Priprema i bojanje contrast / speedpaint bojama – Cthulhu wars
U ovom članku opisujem svoj proces bojanja figurica sa contrast i speedpaint bojama. Na ovaj način sam obojao sve figurice koje sam radio za Cthulhu wars. Ja sam ih radio da budu „tabletop ready“, no mislim da se ovim tehnikama može postići i veća kvaliteta figure, sa pravilnom pripremom i pažnjom na preciznost detalja. Primjer iz slika je jedan Acolyte model iz igre.
Postupak bojanja je skoro uvijek bio isti, sa blagim varijacijama u primeru i početnom sjenčanju. Prvi korak je naravno primer u spreju, koji sam počeo sa bijelom bojom. Tu sam radio najviše varijacija u procesu zbog toga što su mi se nakon par vojski ispraznili prvo bijeli sprej, pa onda svijetlo sivi i time sam završio na običnom sivoj boji. Shvatio sam da je optimalna boja za ovaj tip bojanja svijetlosivi sprej – želite da se naglase udubine figure, no ne i da se ubije boja sjene (kao što bi bilo sa crnim ili tamnosivim primerom). Svijetlosivi sprej daje dobru podlogu za shade boje koje stavljam u drugom koraku, naglašava kontrast sa bijelim drybrushem i ostaje mi tamna boja koju nanosim u kasnijim fazama.
Sljedeći korak, nevezano za ton primera koji sam nanio, je primjena shade boja od GW-a. Koja boja je bila, ovisilo je o primarnoj boji koju sam htio postići. Npr. Za crvenu, plavu, i žutu, preferiram ljubičasti, ili barem aproksimativno ljubičasti shade. U primjeru ovog modela koristio sam Carroburg Crimson, što je ljubičasto-crveni ton. Isto tako, za zelenu sam koristio Athonian Camoshade, no u retrospektivi sam trebao isto ići na topao ton sjene (poput crvenog), više mi paše raditi razliku u toplini između kontrastnih tonova. Kožu i knjige/papire sam bojao sam seraphim sepiom, najjednostavnije za odnos contrasta boje kože kasnije.
Nakon sušenja shade boje, nanio sam bijeli drybrush po cijeloj figuri. To je zadnji korak za pripremu figure za bojanje razrijeđenih boja poput contrasta.
Počinjemo sa contrast bojama. S obzirom na jednostavnost ovog modela, nanio sam možda dvije boje sveukupno, no istu stvar sam radio i na kompliciranijim figurama. Crvena preko halje, pazeći na odvojene dijelove koje sam htio više bež, boja kože na koži, smeđa na knjizi i Skeleton horde za bež dijelove (da bi se dobio efekt prljave tkanine). Koristio sam speedpaint medium za mnoge tamne contrast boje da bi ih razrijedio, no nekad nije najbolje upalilo. Na velikim površinama takva razrijeđena boja ostavi mrlje koje se trebaju sanirati.
Zadnji korak je definiranje detalja modela i potencijalno dodatno naglašavanje highlighta. U ovom slučaju suptilno sam popravljao mrljavu crvenu sa drybrushem svijetlije crvene, obojao bodež sa offwhite, obojao remen i dodao šare na otvorenim stranicama knjige. Model je time tabletop ready i sveukupni proces traje nekih 20ak minuta samog bojanja. Jedina mana je što čekate da se razni razrijeđeni slojevi osuše, no u tom vremenu najčešće planiram bojanje drugih modela.
Najnoviji članci
- Back to Basics radionice bojanja minijatura u Galeriji i ČitaoniciVN Krunoslav Belinić, 04.12.2025.
- Nastupili smo na: Monte San Savino 2025 Marko Paunović, 24.11.2025.
-
Znanost iza akrilnih boja
- Binders (eng. resin) – form a film – in our case probably pure acrylates, I suspect they are styrene acrylates.
- Fillers – in addition to adding volume to the paint, they also affect the viscosity, coverage and appearance of the dry film
- Pigments – the main division is into organic pigments and inorganic pigments. Inorganic ones are more covering but have less vivid shades, while organic ones are often quite poorly covering (yellow for example) but their shades are vivid and bright
Additives:
- Anti-foam
- Rheological modifiers – affect the behavior of wet paint on the substrate (e.g. spillage) and the behavior of the paint when a force is applied to it (brush, roller, spray, airbrush). Rheological modifiers also include thickeners that affect the viscosity of the paint.
- Dispersants – envelop pigment and filler particles and prevent their agglomeration during standing. Good dispersion of pigment and filler affects the coverage and uniform appearance of the dry film. There are a bunch more but I won't go into too much detail
- Solvent – in this case water.
Contrast paints and speed paints – high pigment content, but not so much that it causes high coverage. They are formulated to spread, not to stay where you put them. The result of spreading is that the paint collects in the recesses, where a thicker film of paint remains than on the protruding parts of the miniature. Where the film of paint is thicker (the recesses), the shade of the contrast paint is more pronounced, unlike on the protruding parts where the film is thinner, which is why the shade is then influenced by the color of the substrate.
Composition:
- Binders
- Pigments
- Additives – all listed above + surfactants that reduce the surface tension of the wet paint film, which is why it flows
- solvent
- I would say they do not contain fillers, or contain very, very little of them
Washes – similar in formulation and behavior to contrast agents, only they have a much lower proportion of pigments, certainly no fillers, a higher proportion of surfactants, lower viscosity, and probably less binders.
If we want to greatly dilute acrylic paint or contrast, it is better to use a product intended for this purpose from the manufacturer of that paint rather than water, because it contains all the necessary amount of binders and additives for that paint to retain its properties.
" ["content_hrv"]=> string(4306) "U ovom članku, naša Dunja nam otkriva znanost iza akrilnih boja.
Akrilne boje – visoki udio pigmenta i dobra pokrivnost. Ako su dobro formulirane ostaju tamo gdje ih naneseš, ne ostavljaju „brush marks“ i suše se dovoljno sporo da stigneš napravit što želiš na minijaturi a opet dovoljno brzo.
Sastav:
- Veziva (eng. resin) – formiraju film – u našem slučaju vjerojatno čisti akrilati, sumnjam da su stiren akrilati.
- Punila – osim što dodaju volumen boji utječu i na viskoznost, pokrivnost i izgled suhog filma
- Pigmenti – glavna podjela je na organske pigmente i anorganske pigmente. Anorganski su više pokrivni ali manje živih nijansi, dok su organski često dosta loše pokrivni (žuti npr) ali zato su im nijanse žive i jarke
Aditivi:
- Protiv pjene
- Reološki modifikatori – utječu na ponašanje mokre boje na podlozi (npr razlijevanje) i na ponašanje boje dok na nju djeluje sila (kist, valjak, sprej, airbrush). Pod reološke modifikatore spadaju i ugušćivači koji utječu na viskozitet boje.
- Dispergatori – obavijaju čestice pigmenata i punila i sprječavaju aglomeraciju istih stajanjem. Dobra dispergiranost pigmenta i punila utječe na pokrivnost i ujednačen izgled suhog filma.
- Ima ih još hrpa ali neću toliko u detalje
- Otapalo – u ovom slučaju voda.
Kontrastice i speed paints – visoki udio pigmenta, ali ne toliki da uzrokuje visoku pokrivnost. Formulirane su da se razlijevaju, a ne da ostaju tamo gdje ih staviš. Posljedica razlijevanja je skupljanje boje u udubine gdje onda ostane deblji film boje nego na isturenim dijelovima minijature. Tamo gdje je film boje deblji (udubine) nijansa kontrastice izraženija, za razliku od isturenih dijelova na kojima je film tanji zbog čega na nijansu onda utječe boja podloge.
Sastav:
- Veziva
- Pigmenti
- Aditivi – svi nabrojani gore +
- surfakanti koji smanjuju površinsku napetost mokrog filma boje zbog čega i dolazi do razlijevanja
- otapalo
- rekla bih da ne sadrže punila, ili ih sadrže vrlo vrlo malo
Washevi – po principu formuliranja i ponašanju slični kontrasticama, samo imaju puno manji udio pigmenata, sigurno ne sadrže punila, veći udio surfakanata, manji viskozitet i vjerojatno manje veziva.
Ako želimo jako razrijediti akrilnu boju ili kontrasticu bolje je koristiti za to predviđen proizvod od proizvođača te boje nego vodu, jer sadrži svu potrebnu količinu veziva i aditiva kako bi ta boja zadržala svoja svojstva.
" ["created"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" ["modified"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } } Krunoslav Belinić, 20.11.2025. - Nastupili smo na: Modelmania 2025 Marko Paunović, 05.11.2025.
- Tabla za Necropolis – dio 1 Antoni Pastuović, 05.11.2025.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Kill Team - Blooded vs. Vespid Stingwings 28.02.2025., GW - Warhammer 40.000, i Antoni Pastuović (Imperial Guard)
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)























