Astonaut na plaži – dio 2
Kako sam u prvom dijelu napisao, samo bojanje malog astronauta bez konteksta i ambijenta nisam smatrao dostatnim, a ni pretjeranim izazovom stoga ću u ovom dijelu, dijelu o bojanju, naglasak staviti na neke druge stvari.
Tu ću naglasiti freehand zemaljske kugle i naglašenom smjeru svijetla.
Izvor svijetla ću dodatno naglasiti sjenama o kojima ću napisati riječ, dvije.
I treći osvrt ću staviti na tekući rezin s kojim sam malo ozbiljnije radio prvi put.
Da bih precrtao zemlju podjelio sam kuglu na zone horizontalama i vertikalama. Gledajući na google earth kontinent po kontinent precrtavao sam svijetlom bojom po crnom undercoatu. Bilo mi je teško u mom mjerilu odlučiti koji element, poluotok ili kontinent će biti koje većine, ali budući da nisam težio hiperrealističnosti dao sam si oduška da progutam par otoka i poluotoka. Uz par korekcija skica je bila gotova.
Budući da će jedna strana biti dosta tamnija od druge krenuo sam s najtamnijim tonovim odabranih boja.
Grubim slojevima koje sam kasnije stapao dobio sam naglašeni svijetliji dio iz smjera iz kojeg sam zamislio da dolazi svjetlo.
Dodavanje sjene je bio jedan od zadataka za koje sam smatrao da će podići čitav efekt. Nakon što je pijesak u 4-5 slojeva bojan i drybrushan ostala je tamna boja u dubini i to je bio dobar temelj za ono što sam dalje namjeravao. Sjene su se morale podudarati s odnosom svijetla i sjene na kugli. Smatrao sam da ne moraju u potpunosti odgovarati istinskoj situaciji pa sam ih malo naglasio. Da je bilo gledati po kugli izvor svijetla za sjene bi bio nešto viši, ali sam zbog efekta malo produžio sjene. To je naročito vidljivo kod sjena koje stvara uže balona i pijesak. Realno bi te sjene bile gotovo nezamjetne, ali su osjetno produžene. Sjene sam radio s razvodnjenom crnom bojom u više slojeva i dodatno ih potamnjivao u korjenu objekta koji ih stvara.
Sada je pola baze trebalo preliti rezinom. Znao sam što želim, ali nisam imao iskustva s izvedbom. Želio sam lagano tirkiznu boju namreškane vode, a možda i pokoji val. Koristio sam dvokomponentni tekući rezin od Pebeo-a, a za bojanje rezina sam koristio Idea VETRO boju za stakla.
Uz oprezno i precizno korištenje dobio sam fini mix, a uz kap tirkizne boje i finu nijansu. Budući da je more trebalo biti samo u kutu baze ogradio sam samo te dvije strane, greška! Na bočne strane gdje sam ljepio plastične pregrade prvo sam stavio pik traku da mogu kasnije lakše skinuti sve. To se pokazalo kao dobra odluka.
Ne želeći da mi rezin procuri niz strane baze pregrade sam zaljepio super ljepilom, a prvi tanki sloj u utorima između baze i pregrade sam prošao UV resinom.
Može se i bez toga samo me bilo previše strah da će se rezin razlit svugdje po stolu. I unatoč uspješnom odgađanju došao je trenutak kada sam morao naliti svoj rezin. Išao sam malo po malo izbjegavajući mjehuriće, a ako bi se i pojavili kratkim mlazom iz brenera sam ih izbacivao. Tedi, 15-ak kuna.
Očito nisam dobro napravio i proračunao nagib i dubinu baze pa je ona greška od gore došla na naplatu; preljevanje na oba ruba. Uz hitnu intervenciju i trpanje UV resina na rubove poplava je zaustavljena i resin napokon dolazi na svoje mijesto. Nakon što se sušilo preko noći pokušao sam neki lagani efekt vala i mreškanja međutim u prvim pokušajima sam shvatio da to neće ići kao na youtube tutorialima i odustao od dalnjih pokušaja. Za ovaj projekt. Pregrade su se lako skinule i skalpelom sam skinuo dijelove gdje je rezin curio, malo sam pobrusio i ofarbao u crno.
U čitavoj sceni još jedino bih možda naglasio refleksiju u viziru astronauta. Kako refleksija predstavlja viziju koju dječak gleda ona je drukčija od stvarnosti koju gledatelj gleda. Zato u refleksiji nema užeta i iza Zemlje je svemir. Kako mu svijetlo dolazi s leđa nema jake refleksije već samo odsjaj koji se preljeva uz rubove vizira.
Najnoviji članci
- Back to Basics radionice bojanja minijatura u Galeriji i ČitaoniciVN Krunoslav Belinić, 04.12.2025.
- Nastupili smo na: Monte San Savino 2025 Marko Paunović, 24.11.2025.
-
Znanost iza akrilnih boja
- Binders (eng. resin) – form a film – in our case probably pure acrylates, I suspect they are styrene acrylates.
- Fillers – in addition to adding volume to the paint, they also affect the viscosity, coverage and appearance of the dry film
- Pigments – the main division is into organic pigments and inorganic pigments. Inorganic ones are more covering but have less vivid shades, while organic ones are often quite poorly covering (yellow for example) but their shades are vivid and bright
Additives:
- Anti-foam
- Rheological modifiers – affect the behavior of wet paint on the substrate (e.g. spillage) and the behavior of the paint when a force is applied to it (brush, roller, spray, airbrush). Rheological modifiers also include thickeners that affect the viscosity of the paint.
- Dispersants – envelop pigment and filler particles and prevent their agglomeration during standing. Good dispersion of pigment and filler affects the coverage and uniform appearance of the dry film. There are a bunch more but I won't go into too much detail
- Solvent – in this case water.
Contrast paints and speed paints – high pigment content, but not so much that it causes high coverage. They are formulated to spread, not to stay where you put them. The result of spreading is that the paint collects in the recesses, where a thicker film of paint remains than on the protruding parts of the miniature. Where the film of paint is thicker (the recesses), the shade of the contrast paint is more pronounced, unlike on the protruding parts where the film is thinner, which is why the shade is then influenced by the color of the substrate.
Composition:
- Binders
- Pigments
- Additives – all listed above + surfactants that reduce the surface tension of the wet paint film, which is why it flows
- solvent
- I would say they do not contain fillers, or contain very, very little of them
Washes – similar in formulation and behavior to contrast agents, only they have a much lower proportion of pigments, certainly no fillers, a higher proportion of surfactants, lower viscosity, and probably less binders.
If we want to greatly dilute acrylic paint or contrast, it is better to use a product intended for this purpose from the manufacturer of that paint rather than water, because it contains all the necessary amount of binders and additives for that paint to retain its properties.
" ["content_hrv"]=> string(4306) "U ovom članku, naša Dunja nam otkriva znanost iza akrilnih boja.
Akrilne boje – visoki udio pigmenta i dobra pokrivnost. Ako su dobro formulirane ostaju tamo gdje ih naneseš, ne ostavljaju „brush marks“ i suše se dovoljno sporo da stigneš napravit što želiš na minijaturi a opet dovoljno brzo.
Sastav:
- Veziva (eng. resin) – formiraju film – u našem slučaju vjerojatno čisti akrilati, sumnjam da su stiren akrilati.
- Punila – osim što dodaju volumen boji utječu i na viskoznost, pokrivnost i izgled suhog filma
- Pigmenti – glavna podjela je na organske pigmente i anorganske pigmente. Anorganski su više pokrivni ali manje živih nijansi, dok su organski često dosta loše pokrivni (žuti npr) ali zato su im nijanse žive i jarke
Aditivi:
- Protiv pjene
- Reološki modifikatori – utječu na ponašanje mokre boje na podlozi (npr razlijevanje) i na ponašanje boje dok na nju djeluje sila (kist, valjak, sprej, airbrush). Pod reološke modifikatore spadaju i ugušćivači koji utječu na viskozitet boje.
- Dispergatori – obavijaju čestice pigmenata i punila i sprječavaju aglomeraciju istih stajanjem. Dobra dispergiranost pigmenta i punila utječe na pokrivnost i ujednačen izgled suhog filma.
- Ima ih još hrpa ali neću toliko u detalje
- Otapalo – u ovom slučaju voda.
Kontrastice i speed paints – visoki udio pigmenta, ali ne toliki da uzrokuje visoku pokrivnost. Formulirane su da se razlijevaju, a ne da ostaju tamo gdje ih staviš. Posljedica razlijevanja je skupljanje boje u udubine gdje onda ostane deblji film boje nego na isturenim dijelovima minijature. Tamo gdje je film boje deblji (udubine) nijansa kontrastice izraženija, za razliku od isturenih dijelova na kojima je film tanji zbog čega na nijansu onda utječe boja podloge.
Sastav:
- Veziva
- Pigmenti
- Aditivi – svi nabrojani gore +
- surfakanti koji smanjuju površinsku napetost mokrog filma boje zbog čega i dolazi do razlijevanja
- otapalo
- rekla bih da ne sadrže punila, ili ih sadrže vrlo vrlo malo
Washevi – po principu formuliranja i ponašanju slični kontrasticama, samo imaju puno manji udio pigmenata, sigurno ne sadrže punila, veći udio surfakanata, manji viskozitet i vjerojatno manje veziva.
Ako želimo jako razrijediti akrilnu boju ili kontrasticu bolje je koristiti za to predviđen proizvod od proizvođača te boje nego vodu, jer sadrži svu potrebnu količinu veziva i aditiva kako bi ta boja zadržala svoja svojstva.
" ["created"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" ["modified"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } } Krunoslav Belinić, 20.11.2025. - Nastupili smo na: Modelmania 2025 Marko Paunović, 05.11.2025.
- Tabla za Necropolis – dio 1 Antoni Pastuović, 05.11.2025.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Kill Team - Blooded vs. Vespid Stingwings 28.02.2025., GW - Warhammer 40.000, i Antoni Pastuović (Imperial Guard)
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)

















