Izrada scenske baze
I ovaj tjedan nastavljamo sa člancima i foto albumima koji prate izrade/bojanja minijatura naših članova. Ovaj tjedan na redu je naš Jure Cukar sa minijaturom: Lich za Village Attacks društvenu igru tvrtke Grimlord Games. Ukoliko i vi želite sudjelovati, javite nam se na ums.agram@gmail.com .
Početna ideja je bila da moj Lich bude na nekoj uzdignutoj površini ispod kojeg će se vidjeti slojevi zemlje s korjenčićima. Želio sam da ne bude klasična vertikalna kompozicija već da model malo dekomponiram van baze i poigram se s bazom kao okvirom tj. da izađem iz tog zamišljenog okvira koji nam baza nekako nameće. Na taj način bih mogao izbaciti figuru van i napraviti na stražnjoj strani malo bolji osjećaj dubine te zemlje i jednu od glavnih niti vodilja, kostura koji se budi u zemlji pod utjecajem Lichove inkantacije.
Prvo sam od balze napravio strukturu. U tom stadiju želim postići željenu visinu i poziciju. Još uvijek ne znam hoće li model biti frontalno u odnosu na bazu ili malo zakrivljen. Slutim da ću ga malo zakriviti, ali u ovoj fazi još nije bitno odlučiti.
Strukturu potom u više slojeva oblikujem glinom, a na vrh stavljam par komada FLAG STONE rollerom oblikovanu površinu. U prednjem desnom kutu baze glinom sam dignuo relativno pravilan oblik koji bi glumio nastavak baze preko terena koji ću kasnije obojati u crno. DAS glinamol se za ovu fazu pokazala dobar izbor jer je trebalo dosta toga pokrpati, a ona je jeftina pa mi nije bilo žao trgati i nabacivati.
Kako sam i pretpostavio model će bolje funkcionirati ako je malo zakrenut prsima prema prednjem lijevom kutu baze. Na taj način funkcionira cijela baza, a ne samo od centra nadesno. Svakako mi se kompozicijski otvara praznina u dubini lijevo i razmišljam kako ću u narednim koracima staviti nešto što će malo pripitomiti tu prazninu.
U međuvremenu farbam minijaturu dok se baza suši. Za texturu baze sam napravio mješavinu najsitnijeg pijeska s mrvicama pluta, nešto malo veći flock i static grass.
Razvodnjenim drvofixom premazujem sve i na strateška mjesta postavljam veće kamenčiće i oko njih nešto manji flock, a na ostatak mješavinu.
U Tedia sam uzeo dva flocka za 14 kn svaki.
Za korjenje bi vjerojatno bilo najbolje uzeti korjenje od pravih biljki, ali kako je već bilo nastupilo izvanredno stanje nije mi se dalo kopati po parkovima pa sam ih odlučio napraviti od žice. Male jednostavne korjenčiće sam napravio od tanke žičice koja se nalazi u plastičnim vezicama za stezanje kabela. Razgranjenije korjenje sam isprepleo dvije ili tri takve žice i izobličio ih. Spojeve sam zaljepio superljepilom, a naknadno i oblikovao greenstuffom da dobije organski oblik.
Ideja za kostura je bila da ne bude previše uočljiv, ali da se vidi da je već u pokretu i da se izvlači iz zemlje. Desna ruka je bila sa kopljem. Dio tog koplja sam odstranio i u produžek stavio komadić žice da izgleda kao neki jači korjen pomoću kojeg se izvlači van. Grubom obradom green stuffa napravio prijelaz s debljeg na tanji dio. Prsa i glavu stavio u poziciju koja mi je odgovarala. Za lijevu ruku sam znao da će većim dijelom biti ukopana i da će se eventialno vidjeti samo rame. Green stuffom sam popravio spojeve na kosturu i popunio veće praznine oko kostura .
U sljedećoj fazi ukopavam kostura. Opet koristim kombinaciju superljepila i DAS glinamola.
Sve prekrivam flockom po istom principu kao i ranije. U praznini koja je u ovoj slici na desnoj strani dodajem komadić koji prezentira komad grede koja viri iz zemlje.
U fazi bojanja se ispostavilo da sam na prednjem dijelu napravio dosta slabu i nezanimljivu texturu koju sam bojama, svjetlinom i turfovima morao spašavati da ne bude dosadno. Dio texture koji se spušta niz prednji lijevi kut baze malo dinamizira taj dio i ta kombinacija dijelom spašava, ali mislim da je to i dalje najslabiji dio modela. Fokus mora preko baze doći do figure, ali mislim da je tu moglo biti još elementa priče i da sam taj dio ostavio dosta nedorečenim.
Zaključak:
Za pojačani osjećaj nadzemlja i podzemlja trebao samo popločanu površinu na kojoj stoji Lich napraviti tako da još više naglašenije viri sa strana uzdignutog dijela zemlje. Više vremena sam trebao provesti na prednjem dijelu baze, uzbrdici. Staviti još neke grančice, drukčije kamenčiće i sl.
Najnoviji članci
- Back to Basics radionice bojanja minijatura u Galeriji i ČitaoniciVN Krunoslav Belinić, 04.12.2025.
- Nastupili smo na: Monte San Savino 2025 Marko Paunović, 24.11.2025.
-
Znanost iza akrilnih boja
- Binders (eng. resin) – form a film – in our case probably pure acrylates, I suspect they are styrene acrylates.
- Fillers – in addition to adding volume to the paint, they also affect the viscosity, coverage and appearance of the dry film
- Pigments – the main division is into organic pigments and inorganic pigments. Inorganic ones are more covering but have less vivid shades, while organic ones are often quite poorly covering (yellow for example) but their shades are vivid and bright
Additives:
- Anti-foam
- Rheological modifiers – affect the behavior of wet paint on the substrate (e.g. spillage) and the behavior of the paint when a force is applied to it (brush, roller, spray, airbrush). Rheological modifiers also include thickeners that affect the viscosity of the paint.
- Dispersants – envelop pigment and filler particles and prevent their agglomeration during standing. Good dispersion of pigment and filler affects the coverage and uniform appearance of the dry film. There are a bunch more but I won't go into too much detail
- Solvent – in this case water.
Contrast paints and speed paints – high pigment content, but not so much that it causes high coverage. They are formulated to spread, not to stay where you put them. The result of spreading is that the paint collects in the recesses, where a thicker film of paint remains than on the protruding parts of the miniature. Where the film of paint is thicker (the recesses), the shade of the contrast paint is more pronounced, unlike on the protruding parts where the film is thinner, which is why the shade is then influenced by the color of the substrate.
Composition:
- Binders
- Pigments
- Additives – all listed above + surfactants that reduce the surface tension of the wet paint film, which is why it flows
- solvent
- I would say they do not contain fillers, or contain very, very little of them
Washes – similar in formulation and behavior to contrast agents, only they have a much lower proportion of pigments, certainly no fillers, a higher proportion of surfactants, lower viscosity, and probably less binders.
If we want to greatly dilute acrylic paint or contrast, it is better to use a product intended for this purpose from the manufacturer of that paint rather than water, because it contains all the necessary amount of binders and additives for that paint to retain its properties.
" ["content_hrv"]=> string(4306) "U ovom članku, naša Dunja nam otkriva znanost iza akrilnih boja.
Akrilne boje – visoki udio pigmenta i dobra pokrivnost. Ako su dobro formulirane ostaju tamo gdje ih naneseš, ne ostavljaju „brush marks“ i suše se dovoljno sporo da stigneš napravit što želiš na minijaturi a opet dovoljno brzo.
Sastav:
- Veziva (eng. resin) – formiraju film – u našem slučaju vjerojatno čisti akrilati, sumnjam da su stiren akrilati.
- Punila – osim što dodaju volumen boji utječu i na viskoznost, pokrivnost i izgled suhog filma
- Pigmenti – glavna podjela je na organske pigmente i anorganske pigmente. Anorganski su više pokrivni ali manje živih nijansi, dok su organski često dosta loše pokrivni (žuti npr) ali zato su im nijanse žive i jarke
Aditivi:
- Protiv pjene
- Reološki modifikatori – utječu na ponašanje mokre boje na podlozi (npr razlijevanje) i na ponašanje boje dok na nju djeluje sila (kist, valjak, sprej, airbrush). Pod reološke modifikatore spadaju i ugušćivači koji utječu na viskozitet boje.
- Dispergatori – obavijaju čestice pigmenata i punila i sprječavaju aglomeraciju istih stajanjem. Dobra dispergiranost pigmenta i punila utječe na pokrivnost i ujednačen izgled suhog filma.
- Ima ih još hrpa ali neću toliko u detalje
- Otapalo – u ovom slučaju voda.
Kontrastice i speed paints – visoki udio pigmenta, ali ne toliki da uzrokuje visoku pokrivnost. Formulirane su da se razlijevaju, a ne da ostaju tamo gdje ih staviš. Posljedica razlijevanja je skupljanje boje u udubine gdje onda ostane deblji film boje nego na isturenim dijelovima minijature. Tamo gdje je film boje deblji (udubine) nijansa kontrastice izraženija, za razliku od isturenih dijelova na kojima je film tanji zbog čega na nijansu onda utječe boja podloge.
Sastav:
- Veziva
- Pigmenti
- Aditivi – svi nabrojani gore +
- surfakanti koji smanjuju površinsku napetost mokrog filma boje zbog čega i dolazi do razlijevanja
- otapalo
- rekla bih da ne sadrže punila, ili ih sadrže vrlo vrlo malo
Washevi – po principu formuliranja i ponašanju slični kontrasticama, samo imaju puno manji udio pigmenata, sigurno ne sadrže punila, veći udio surfakanata, manji viskozitet i vjerojatno manje veziva.
Ako želimo jako razrijediti akrilnu boju ili kontrasticu bolje je koristiti za to predviđen proizvod od proizvođača te boje nego vodu, jer sadrži svu potrebnu količinu veziva i aditiva kako bi ta boja zadržala svoja svojstva.
" ["created"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" ["modified"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } } Krunoslav Belinić, 20.11.2025. - Nastupili smo na: Modelmania 2025 Marko Paunović, 05.11.2025.
- Tabla za Necropolis – dio 1 Antoni Pastuović, 05.11.2025.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Kill Team - Blooded vs. Vespid Stingwings 28.02.2025., GW - Warhammer 40.000, i Antoni Pastuović (Imperial Guard)
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)

















