Bojanje plastičnih Warcry terena
Pred nekoliko tjedana, Ana je izradila korak po korak članak u kojemu je konvertirala plastične Warcry terene. Ovaj tjedan, naša Ana piše o bojanju tih plastičnih terena u našoj seriji hobby članaka. Ukoliko nam se želite pridružiti i napisati vlastiti članak, javite nam se na ums.agram@gmail.com
Sve terene sam prije bojenja posprejala crnim, sivim i bijelim primerom. Na taj način se samim sprejanjem već dobije sjenčanje, što uvelike ubrzava stvar. Budući da su ovi tereni puni reljefnih detalja ova metoda funkcionira fenomenalno.
Ovi tereni imaju tri tipa površina: kamene, drvene i metalne, i bojenje je planski išlo tim redoslijedom.
Kamena je najviše i najsvjetliji je, pa je bio prvi na redu. Prvi korak bila je razvodnjena mještavina okera i crne, čime se dobije tamna toplija zelena. Za ovo u koristim jeftinije, univerzalne akrilne boje kao npr. Pebeo. Tu transparentnu mješavinu nanijela sam preko cijele kamene površine ruševina.
Drugi korak je bio highlight, koji se nanosi spužvom. Radi se o svjetloj sivoj. Boja će se loviti na izbočenjima, a spužva će ostaviti i neravnomjernu teksturu, što je poželjno za kamen.
Kad se highlight osuši, ponovo je išla razvodnjena tamnozelena, ali samo na donjoj polovini zida. Ovi koraci se mogu ponavljati dok se ne dobije željeni kontrast. Ovisi koliko je transparentna zelena, možda treba više slojeva da se vidi. Highlighti mogu ići i do bijele, ali ne valja pretjerati.
Slijedio je Typhus Corrosion, blago razvodnjen i nanesen na horizontalne površine. Treba ga namuljati neravnomjerno se dobiju mrlje na kamenu. Ovdje se isto može upotrijebiti spužva. Ukoliko negdje na zidovima treba jače istaknuti neke detalje ili fali kontrasta na reljefu može se s Typus Corrosionom washati da se to doradi.
Drveni podovi i grede su idući bili na redu. Za to prvo koristim razvodnjenu tamnu smeđu (Pebeo). Drveni dijelovi su već i malo umrljani od farbanja kamena, ali to je sasvim OK i nije potrebno popravljati prije. Nakon smeđe ide blago razvodnjena crna. Potegnula sam kistom na nasumičnim mjestima na daskama. Isto to sam napravila i razvodnjenom bijelom. Na kraju sam prefarbala cijele drvene površine nerazrijeđenim Typhus Corrosionom. Taj sloj poveže sve i daje topliji ton.
Preko kamena i drva u sljedećem koraku sam raspršila sitne kapljice razvodnjene bijele i crne boje, koje terenu daju dodatnu teksturu. Taj efekt ne želim na metalu, i zato sam ga obavila upravo prije bojenja metala.
Posljednji su metali. Na Warcry ruševinama ima poprilično metalnih rešetki. Njih sam prvo obojila u čistu mat crnu. Tu je bilo bitno paziti da se ne zamulja kameni okvir oko rešetki. Nije teško, oblik je pravilan; samo treba veći kist s dobrim vrhom za kontrolu.
Rešetke sam pohrđavila Secret Weapon Weathering Acrylics crvenom i narančastom hrđom. Nanijela sam ju u obliku washa, nejednolično. Najviše u donjem dijelu prozora.
Za broncu kao što je npr. zvono, koristila sam prvo GW brončanu boju. To sam prekrila Typhus Corrosionom i potom Nihilakh Oxyde da simuliram patinu.
Terene sam potom zaštitila mat lakom u spreju d budu otporniji na oštećenja boje tokom igre.
Budući da imam nekoliko fontana, zabavila sam se i s water efektima. Koristila sam Vallejo Still Water. Tamo gdje mi je trebala dublja voda ulijevala sam ga u slojevima, jer se jedan debeli sloj suši danima (a može ostati i zauvijek mutan). Fontane uz zid iz prošlog članka su dobile i mlazove vode od mekanog najlona (ambalaža) sfrkanog i zagrijanog na svijeći. To je odrezano na željenu duljinu i pričvršćeno superljepilom. To je obavljeno prije ulijevanja Still Watera. Nakon sušenja vode dodala sam i valove i uzburkanu vodu Greenstuff World Splash Gelom.
Najnoviji članci
- Back to Basics radionice bojanja minijatura u Galeriji i ČitaoniciVN Krunoslav Belinić, 04.12.2025.
- Nastupili smo na: Monte San Savino 2025 Marko Paunović, 24.11.2025.
-
Znanost iza akrilnih boja
- Binders (eng. resin) – form a film – in our case probably pure acrylates, I suspect they are styrene acrylates.
- Fillers – in addition to adding volume to the paint, they also affect the viscosity, coverage and appearance of the dry film
- Pigments – the main division is into organic pigments and inorganic pigments. Inorganic ones are more covering but have less vivid shades, while organic ones are often quite poorly covering (yellow for example) but their shades are vivid and bright
Additives:
- Anti-foam
- Rheological modifiers – affect the behavior of wet paint on the substrate (e.g. spillage) and the behavior of the paint when a force is applied to it (brush, roller, spray, airbrush). Rheological modifiers also include thickeners that affect the viscosity of the paint.
- Dispersants – envelop pigment and filler particles and prevent their agglomeration during standing. Good dispersion of pigment and filler affects the coverage and uniform appearance of the dry film. There are a bunch more but I won't go into too much detail
- Solvent – in this case water.
Contrast paints and speed paints – high pigment content, but not so much that it causes high coverage. They are formulated to spread, not to stay where you put them. The result of spreading is that the paint collects in the recesses, where a thicker film of paint remains than on the protruding parts of the miniature. Where the film of paint is thicker (the recesses), the shade of the contrast paint is more pronounced, unlike on the protruding parts where the film is thinner, which is why the shade is then influenced by the color of the substrate.
Composition:
- Binders
- Pigments
- Additives – all listed above + surfactants that reduce the surface tension of the wet paint film, which is why it flows
- solvent
- I would say they do not contain fillers, or contain very, very little of them
Washes – similar in formulation and behavior to contrast agents, only they have a much lower proportion of pigments, certainly no fillers, a higher proportion of surfactants, lower viscosity, and probably less binders.
If we want to greatly dilute acrylic paint or contrast, it is better to use a product intended for this purpose from the manufacturer of that paint rather than water, because it contains all the necessary amount of binders and additives for that paint to retain its properties.
" ["content_hrv"]=> string(4306) "U ovom članku, naša Dunja nam otkriva znanost iza akrilnih boja.
Akrilne boje – visoki udio pigmenta i dobra pokrivnost. Ako su dobro formulirane ostaju tamo gdje ih naneseš, ne ostavljaju „brush marks“ i suše se dovoljno sporo da stigneš napravit što želiš na minijaturi a opet dovoljno brzo.
Sastav:
- Veziva (eng. resin) – formiraju film – u našem slučaju vjerojatno čisti akrilati, sumnjam da su stiren akrilati.
- Punila – osim što dodaju volumen boji utječu i na viskoznost, pokrivnost i izgled suhog filma
- Pigmenti – glavna podjela je na organske pigmente i anorganske pigmente. Anorganski su više pokrivni ali manje živih nijansi, dok su organski često dosta loše pokrivni (žuti npr) ali zato su im nijanse žive i jarke
Aditivi:
- Protiv pjene
- Reološki modifikatori – utječu na ponašanje mokre boje na podlozi (npr razlijevanje) i na ponašanje boje dok na nju djeluje sila (kist, valjak, sprej, airbrush). Pod reološke modifikatore spadaju i ugušćivači koji utječu na viskozitet boje.
- Dispergatori – obavijaju čestice pigmenata i punila i sprječavaju aglomeraciju istih stajanjem. Dobra dispergiranost pigmenta i punila utječe na pokrivnost i ujednačen izgled suhog filma.
- Ima ih još hrpa ali neću toliko u detalje
- Otapalo – u ovom slučaju voda.
Kontrastice i speed paints – visoki udio pigmenta, ali ne toliki da uzrokuje visoku pokrivnost. Formulirane su da se razlijevaju, a ne da ostaju tamo gdje ih staviš. Posljedica razlijevanja je skupljanje boje u udubine gdje onda ostane deblji film boje nego na isturenim dijelovima minijature. Tamo gdje je film boje deblji (udubine) nijansa kontrastice izraženija, za razliku od isturenih dijelova na kojima je film tanji zbog čega na nijansu onda utječe boja podloge.
Sastav:
- Veziva
- Pigmenti
- Aditivi – svi nabrojani gore +
- surfakanti koji smanjuju površinsku napetost mokrog filma boje zbog čega i dolazi do razlijevanja
- otapalo
- rekla bih da ne sadrže punila, ili ih sadrže vrlo vrlo malo
Washevi – po principu formuliranja i ponašanju slični kontrasticama, samo imaju puno manji udio pigmenata, sigurno ne sadrže punila, veći udio surfakanata, manji viskozitet i vjerojatno manje veziva.
Ako želimo jako razrijediti akrilnu boju ili kontrasticu bolje je koristiti za to predviđen proizvod od proizvođača te boje nego vodu, jer sadrži svu potrebnu količinu veziva i aditiva kako bi ta boja zadržala svoja svojstva.
" ["created"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" ["modified"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } } Krunoslav Belinić, 20.11.2025. - Nastupili smo na: Modelmania 2025 Marko Paunović, 05.11.2025.
- Tabla za Necropolis – dio 1 Antoni Pastuović, 05.11.2025.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Kill Team - Blooded vs. Vespid Stingwings 28.02.2025., GW - Warhammer 40.000, i Antoni Pastuović (Imperial Guard)
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)


















