RISE – projekt Nekromant
Neko sam vrijeme imao ovu minijaturu Ossiarch Bonereapers, Mortisan Boneshaper, iz Age of Sigmar, u svojoj kolekciji sive plastike, ne znajući što bih s njom. Svidio mi se model, kupio sam ga da podržim lokalnu hobi trgovinu koju sam posjetio, ali nisam našao nikakvu inspiraciju za njega.
Sve dok jednog dana nisam vidio nekoliko kompleta u Carta Magici i u glavi mi se počela vrtjeti nova ideja o diorami - Nekromant koji podiže nemrtve ratnike iz njihovih grobova. Jedan od tih kompleta bili su dijelovi nadgrobnih spomenika iz Green Stuff Worlda, drugi je bio ovaj komplet Spirit Hosts, gdje sam iznenada primijetio vrlo prikladne kosture u podnožju koje nikad prije nisam vidio. Bile su savršene za moju ideju.
Počeo sam tako što sam se riješio svih šiljaka na Boneshaperu, jer su previše glupi, veliki i nepotrebni za moj ukus. Odrezao sam ih svojim hobi nožem i pokrio prostor koji je ostao Brown Stuffom. Također sam prekrio sam "warhammer-y", otmjeni uzorak na srednjem dijelu njegovog oklopa, također Brown Stuffom.
Za podlogu sam počeo s komadom stirodura izrezanim na istu veličinu kao drveno postolje za koje sam znao da ga želim izložiti. Zalijepio sam nekoliko komada kore na jednu stranu baze, kako bih podigao područje gdje će biti postavljen moj Mortisan Boneshaper, žarišna točka diorame. Također sam pomiješala superljepilo sa sodom bikarbonom kako bih i ovdje stvorila neke teksture. Zatim sam prekrio koru i sav stirodur jeftinom DAS-ovom masom za modeliranje koja se stvrdnjava na zraku. U ovom trenutku također sam testirao sve svoje elemente - grobove, kosture i neke male grane koje bi na kraju poslužile kao trake energije (u ovom trenutku to još nisam znao). Gurnuo sam bazu Mortisan Boneshapera u glinu prije nego što se stvrdnula kako bih bio siguran da će pristajati u budućnosti (iako nisam uzeo u obzir koliko se ova vrsta gline skuplja kad se suši, pa sam na kraju morao izrezati više gline kako bi podloga pristajala).
Sljedeći korak bio je uklopiti grobove i kosture u ostatak krajolika. Za ovo sam otkrio da je Standard Milliput savršen. Jednostavan je za rad i oblikovanje, ne lijepi se toliko kao smeđe ili zelene stvari i potrebno mu je samo malo vode da se uklopi u krajolik.
Moj slikarski plan za ovu dioramu i minijaturu, bio je raditi s kontrastnim bojama i ispiranjem emajla, nešto što ne radim često, pa bi poslužilo kao vježba. Iz tog sam razloga i dioramu i minijaturu zenitalno premazao temeljnim premazom, a potom prekrio kontrastnim bojama. Na diorami, kako bih dobio mnogo varijacija u tonovima boja, upotrijebio sam pet različitih kontrastnih boja, budući da sam znao da će ih kasnija faza suhog četkanja sve spojiti. Koristio sam tople tonove boja za stijene, krajolik i kosture - crvenu, žutu, toplo smeđu i zelenu - dok sam nadgrobne spomenike prekrio hladnijom plavom bojom (mnogo volim Citadel Contrast boju Gryph-Charger Grey, jer je suptilna, ali daje hladnu nijansu). Zatim sam sve počešljala s nekoliko svjetlijih, neutralnih sivih i smeđih nijansi.
Bio sam zadovoljan raznolikošću boja koje je krajolik izgledao nakon ovoga, ali kako sam već bio odlučio za Streaking Grime emajl kao boju za cijeli projekt, zbog uspješnog testa na General Grievous mini ranije, otišao sam naprijed i prekrio sve u pranju cakline, pričekala 15 minuta i započela naporan proces čišćenja većine četkicama za skidanje šminke iz DM-a koje sam jako zavoljela (ne ostavljaju dlačice vate kao Q-tips) i papirnati ručnici. Na minijaturi sam bio zadovoljan rezultatom, jer je Streaking Grime zaprljao vrlo blistavu žutu boju na haljini i dao zanimljiv osjećaj iznošenosti na kostima. Baš kao što mi je pokazao moj Grievous test. Ali kako nikada prije nisam testirao ovu tehniku na krajolicima, krivo sam izračunao. Gledajući unatrag, otišao bih da nije bilo pranja, jer su kontrastne boje već dodale lijep kontrast (a?) diorami. Budući da je krajolik imao puno sitnih tekstura, od kore, superljepila i sode bikarbone, emajl je zapeo duboko u malim pukotinama i nemoguće ih je skinuti. To nam je ostavilo tamniji, prljaviji, manje raznolik krajolik nego što sam želio, i trebalo mi je puno vremena i puno dosadnih koraka u koje neću ovdje ulaziti, da vratim neke varijacije boja i zanimljive tonove u dioramu.
Nakon što smo istaknuli mini, kosture i grobove, došlo je vrijeme da se pozabavimo energetskim prugama. Ono što su prvo trebale biti pravilne grane, odlučio sam dati jaku boju, pretvarajući se da su to trake energije koje dolaze iz zemlje posvuda oko Boneshapera dok obavlja svoju nekromantiju. Imao sam nekoliko razloga zašto sam se odlučio za ovo - 1. blistava, tirkizna boja efekta dodala bi nešto lijepe boje natrag u vrlo smeđu dioramu, 2. Nadao sam se da će energetske pruge dodati malo dinamike i pokreta diorami, također kao pomoć da bolje ispričam priču i 3. to bi mi dalo priliku da dodam malo suptilnog OSL-a u projekt. Nadahnuo sam se ovim umjetničkim djelom Mortisan Boneshapera koje sam pronašao.
Tako sam bazično obojio energetske pruge bijelom bojom. Zatim ih sve prekrio u dva sloja Citadel Technical boje Nihilakh Oxide.
Sljedeći korak ponovno je bila Citadel Contrast boja, jer je to bio moj izbor za cijeli projekt. Onaj koji se zove Aeldari Emerald ima vrlo jak, tamno tirkizni ton i treba mu samo jedan sloj da prekrije bilo što dovoljno svijetlo. Tako sam na pruge namazao ovaj sloj, a zatim nastavio suvim četkanjem Celestra Gray i Ulthuan Gray u nekoliko slojeva na pruge, a također i na tlo oko pruga. Zatim još jedan sloj Aeldari Emerald, s razvodnjenom mješavinom koja se koristi za pokrivanje tla oko pruga za OSL. Zatim još suhog četkanja, zatim natrag na malo Nihilakh Oxidea da ponovno unesem još malo srednjeg tona, jer je tamna Aeldari Emerald postala moja boja sjene, Ulthuan Gray najsvjetliji naglasak, i tako je Nihilakh Oxide postao srednji ton. Ponavljao sam ove korake dok nisam bio zadovoljan ishodom, kao i dodavanjem Duhovnog domaćina naslikanog u istoj shemi. Ovo je izvorno bio samo testni model za shemu boja, ali se na kraju našao u diorami.
U ovom sam trenutku bio prilično zadovoljan dioramom, ali osjećao sam se kao da nešto nedostaje. Još je nedostajalo nešto boje u smeđoj, zemljanoj podlozi, a budući da je diorama prilično velika, želio sam je upakirati sa što više priče. Nedavno sam kupio neke 3D ispisane pauke iz Green Stuff Worlda i došao sam na ideju da ih obojim prilično šarenim bojama, kao i da trče prema nekromantu, rješavajući oba problema; dali bi više boje tlu i pomogli prodati "priču" da Boneshaper kontrolira toliko energije u ovom ritualu nekromantije, da ga privlače svi pauci u tom području. Pronašao sam sliku različitih paukova na internetu i odlučio se za onog u donjem redu, drugi slijeva, jer sam mislio da će boja lijepo nadopuniti dioramu.
Nakon otprilike mjesec dana rada na diorami, dobio sam ovaj rezultat:
Najnoviji članci
- Back to Basics radionice bojanja minijatura u Galeriji i ČitaoniciVN Krunoslav Belinić, 04.12.2025.
- Nastupili smo na: Monte San Savino 2025 Marko Paunović, 24.11.2025.
-
Znanost iza akrilnih boja
- Binders (eng. resin) – form a film – in our case probably pure acrylates, I suspect they are styrene acrylates.
- Fillers – in addition to adding volume to the paint, they also affect the viscosity, coverage and appearance of the dry film
- Pigments – the main division is into organic pigments and inorganic pigments. Inorganic ones are more covering but have less vivid shades, while organic ones are often quite poorly covering (yellow for example) but their shades are vivid and bright
Additives:
- Anti-foam
- Rheological modifiers – affect the behavior of wet paint on the substrate (e.g. spillage) and the behavior of the paint when a force is applied to it (brush, roller, spray, airbrush). Rheological modifiers also include thickeners that affect the viscosity of the paint.
- Dispersants – envelop pigment and filler particles and prevent their agglomeration during standing. Good dispersion of pigment and filler affects the coverage and uniform appearance of the dry film. There are a bunch more but I won't go into too much detail
- Solvent – in this case water.
Contrast paints and speed paints – high pigment content, but not so much that it causes high coverage. They are formulated to spread, not to stay where you put them. The result of spreading is that the paint collects in the recesses, where a thicker film of paint remains than on the protruding parts of the miniature. Where the film of paint is thicker (the recesses), the shade of the contrast paint is more pronounced, unlike on the protruding parts where the film is thinner, which is why the shade is then influenced by the color of the substrate.
Composition:
- Binders
- Pigments
- Additives – all listed above + surfactants that reduce the surface tension of the wet paint film, which is why it flows
- solvent
- I would say they do not contain fillers, or contain very, very little of them
Washes – similar in formulation and behavior to contrast agents, only they have a much lower proportion of pigments, certainly no fillers, a higher proportion of surfactants, lower viscosity, and probably less binders.
If we want to greatly dilute acrylic paint or contrast, it is better to use a product intended for this purpose from the manufacturer of that paint rather than water, because it contains all the necessary amount of binders and additives for that paint to retain its properties.
" ["content_hrv"]=> string(4306) "U ovom članku, naša Dunja nam otkriva znanost iza akrilnih boja.
Akrilne boje – visoki udio pigmenta i dobra pokrivnost. Ako su dobro formulirane ostaju tamo gdje ih naneseš, ne ostavljaju „brush marks“ i suše se dovoljno sporo da stigneš napravit što želiš na minijaturi a opet dovoljno brzo.
Sastav:
- Veziva (eng. resin) – formiraju film – u našem slučaju vjerojatno čisti akrilati, sumnjam da su stiren akrilati.
- Punila – osim što dodaju volumen boji utječu i na viskoznost, pokrivnost i izgled suhog filma
- Pigmenti – glavna podjela je na organske pigmente i anorganske pigmente. Anorganski su više pokrivni ali manje živih nijansi, dok su organski često dosta loše pokrivni (žuti npr) ali zato su im nijanse žive i jarke
Aditivi:
- Protiv pjene
- Reološki modifikatori – utječu na ponašanje mokre boje na podlozi (npr razlijevanje) i na ponašanje boje dok na nju djeluje sila (kist, valjak, sprej, airbrush). Pod reološke modifikatore spadaju i ugušćivači koji utječu na viskozitet boje.
- Dispergatori – obavijaju čestice pigmenata i punila i sprječavaju aglomeraciju istih stajanjem. Dobra dispergiranost pigmenta i punila utječe na pokrivnost i ujednačen izgled suhog filma.
- Ima ih još hrpa ali neću toliko u detalje
- Otapalo – u ovom slučaju voda.
Kontrastice i speed paints – visoki udio pigmenta, ali ne toliki da uzrokuje visoku pokrivnost. Formulirane su da se razlijevaju, a ne da ostaju tamo gdje ih staviš. Posljedica razlijevanja je skupljanje boje u udubine gdje onda ostane deblji film boje nego na isturenim dijelovima minijature. Tamo gdje je film boje deblji (udubine) nijansa kontrastice izraženija, za razliku od isturenih dijelova na kojima je film tanji zbog čega na nijansu onda utječe boja podloge.
Sastav:
- Veziva
- Pigmenti
- Aditivi – svi nabrojani gore +
- surfakanti koji smanjuju površinsku napetost mokrog filma boje zbog čega i dolazi do razlijevanja
- otapalo
- rekla bih da ne sadrže punila, ili ih sadrže vrlo vrlo malo
Washevi – po principu formuliranja i ponašanju slični kontrasticama, samo imaju puno manji udio pigmenata, sigurno ne sadrže punila, veći udio surfakanata, manji viskozitet i vjerojatno manje veziva.
Ako želimo jako razrijediti akrilnu boju ili kontrasticu bolje je koristiti za to predviđen proizvod od proizvođača te boje nego vodu, jer sadrži svu potrebnu količinu veziva i aditiva kako bi ta boja zadržala svoja svojstva.
" ["created"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" ["modified"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } } Krunoslav Belinić, 20.11.2025. - Nastupili smo na: Modelmania 2025 Marko Paunović, 05.11.2025.
- Tabla za Necropolis – dio 1 Antoni Pastuović, 05.11.2025.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Kill Team - Blooded vs. Vespid Stingwings 28.02.2025., GW - Warhammer 40.000, i Antoni Pastuović (Imperial Guard)
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)

















