Rad s rezinom
U ovom članku, Jure opisuje kako je izradio vodeni efekt na svojoj bazi.
Pik traku prvo zalijepiti po rubu plintha. Na njega super ljepilom plastične brane širine jednake kao i baza. Hot glue gun po rubovima. Na jedno mi je mjesto počelo curit, ali san brzom reakcijom hot glue gunom pucao na taj spoj i daljnje otjecanje je zaustavljeno. Velik napredak u odnosu na moj prethodni pokušaj kad je puštalo na sve strane, ali opet ima mjesta za napredak. Trebalo bi se lako skinit jer je na pik traku, ali moguće da je probilo i zaljepilo se za plinth. Kad skinem updateat ću. Ionako ide na brušenje i poliranje.
Koristio san niz brusova završno s mokrim brušenjem 2000 gradi. Poliranje s nekom pastom za pvc. Preliminarni testovi su se pokazali zadovoljavajući. S tim da san sada maza pregrade uljem pa očekujem da ću odma moć na 1500 i 2000. Jedino ako mi po plinthu bude proliveno onda krećemo s bauštelom pa fini finiš.
Kako spriječiti curenje?
moj jedan test je bio da sve rubove prođem UV resinom tako da se sve začepi i onda ulijem ostatak. To je bilo genijalno međutim problem je ako farbaš taj rezin koji ulivaš onda se vidi razlika, a nikad nećeš moć pogodit nijansu pa će bit loše. Ali ako ide clear onda je to recept za uspjeh.
faza 1. Sve skinuto. Izgleda ok. Smeta me kapilarnost i rubovi nisu skroz u nastavku plintha. Vire milimetar vani. Skinit ću skalperom rub i brusit sve.
faza 2. Sve izbrušeno i polirano. I strane i gornji rubovi. Papiri 130, 220, 500, 1000 i mokri 1500 i 2000.
Pasta se pokazala dobra za otvorenija i ravna područja kao šta su strane. Djelovi oko kojih treba pažljivo i vijugavo baš i ne funkcioniraju kako sam očekivao. Nalit ću uv rezin tanki sloj i zapržit ga na licu mista.
faza 3. Dodatno ispolirano polirkom na dremelici. Stavljen rezin i posušeno sve. Vrlo dobro.
Zaključak: drukčije rješit problem kapilarnosti. Dodatno se pojačava problem ako je tijekom procesa nešto rezina iscurilo jer trag kapilarnosti ostaje viši. Ne znam može li se nešto mazat, a da smanji taj efekt. Ja san maza s uljem. Super lako je bilo skinit, ali efekt je tu.
Mokro brušenje je pre sexy i zadovoljavajuć proces.
Pasta za poliranje će bit dobra za strane polirat, ali ne i za površinu. Površinu ne bi trenalo dirat.
Nabavit još boja za staklo da se može miksat. Ova zelena mi je pre saturirana u odnosu na model.
Proba san bojati i akrilnim inkovima, ali mi se muti iz nekog razloga. Valjda medium u inku reagira s rezinom i nastaje mutna blatnjava smjesa. interesantno za daljnje experimentiranje, ali ne i za efekt koji san tu želia.
Najnoviji članci
- Back to Basics radionice bojanja minijatura u Galeriji i ČitaoniciVN Krunoslav Belinić, 04.12.2025.
- Nastupili smo na: Monte San Savino 2025 Marko Paunović, 24.11.2025.
-
Znanost iza akrilnih boja
- Binders (eng. resin) – form a film – in our case probably pure acrylates, I suspect they are styrene acrylates.
- Fillers – in addition to adding volume to the paint, they also affect the viscosity, coverage and appearance of the dry film
- Pigments – the main division is into organic pigments and inorganic pigments. Inorganic ones are more covering but have less vivid shades, while organic ones are often quite poorly covering (yellow for example) but their shades are vivid and bright
Additives:
- Anti-foam
- Rheological modifiers – affect the behavior of wet paint on the substrate (e.g. spillage) and the behavior of the paint when a force is applied to it (brush, roller, spray, airbrush). Rheological modifiers also include thickeners that affect the viscosity of the paint.
- Dispersants – envelop pigment and filler particles and prevent their agglomeration during standing. Good dispersion of pigment and filler affects the coverage and uniform appearance of the dry film. There are a bunch more but I won't go into too much detail
- Solvent – in this case water.
Contrast paints and speed paints – high pigment content, but not so much that it causes high coverage. They are formulated to spread, not to stay where you put them. The result of spreading is that the paint collects in the recesses, where a thicker film of paint remains than on the protruding parts of the miniature. Where the film of paint is thicker (the recesses), the shade of the contrast paint is more pronounced, unlike on the protruding parts where the film is thinner, which is why the shade is then influenced by the color of the substrate.
Composition:
- Binders
- Pigments
- Additives – all listed above + surfactants that reduce the surface tension of the wet paint film, which is why it flows
- solvent
- I would say they do not contain fillers, or contain very, very little of them
Washes – similar in formulation and behavior to contrast agents, only they have a much lower proportion of pigments, certainly no fillers, a higher proportion of surfactants, lower viscosity, and probably less binders.
If we want to greatly dilute acrylic paint or contrast, it is better to use a product intended for this purpose from the manufacturer of that paint rather than water, because it contains all the necessary amount of binders and additives for that paint to retain its properties.
" ["content_hrv"]=> string(4306) "U ovom članku, naša Dunja nam otkriva znanost iza akrilnih boja.
Akrilne boje – visoki udio pigmenta i dobra pokrivnost. Ako su dobro formulirane ostaju tamo gdje ih naneseš, ne ostavljaju „brush marks“ i suše se dovoljno sporo da stigneš napravit što želiš na minijaturi a opet dovoljno brzo.
Sastav:
- Veziva (eng. resin) – formiraju film – u našem slučaju vjerojatno čisti akrilati, sumnjam da su stiren akrilati.
- Punila – osim što dodaju volumen boji utječu i na viskoznost, pokrivnost i izgled suhog filma
- Pigmenti – glavna podjela je na organske pigmente i anorganske pigmente. Anorganski su više pokrivni ali manje živih nijansi, dok su organski često dosta loše pokrivni (žuti npr) ali zato su im nijanse žive i jarke
Aditivi:
- Protiv pjene
- Reološki modifikatori – utječu na ponašanje mokre boje na podlozi (npr razlijevanje) i na ponašanje boje dok na nju djeluje sila (kist, valjak, sprej, airbrush). Pod reološke modifikatore spadaju i ugušćivači koji utječu na viskozitet boje.
- Dispergatori – obavijaju čestice pigmenata i punila i sprječavaju aglomeraciju istih stajanjem. Dobra dispergiranost pigmenta i punila utječe na pokrivnost i ujednačen izgled suhog filma.
- Ima ih još hrpa ali neću toliko u detalje
- Otapalo – u ovom slučaju voda.
Kontrastice i speed paints – visoki udio pigmenta, ali ne toliki da uzrokuje visoku pokrivnost. Formulirane su da se razlijevaju, a ne da ostaju tamo gdje ih staviš. Posljedica razlijevanja je skupljanje boje u udubine gdje onda ostane deblji film boje nego na isturenim dijelovima minijature. Tamo gdje je film boje deblji (udubine) nijansa kontrastice izraženija, za razliku od isturenih dijelova na kojima je film tanji zbog čega na nijansu onda utječe boja podloge.
Sastav:
- Veziva
- Pigmenti
- Aditivi – svi nabrojani gore +
- surfakanti koji smanjuju površinsku napetost mokrog filma boje zbog čega i dolazi do razlijevanja
- otapalo
- rekla bih da ne sadrže punila, ili ih sadrže vrlo vrlo malo
Washevi – po principu formuliranja i ponašanju slični kontrasticama, samo imaju puno manji udio pigmenata, sigurno ne sadrže punila, veći udio surfakanata, manji viskozitet i vjerojatno manje veziva.
Ako želimo jako razrijediti akrilnu boju ili kontrasticu bolje je koristiti za to predviđen proizvod od proizvođača te boje nego vodu, jer sadrži svu potrebnu količinu veziva i aditiva kako bi ta boja zadržala svoja svojstva.
" ["created"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" ["modified"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } } Krunoslav Belinić, 20.11.2025. - Nastupili smo na: Modelmania 2025 Marko Paunović, 05.11.2025.
- Tabla za Necropolis – dio 1 Antoni Pastuović, 05.11.2025.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Kill Team - Blooded vs. Vespid Stingwings 28.02.2025., GW - Warhammer 40.000, i Antoni Pastuović (Imperial Guard)
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)

















