Izrada zaštitne kutije od pleksiglasa
Otkako je objavljen članak o igraćoj ploči sa Tabletop World terenima napravljenom za Frostgrave, dobio sam nekoliko upita o tome kako štitimo takvu igraću ploču od prašine i prljavštine kada se ne koristi. Stoga sam odlučio napraviti članak u kojem opisujem postupak izrade kutije od pleksiglasa za cijelu ploču (u ovom slučaju tablu Frostgrave) kako bi se mogla ostaviti u zajedničkim prostorima koje koristi UMS „Agram“.
Planiranje
Stol je veličine 90 x 90 cm s malim drvenim zaštitnim okvirom oko njega izrađenim prvenstveno kako bi se u njega mogao uklopiti zaštitni okvir. Visina najviše zgrade (TTW Town Gate) je oko 45 cm. Sve to značilo je da bi moja zaštitna kutija trebala biti veličine 90 x 90 x 50 cm. Brza skica pokazala je da trebam sljedeće:
- 1 komad 90 x 90 cm pleksiglasa debljine 5 mm
- 4 komada 50 x 90 cm pleksiglasa debljine 5 mm
- 6 komada drvenih letvica 2 x 2 x 100 cm (lipa) dimenzija 4 x 90 cm za gornji okvir i 4 x 50 cm za noge
- 4 veća metalna kutnika
- 4 manja metalna kutnika
- 4 vijka M5x60 mm (za gornji okvir)
- otprilike 100 vijaka M3x16 mm (za noge i pleksiglas)
- odvijač (ili nastavci za električnu bušilicu)
- električna bušilica (mala i velika)
- kružna pila
- brusni papir
- metar
- permanentni flomaster
- krep traka
Izrada
Proces izrade započeo je pažljivim označavanjem svake letvice na mjesta gdje sam ih trebao izrezati. Pomoću velike stolne kružne pile izrezao sam komade po veličini. Srećom, pila koju sam koristio imala je laserski pokazivač što je znatno olakšalo rezanje letvica na točne dimenzije. Kad je rezanje obavljeno, mjesta rezanja sam pobrusio brusnim papirom.
Potom sam sastavio četiri letvice dugačke 90 cm u kvadratni drveni okvir. Koristio sam električnu bušilicu Proxxon kako bih izbušio rupe za vijke M5x60. Koristio sam svrdlo promjera 3 mm. Nakon bušenja, pričvrstio sam okvir vijcima. Okvir još uvijek nije bio savršeno poravnat. Da bih ga poravnao, odlučio sam da neću koristiti nikakve dodatne dijelove. Jednostavno ću koristiti pleksiglas (koji je profesionalno izrezan za točne specifikacije u trgovini). Koristeći bušilicu sa svrdlom promjera 1,5 mm, izbušio sam rupe u pleksiglasu i drvenom okviru. Kad sam završio s bušenjem rupa na svakoj dasci okvira, odmah sam ga fiksirao s pet M3x16 vijaka sa svake strane. Napomena: na pleksiglasu dolazi zaštitna folija. Ne uklanjajte je sve dok se ne urade svi radovi kako biste spriječili slučajno oštećenje tijekom izrade.
Time je završila izrada gornje površine kutije. Sljedile su noge. Pomoću vijaka M3x16mm pričvrstio sam po jedan manji i jedan veći nosač na svaku nogu te ih potom pričvrstio na gornju površinu kutije. Nakon što je okvir u potpunosti sastavljen, možete primijetiti da zbog relativno male veličine (čak i većih) kutnika, noge nisu okomite na gornji dio kutije. Zapravo su u ovom trenutku bile prilično labave. To me nije brinulo jer ću opet koristiti stranice od pleksiglasa da učvrstim noge. Ipak sam odlučio nastaviti s montažom kutije tako da sam ju postavio na ploču Frostgrave. Na taj način sam mogao savršeno postaviti noge u kutove ploče, a zatim pomoću vijaka M3x16 učvrstiti noge na pleksiglas. Na ovaj način drvene daske daju strukturalnu čvrstoću cijele kutije dok stranice od pleksiglasa pružaju oblik i stabilnost.
Gotova ogledna kutija
Kada je kutija završena, pažljivo sam skinuo zaštitnu foliju s pleksiglasa.
Najnoviji članci
- Back to Basics radionice bojanja minijatura u Galeriji i ČitaoniciVN Krunoslav Belinić, 04.12.2025.
- Nastupili smo na: Monte San Savino 2025 Marko Paunović, 24.11.2025.
-
Znanost iza akrilnih boja
- Binders (eng. resin) – form a film – in our case probably pure acrylates, I suspect they are styrene acrylates.
- Fillers – in addition to adding volume to the paint, they also affect the viscosity, coverage and appearance of the dry film
- Pigments – the main division is into organic pigments and inorganic pigments. Inorganic ones are more covering but have less vivid shades, while organic ones are often quite poorly covering (yellow for example) but their shades are vivid and bright
Additives:
- Anti-foam
- Rheological modifiers – affect the behavior of wet paint on the substrate (e.g. spillage) and the behavior of the paint when a force is applied to it (brush, roller, spray, airbrush). Rheological modifiers also include thickeners that affect the viscosity of the paint.
- Dispersants – envelop pigment and filler particles and prevent their agglomeration during standing. Good dispersion of pigment and filler affects the coverage and uniform appearance of the dry film. There are a bunch more but I won't go into too much detail
- Solvent – in this case water.
Contrast paints and speed paints – high pigment content, but not so much that it causes high coverage. They are formulated to spread, not to stay where you put them. The result of spreading is that the paint collects in the recesses, where a thicker film of paint remains than on the protruding parts of the miniature. Where the film of paint is thicker (the recesses), the shade of the contrast paint is more pronounced, unlike on the protruding parts where the film is thinner, which is why the shade is then influenced by the color of the substrate.
Composition:
- Binders
- Pigments
- Additives – all listed above + surfactants that reduce the surface tension of the wet paint film, which is why it flows
- solvent
- I would say they do not contain fillers, or contain very, very little of them
Washes – similar in formulation and behavior to contrast agents, only they have a much lower proportion of pigments, certainly no fillers, a higher proportion of surfactants, lower viscosity, and probably less binders.
If we want to greatly dilute acrylic paint or contrast, it is better to use a product intended for this purpose from the manufacturer of that paint rather than water, because it contains all the necessary amount of binders and additives for that paint to retain its properties.
" ["content_hrv"]=> string(4306) "U ovom članku, naša Dunja nam otkriva znanost iza akrilnih boja.
Akrilne boje – visoki udio pigmenta i dobra pokrivnost. Ako su dobro formulirane ostaju tamo gdje ih naneseš, ne ostavljaju „brush marks“ i suše se dovoljno sporo da stigneš napravit što želiš na minijaturi a opet dovoljno brzo.
Sastav:
- Veziva (eng. resin) – formiraju film – u našem slučaju vjerojatno čisti akrilati, sumnjam da su stiren akrilati.
- Punila – osim što dodaju volumen boji utječu i na viskoznost, pokrivnost i izgled suhog filma
- Pigmenti – glavna podjela je na organske pigmente i anorganske pigmente. Anorganski su više pokrivni ali manje živih nijansi, dok su organski često dosta loše pokrivni (žuti npr) ali zato su im nijanse žive i jarke
Aditivi:
- Protiv pjene
- Reološki modifikatori – utječu na ponašanje mokre boje na podlozi (npr razlijevanje) i na ponašanje boje dok na nju djeluje sila (kist, valjak, sprej, airbrush). Pod reološke modifikatore spadaju i ugušćivači koji utječu na viskozitet boje.
- Dispergatori – obavijaju čestice pigmenata i punila i sprječavaju aglomeraciju istih stajanjem. Dobra dispergiranost pigmenta i punila utječe na pokrivnost i ujednačen izgled suhog filma.
- Ima ih još hrpa ali neću toliko u detalje
- Otapalo – u ovom slučaju voda.
Kontrastice i speed paints – visoki udio pigmenta, ali ne toliki da uzrokuje visoku pokrivnost. Formulirane su da se razlijevaju, a ne da ostaju tamo gdje ih staviš. Posljedica razlijevanja je skupljanje boje u udubine gdje onda ostane deblji film boje nego na isturenim dijelovima minijature. Tamo gdje je film boje deblji (udubine) nijansa kontrastice izraženija, za razliku od isturenih dijelova na kojima je film tanji zbog čega na nijansu onda utječe boja podloge.
Sastav:
- Veziva
- Pigmenti
- Aditivi – svi nabrojani gore +
- surfakanti koji smanjuju površinsku napetost mokrog filma boje zbog čega i dolazi do razlijevanja
- otapalo
- rekla bih da ne sadrže punila, ili ih sadrže vrlo vrlo malo
Washevi – po principu formuliranja i ponašanju slični kontrasticama, samo imaju puno manji udio pigmenata, sigurno ne sadrže punila, veći udio surfakanata, manji viskozitet i vjerojatno manje veziva.
Ako želimo jako razrijediti akrilnu boju ili kontrasticu bolje je koristiti za to predviđen proizvod od proizvođača te boje nego vodu, jer sadrži svu potrebnu količinu veziva i aditiva kako bi ta boja zadržala svoja svojstva.
" ["created"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" ["modified"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } } Krunoslav Belinić, 20.11.2025. - Nastupili smo na: Modelmania 2025 Marko Paunović, 05.11.2025.
- Tabla za Necropolis – dio 1 Antoni Pastuović, 05.11.2025.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Kill Team - Blooded vs. Vespid Stingwings 28.02.2025., GW - Warhammer 40.000, i Antoni Pastuović (Imperial Guard)
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)

















