Infinity škola 2
U ovoj seriji članaka nam Bruno Sandrić opisuje svoj početak igranja stolne strateške igre Infinity. Uživajte!
Pozdrav svima novim ljudima u Infinityu i starim maherima. Živili!
Evo mog prvog battle reporta.
Ja sam igrao s combined army listom koja se dobije u starter setu. Moja lista je znači 3x Unidron (Plasma Carbine) 1x Fraacta (Combi Rifle) 1x Maakrep Tracker (HMG) 1x Umbra Legate (DA CCW)
Slike ubačene sa službene stranice Corvus Belli - Redom s lijeva gore prema desno dolje su Fraacta, Maakrep, Umbra Legate i onda 3 Unidrona
Tj. tako bi trebali izgledati kad se profesionalno obojaju. Moji su izgledali:
0 srama! Nisu još pobojani ali ide polako. I da namjerno sam Umbri zakrivio mač jer mogu (+lakše stane u spužve za transport)
Kocka je bačena i ja sam izvukao 8 a moj cijenjeni i voljeni protivnik Ivor je dobio 4.
Ja sam odabrao igrati prvi, moj protivnik je odabrao stranu stola. Što znači da ja prvi postavljam svoje figure i igram prvi.
Igrali smo najobičnije napucavanje u 3 poteza. Tko ubije više pobjeđuje. Moje postavljanje je izgledalo ovako. 1 unidron lijeva zgrada, 2 unidrona desna kako bi se popeli na zgradu da imam bolji pregled situacije i staviti malo presinga na protivnika kako se ne bi mogao micati bilo gdje bilo kad. Umbra bi protrčala i možda bocnula tu i tamo nešto. Fraacta ima posebno pravilo da može uči s boka pa ajde da probamo i Maakrep koju smijem postaviti nakon što protivnik postavi sve svoje figure.
Sve figure moraju biti postavljene unutar 8 incha od svoje strane stola i igra počinje.
Moj prvi potez:
Ovo je prva situacija u kojoj se našao moj Unidron. Odlučio sam zapucati prema „nesretniku“ koji ima rocket launcher. Pa ne može biti tako gadno. Pomaknuo se do mjesta gdje je kocka i odlučio pucati.Izmjerio 17 incha. Ja imam +3 po profilu oružja i BS 11. Protivnik je u parcijalnom zaklonu i ja opet imam -3 na BS tako da se ponište. Moram dobiti 11 ili manje. Protivnik je odlučio odgovoriti povratnom pucanjem nazad. Ja bacio svoje kocke, on bacio svoju. Ja dobio 2 i 18, protivnik lijepih 10. Probam se spasiti na armor i ne uspijem. Jedan manje.
Unidron se popeo na zgradu i proba pucati po udaljenoj meti. Crvena linija lasera označava line of sight. Puca, promaši. Nije neka sreća ali ajde. Maakrep proviri i ubija nekog nesretnika i prije nego se uspio pomaknuti. Za sad smo 1:1. Ajde nije loše. Ostatak poteza prolazi u pokušaju pozicioniranja i trošenja ordera na skroz nepotrebne stvari i simuliranje muha bez glave. Ništa pametno se ne dogodi.
Protivnikov prvi potez
Protivnik pokušava rocket launcherom pogoditi Maakrep, ja izbjegnem (oboje smo bacili 2). Moj unidron ima ARO i pokuša pucati na rocket launcher, ali promašaj. Iskreno ništa previše zanimljivo. Mrko se gledamo i dobacujemo uvredama i metcima. Nitko pogođen, nitko ubijen samo jako razočarani ponosi.
Moj potez 2
Fraacta ulazi s boka da se proba razračunati s onim likom koji ima rocket launcher. Baš me nažuljao lik... I stavim ja nju tamo i sjetim se da su tu još 2 lika koji jedva čekaju vidjeti me i pucati iz svih rupa koje imaju po meni. Fraacta se prislonila uz zgradu i čeka da se malo raščisti zrak.
Maakrep pokuša gađati kolegu s rocket launcherom. On se odlučuje gađati nazad. Ali nije on ni shvatio koliko je ovo bio zapravo dobar potez za mene.
U tom trenu sam se morao malo prisjetiti malo vjerojatnosti i statistike s faksa. Znamo da se kocka može matematički modelirati kao nezavisni diskretni vjerojatnosni prostor s 20 mogućih ishoda po bacanju. Vjerojatnosni prostor je geometrijskog oblika pravokutnika s jednako vjerojatnim svakim ishodom kod bacanja. To nam zapravo govori da je za svaki broj na kocki jednako vjerojatan s vjerojatnošću 5%. Također zbog toga što je rezultat ovog AROa i na kraju dana cijelog pucanja zapravo funkcija slučajnih varijabli trebalo je postaviti hipoteze i naći vjerojatnost pogotka, preživljavanja koji bi mi vjerojatniji rezultat bio te koliko se isplati riskirati i što bi mogao napraviti kako bi kontrolirao taj rizik jednom kad ga procijenim. A onda sam se sjetio da me zapravo boli kiki i da sam se došao zabaviti i samo zatvorio oči i bacio kocku. Vidi vraga pogreška, ali koga boli briga. Ako želite možemo proći jednom prilikom i napraviti matematiku iza bacanja i pustiti kompjuteru da izračuna određene vjerojatnosti pa pustiti Monte Carlo analizu nad nekim funkcijama da dobijemo optimalne vrijednosti za neke uloge u timu u odnosu na vrijednost figura u pointovima i eventualno ako se osjećamo hrabrim sami bez PCa, ali definitivno ne sad :D Ako ima zainteresiranih nek dođu na grupu i popričamo :D I nema šanse da je netko pročitao ovaj odlomak do kraja, znači nema šanse hahah. Ako je, nek dođe na partiju i platim mu piće. Samo nek se pozove na ovu glupost.
Mislim se ajde ako je Maakrep pogodila jednom može i opet. Puca ona prema onom s rocket launcherom. Protivnik se odlučuje na pucanje nazad. Ja bacam zavidne brojke. Sve nešto 15 i gore osim jedne 8. Protivnik baca lijepu prolaznu 11, pobjeđuje moju 8 i pogađa. Maakrep pokuša preživjet i ne uspije kao ni moji pokušaji sreće u životu. Maakreep umire...jako. 2:1 protivnik.
Protivnik potez 2
Protivnik proba neke manevre s pucanjem po mojim jedinicama ali ja sve izbjegnem i zapravo ništa se ne dogodi :D
Moj potez 3
Vidim, situacija postaje zabrinjavajuća. Ako ovako ostane protivnik pobjeđuje. Moram krenuti malo ofenzivnije. Stavljam sve jedinice na vrh zgrade da probam počistiti protivniku 2 lika koja se nalaze iza njegove zgrade. Ako njih počistim, Fraacta može izaći i riješiti onog neugodnog s raketama.
Pucam ja na njega s 3 lika neki i dva puta, on mene nazad s jednim. Ja njemu pogodim jednog i mislim si super 2:2. Pucam s Umbrom, on puca nazad, Umbra promaši i za uzvat dobije metak u butinu. Umbra skoro mrtav ali drži se još. Probam s Fraactom, pucam i kao rezultat Fraacta promaši i dobije metak nazad. Fraacta mrtva.... 3:2 protivnik. Opet nisam ništa napravio.
Protivnik potez 3
I dragi čitaocu ovdje se priča lagano raspliće. Naime onaj gelipter s raketicama proviri i gađa mog unidrona. Ja probam izbjeći. Ne samo da nisam izbjegao nego je raketa raznijela sva moja 3 lika.... 100:2 za Ivora.
Gotovo. Ivor zasluženo pobjeđuje. Rekli su mi da ovo moram napisati da ne ispadnem loš gubitnik. Duboko u sebi čekam idući vikend da se napričam s ovim likom s raketicama.
Pouka dana: 1) Raketobacači su izgleda za***ana stvar. 2) Kad te kocke neće svejedno je koja ti je lista 3) Svi koji gube se ljute to je poznata stvar
Nije bitno što sam izgubio idući put ću naučiti sva pravila svojih likova. Proučiti listu i krenuti malo ozbiljnije prema cilju dominiranja zagrebačkom Infinity scenom!
Najnoviji članci
- Back to Basics radionice bojanja minijatura u Galeriji i ČitaoniciVN Krunoslav Belinić, 04.12.2025.
- Nastupili smo na: Monte San Savino 2025 Marko Paunović, 24.11.2025.
-
Znanost iza akrilnih boja
- Binders (eng. resin) – form a film – in our case probably pure acrylates, I suspect they are styrene acrylates.
- Fillers – in addition to adding volume to the paint, they also affect the viscosity, coverage and appearance of the dry film
- Pigments – the main division is into organic pigments and inorganic pigments. Inorganic ones are more covering but have less vivid shades, while organic ones are often quite poorly covering (yellow for example) but their shades are vivid and bright
Additives:
- Anti-foam
- Rheological modifiers – affect the behavior of wet paint on the substrate (e.g. spillage) and the behavior of the paint when a force is applied to it (brush, roller, spray, airbrush). Rheological modifiers also include thickeners that affect the viscosity of the paint.
- Dispersants – envelop pigment and filler particles and prevent their agglomeration during standing. Good dispersion of pigment and filler affects the coverage and uniform appearance of the dry film. There are a bunch more but I won't go into too much detail
- Solvent – in this case water.
Contrast paints and speed paints – high pigment content, but not so much that it causes high coverage. They are formulated to spread, not to stay where you put them. The result of spreading is that the paint collects in the recesses, where a thicker film of paint remains than on the protruding parts of the miniature. Where the film of paint is thicker (the recesses), the shade of the contrast paint is more pronounced, unlike on the protruding parts where the film is thinner, which is why the shade is then influenced by the color of the substrate.
Composition:
- Binders
- Pigments
- Additives – all listed above + surfactants that reduce the surface tension of the wet paint film, which is why it flows
- solvent
- I would say they do not contain fillers, or contain very, very little of them
Washes – similar in formulation and behavior to contrast agents, only they have a much lower proportion of pigments, certainly no fillers, a higher proportion of surfactants, lower viscosity, and probably less binders.
If we want to greatly dilute acrylic paint or contrast, it is better to use a product intended for this purpose from the manufacturer of that paint rather than water, because it contains all the necessary amount of binders and additives for that paint to retain its properties.
" ["content_hrv"]=> string(4306) "U ovom članku, naša Dunja nam otkriva znanost iza akrilnih boja.
Akrilne boje – visoki udio pigmenta i dobra pokrivnost. Ako su dobro formulirane ostaju tamo gdje ih naneseš, ne ostavljaju „brush marks“ i suše se dovoljno sporo da stigneš napravit što želiš na minijaturi a opet dovoljno brzo.
Sastav:
- Veziva (eng. resin) – formiraju film – u našem slučaju vjerojatno čisti akrilati, sumnjam da su stiren akrilati.
- Punila – osim što dodaju volumen boji utječu i na viskoznost, pokrivnost i izgled suhog filma
- Pigmenti – glavna podjela je na organske pigmente i anorganske pigmente. Anorganski su više pokrivni ali manje živih nijansi, dok su organski često dosta loše pokrivni (žuti npr) ali zato su im nijanse žive i jarke
Aditivi:
- Protiv pjene
- Reološki modifikatori – utječu na ponašanje mokre boje na podlozi (npr razlijevanje) i na ponašanje boje dok na nju djeluje sila (kist, valjak, sprej, airbrush). Pod reološke modifikatore spadaju i ugušćivači koji utječu na viskozitet boje.
- Dispergatori – obavijaju čestice pigmenata i punila i sprječavaju aglomeraciju istih stajanjem. Dobra dispergiranost pigmenta i punila utječe na pokrivnost i ujednačen izgled suhog filma.
- Ima ih još hrpa ali neću toliko u detalje
- Otapalo – u ovom slučaju voda.
Kontrastice i speed paints – visoki udio pigmenta, ali ne toliki da uzrokuje visoku pokrivnost. Formulirane su da se razlijevaju, a ne da ostaju tamo gdje ih staviš. Posljedica razlijevanja je skupljanje boje u udubine gdje onda ostane deblji film boje nego na isturenim dijelovima minijature. Tamo gdje je film boje deblji (udubine) nijansa kontrastice izraženija, za razliku od isturenih dijelova na kojima je film tanji zbog čega na nijansu onda utječe boja podloge.
Sastav:
- Veziva
- Pigmenti
- Aditivi – svi nabrojani gore +
- surfakanti koji smanjuju površinsku napetost mokrog filma boje zbog čega i dolazi do razlijevanja
- otapalo
- rekla bih da ne sadrže punila, ili ih sadrže vrlo vrlo malo
Washevi – po principu formuliranja i ponašanju slični kontrasticama, samo imaju puno manji udio pigmenata, sigurno ne sadrže punila, veći udio surfakanata, manji viskozitet i vjerojatno manje veziva.
Ako želimo jako razrijediti akrilnu boju ili kontrasticu bolje je koristiti za to predviđen proizvod od proizvođača te boje nego vodu, jer sadrži svu potrebnu količinu veziva i aditiva kako bi ta boja zadržala svoja svojstva.
" ["created"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" ["modified"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } } Krunoslav Belinić, 20.11.2025. - Nastupili smo na: Modelmania 2025 Marko Paunović, 05.11.2025.
- Tabla za Necropolis – dio 1 Antoni Pastuović, 05.11.2025.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Kill Team - Blooded vs. Vespid Stingwings 28.02.2025., GW - Warhammer 40.000, i Antoni Pastuović (Imperial Guard)
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)

















