu sam htio lice koje je pokazuje zube. Kako je tijelo dosta statično, htio sam odabrati ruke i opremu koju mogu ispričati svoju priču. Ovaj ratnik je oklopljen teškim oklopom, i htio sam inkorporirati neke druge elemente iz Lovecraftovog mitosa. Imao sam neke prastare zombie minijature s ljudskim licima razapetim na diskovima – ovo me jako podsjećalo na prikaze Necronomicona. Ruka koja drži štit ima oklop sa šiljcima, koji me podsjećao na rakov oklop. Ostao mi je odabir oružja, a za ovako hrabrog ratnika, koji sigurno plijen svojih avantura nosi u svoj hram na žrtvovanje, kuka Dark Eldar Wracka činio se kao super izbor – ako velikim kukama možemo rukovati velikim ribama poput tune, sabljarke ili morskih pasa, zašto isto oruđe ne bi bilo učinkovito protiv ljudi?
Nisam bio siguran koliko ću imati vremena za konvertiranje, pa sam htio redove popuniti s nečim jednostavnim, a učinkovitim. Dva nighthaunt modela konvertirao sam tako da sam lubanje zamjenio s glavama hobotnica iz Stargrave-a, a oružja (dvoručni mač i kosa) zamijenio sam kopljima (jedno je bilo koplje skeletalnog ratnika, drugo je bilo koplje Dark Elfa). Harpuni su bila popularna oružja za lov na kitove i velike morske životinje, pa mi je bilo smisleno imati i koplja u ovoj skupini.
Model na kojem sam htio nešto više igrati se konvertiranjem bio je ovaj samostrelac. Osnova je tijelo lotr goblina, na kojem je spojena glava GW Horrora. Spojiti glavu je bilo izazovno, te sam prvo trebao izrezati i odstrugati glavu goblina, kako bi demonsko lice moglo sjest na svoje mjesto. Kako ne bi ostavio viljdivu sastruganu plastiku i dio torza, iz greenstuffa sam izmodelirao unutrašnjost usta i jezik. Ruka i šaka sa samostrelom su odvojeni dijelovi, a između ruke i ramena bio je značajan jaz. Praznince nisam htio zatvoriti greenstuffom i onda modelirati anatomiju koja nedostaje – vjerujem da bi se mogli postići super rezulati, no htio sam unijeti još podvodnih elemenata. Napravio sam tanke konope od greenstuffa i omotao ih oko oba prijelaza – prilikom bojanja pokušat ću s njima prikazati namotanu morsku travu i kelp koji je ovaj lovac ponio sa sobom. Svaki podvodni ribolovac zna da je podvodnom puškom (ili u ovom slučaju, samostrelom) najlakše loviti iz zasjede – čekom.
Ovim pet modela je osnova moje warbande, a nadam se da ću do samog eventa uspjeti složiti i obojati još nekoliko pomoćnih i rezervnih modela!
Najnoviji članci
- Back to Basics radionice bojanja minijatura u Galeriji i ČitaoniciVN Krunoslav Belinić, 04.12.2025.
- Nastupili smo na: Monte San Savino 2025 Marko Paunović, 24.11.2025.
-
Znanost iza akrilnih boja
- Binders (eng. resin) – form a film – in our case probably pure acrylates, I suspect they are styrene acrylates.
- Fillers – in addition to adding volume to the paint, they also affect the viscosity, coverage and appearance of the dry film
- Pigments – the main division is into organic pigments and inorganic pigments. Inorganic ones are more covering but have less vivid shades, while organic ones are often quite poorly covering (yellow for example) but their shades are vivid and bright
Additives:
- Anti-foam
- Rheological modifiers – affect the behavior of wet paint on the substrate (e.g. spillage) and the behavior of the paint when a force is applied to it (brush, roller, spray, airbrush). Rheological modifiers also include thickeners that affect the viscosity of the paint.
- Dispersants – envelop pigment and filler particles and prevent their agglomeration during standing. Good dispersion of pigment and filler affects the coverage and uniform appearance of the dry film. There are a bunch more but I won't go into too much detail
- Solvent – in this case water.
Contrast paints and speed paints – high pigment content, but not so much that it causes high coverage. They are formulated to spread, not to stay where you put them. The result of spreading is that the paint collects in the recesses, where a thicker film of paint remains than on the protruding parts of the miniature. Where the film of paint is thicker (the recesses), the shade of the contrast paint is more pronounced, unlike on the protruding parts where the film is thinner, which is why the shade is then influenced by the color of the substrate.
Composition:
- Binders
- Pigments
- Additives – all listed above + surfactants that reduce the surface tension of the wet paint film, which is why it flows
- solvent
- I would say they do not contain fillers, or contain very, very little of them
Washes – similar in formulation and behavior to contrast agents, only they have a much lower proportion of pigments, certainly no fillers, a higher proportion of surfactants, lower viscosity, and probably less binders.
If we want to greatly dilute acrylic paint or contrast, it is better to use a product intended for this purpose from the manufacturer of that paint rather than water, because it contains all the necessary amount of binders and additives for that paint to retain its properties.
" ["content_hrv"]=> string(4306) "U ovom članku, naša Dunja nam otkriva znanost iza akrilnih boja.
Akrilne boje – visoki udio pigmenta i dobra pokrivnost. Ako su dobro formulirane ostaju tamo gdje ih naneseš, ne ostavljaju „brush marks“ i suše se dovoljno sporo da stigneš napravit što želiš na minijaturi a opet dovoljno brzo.
Sastav:
- Veziva (eng. resin) – formiraju film – u našem slučaju vjerojatno čisti akrilati, sumnjam da su stiren akrilati.
- Punila – osim što dodaju volumen boji utječu i na viskoznost, pokrivnost i izgled suhog filma
- Pigmenti – glavna podjela je na organske pigmente i anorganske pigmente. Anorganski su više pokrivni ali manje živih nijansi, dok su organski često dosta loše pokrivni (žuti npr) ali zato su im nijanse žive i jarke
Aditivi:
- Protiv pjene
- Reološki modifikatori – utječu na ponašanje mokre boje na podlozi (npr razlijevanje) i na ponašanje boje dok na nju djeluje sila (kist, valjak, sprej, airbrush). Pod reološke modifikatore spadaju i ugušćivači koji utječu na viskozitet boje.
- Dispergatori – obavijaju čestice pigmenata i punila i sprječavaju aglomeraciju istih stajanjem. Dobra dispergiranost pigmenta i punila utječe na pokrivnost i ujednačen izgled suhog filma.
- Ima ih još hrpa ali neću toliko u detalje
- Otapalo – u ovom slučaju voda.
Kontrastice i speed paints – visoki udio pigmenta, ali ne toliki da uzrokuje visoku pokrivnost. Formulirane su da se razlijevaju, a ne da ostaju tamo gdje ih staviš. Posljedica razlijevanja je skupljanje boje u udubine gdje onda ostane deblji film boje nego na isturenim dijelovima minijature. Tamo gdje je film boje deblji (udubine) nijansa kontrastice izraženija, za razliku od isturenih dijelova na kojima je film tanji zbog čega na nijansu onda utječe boja podloge.
Sastav:
- Veziva
- Pigmenti
- Aditivi – svi nabrojani gore +
- surfakanti koji smanjuju površinsku napetost mokrog filma boje zbog čega i dolazi do razlijevanja
- otapalo
- rekla bih da ne sadrže punila, ili ih sadrže vrlo vrlo malo
Washevi – po principu formuliranja i ponašanju slični kontrasticama, samo imaju puno manji udio pigmenata, sigurno ne sadrže punila, veći udio surfakanata, manji viskozitet i vjerojatno manje veziva.
Ako želimo jako razrijediti akrilnu boju ili kontrasticu bolje je koristiti za to predviđen proizvod od proizvođača te boje nego vodu, jer sadrži svu potrebnu količinu veziva i aditiva kako bi ta boja zadržala svoja svojstva.
" ["created"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" ["modified"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } } Krunoslav Belinić, 20.11.2025. - Nastupili smo na: Modelmania 2025 Marko Paunović, 05.11.2025.
- Tabla za Necropolis – dio 1 Antoni Pastuović, 05.11.2025.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Kill Team - Blooded vs. Vespid Stingwings 28.02.2025., GW - Warhammer 40.000, i Antoni Pastuović (Imperial Guard)
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)

















