Izrada seoske kuće

Ana Polanšćak, 06.08.2020.

Ovaj članak će prikazati postupak izrade seoske kuće.

Click for enlarged picture

Materijali:
• stirodur
• balza (1 mm, 2 mm)
• DAS glinamol
• MDF ploča
• krzno plišanog medvjeda
• krep traka
• PVA ljepilo
• super ljepilo
• pribadače
• drvene čačkalice
• žica
• blister pakiranje
• mreža protiv insekata
• akrilne boje

Alati:
• skalpel
• škare
• kistovi
• kiparski alati
• ravnalo

Osnovni oblik kuće sastavljen je od stirodura i čačkalica i prekriven krep trakom. Sve je postavljeno na bazu od MDF-a. Ovakva konstrukcija je čvrsta i jednostavna za gradnju, pa je dobar izbor ako je kuća zatvorena, bez izgrađenog interijera za igranje. Teren je namjerno blago iskrivljen i nepravilan, s nakrivljenim krovom koji daje dodatan karakter zgradi.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Zatim sam zgrabila balzu od 2 mm i počela s drvenim dijelovima krova. Važni su samo dijelovi drvene krovne konstrukcije koji će biti vidljivi. Ne treba se zamarati s ostatkom, jer će biti prekriven ‘slamom’. Na taj način štedite i vrijeme i materijal.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Slijede drvene grede na zidovima, također izrađene od balze od 2 mm, zalijepljene PVA ljepilom. Kod pravih kuća ovog tipa, okvir zidova izrađen je od drveta, a šupljina između ispunjena je ispletenim granjem koje se premazujemješavinom gline, slame i životinjskog izmeta. Takve zgrade su prilično dobre kvalitete, a i mnogo jeftinije za izgraditi od potpuno drvene konstrukcije. Kuća se na kraju može izbijeliti kako bi dobila ovaj uredniji izgled.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Kući trebaju i prozori. Ovo je prilika za dodavanje interesantnih detalja. Prozori s okvirima od olova često se viđaju na kućama u fantasy svijetovima, a stvarno ih nije tako teško napraviti. Mreža protiv insekata i blister pakiranje je sve što vam je potrebno. Rezala sam kvadratne oblike škarama, zali-jepila mrežu na plastiku, a zatim to sve skupa na zid. Izradite okvire prozora oko stakla jer ih je lakše tako prilagoditi. Opet, da biste dobili iskrivljeni izgled izbjegavajte savršene prave kutove, a prozori se mogu malo razlikovati i u veličini. Proces gradnje je opušten, bez puno mjerenja i preciznog rezanja. Ovako izgledaju gotovi prozori. Ostali prozori imati će škure radi raznolikosti.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Prostor između drvenih greda bio je tada ispunjen DAS glinamolom koji predstavlja smjesu gline i slame. Obično to radim prstima i ostavljam neravnom i neurednom. Uvijek pazite da ne ostavite otiske prstiju - jer kad se vide jednako ubijaju doživljaj kao i ostaci srhova na obojanoj minijaturi. Voda vam pomaže izgladiti površine. Prije nanošenja gline, na površinu razmažem malo PVA ljepila kako bi se DAS bolje prijanjao. Ako stirodur ima teksturiranu površinu, prvo ga izbrusite jer tekstura će biti vidljiva i nakon prekrivanja glinamolom (glinamol se skupi tijekom stvrdnjavanja). Još se uvijek to može popraviti s drugim slojem DAS glinamola, ali bolje je spriječiti da se uopće ne dogodi.

Click for enlarged picture

Dok je glinamol bio još vlažan, dodala sam još detalja na krovnu strukturu. To su, zapravo, samo čačkalice, prerezane na pola, sa šiljastim krajem umočenim u PVA ljepilo i gurnute u zid upravo tamo gdje se zid susreće s krovom. To predstavlja potpornu strukturu krova.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Vrata i škure se rade na jednak način. Prvo, osnovni oblik se izrezuje od balze debljine 1 mm. Zatim je označen i izrezan u okomite daske. Na svaku dasku su ugravirani drveni godovi sa šiljastim kiparskim alatom (šilo), a svaki se rub ostrugao nožem. Zatim se daske zalijepe na svoje mjesto u okvir vrata / preko prozora. "Prazan prostor" iza vrata / škura bio je obojen crnom bojom prije postavljanja daski, jer bi inače bilo teško doseći ta mjesta kistom nakon završetka izrade. Razmišljanje unaprijed spasi vas od kasnije frustracije ...

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Metalni detalji daju vratima i škurama karakter i pojačavaju dojam. Koristite blister pakiranje, priba-dače, metalne prstenove... Najbolje ih je učvrstiti super ljepilom.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Nakon ovoga, samo sam dodala teksturu na bazi kuće i bila je spremna za bojanje. Cijela se stvar može premazati bijelom bojom, ali nisam mislila da je to potrebno. Zidovi su već bili „prave boje“, a balza je trebala biti samo obojena tamnijom od svoje prirodne boje. Undercoat-am samo vrata i prozore jer su izrađeni od materijala raznih boja pa čak i prozirnih materijala. Oslikavanje bijelom bojom (undercoat) prvo nudi jednaku bazu, a što je još važnije jest da će se jasnije vidjeti što ste napravili. To vam treba kad bojate.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Bojanje ove makete je bilo opušteno i zabavno. Niz sivih i smeđih glazeova na drvetu i malo posvjetljavanja na izbijeljenim zidovima. Posebna se pažnja posvećuje vratima i prozorima, jer obično privlače oko. Nakon glazeva dobili su highlight, ali samo u smjeru godova drveta (okomito). Nakon toga slijedi sloj mat crne boje na metalu, na koji se na kraju dodala hrđa.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Namjeravala sam od početka ubaciti i mali trijem, ali sam ga izostavila do trenutka kad su vrata obojena jer bi bilo teško doći do njih od trijema. Isto vrijedi i za kokošinjac koji se naslanja na stranu kuće. Trijem ima ukrasno rezbarene stupove i krov. Sve je to učinjeno samo skalpelom i modelarskom rašpicom. Kokošinjac je izgrađen u potpunosti od balze. Kao što je vidljivo na slikama, neki su dijelovi dijelom pobojani dok je još bio u procesu građenja, a opet kako bi se izbjeglo da ta teško dostupna područja ostanu neobojena.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Nakon što je najneuredniji dio bojanja bio gotov, plišano krzno može biti zalijepljeno na svoje mjesto. Radije to radim tim redoslijedom kako se krzno ne bi zamrljalo prilikom bojanja temeljne boje. Krzno je samo po sebi već bilo odgovarajuće boje pa ga se nije trebalo u potpunosti prebojati, već samo malo popraviti. Ne morate nužno oguliti kožu sa vašeg plišanog medvjedića da biste nabavili krzno; krzno se prodaje po metru za proizvođače plišanih životinja. Ali to je skuplja opcija. Krzno je najbolje izrezati škarama na vodoravne trake i zalijepiti ih na krov, počevši od dna i lagano preklapajući trake. Koristila sam pribadače da to sve pričvrstim na željeno mjesto dok se ljepilo ne posuši. Pribadače poslije treba izvući.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Primijetit ćete da izgleda vrlo razbarušeno i još uvijek nije baš izgleda slamnatog krova. Da bi više sličila slami, nanijela sam mješavinu vode, PVA ljepila i svijetlosmeđe/oker boje. Upotrijebila sam veliki kruti kist i učetkala ovu smjesu na krov. Povlačila sam kist u smjeru prema dolje, prateći tok vlasi. To je i način na koji bi voda obično curila niz krov tijekom kiše.

Click for enlarged picture

Nakon toga krov će biti prilično natopljen i trebat će neko vrijeme da se osuši. Najbolje je ostaviti preko noći. Kad se posve osušio, dodala sam dimnjak, drveni greben i nekoliko dasaka prikovanih za krov. Potonji su uglavnom estetski odabir, jer pomažu u razbijanju velike, relativno dosadne površine.

Click for enlarged picture

Mali su dodatni detalji koji stvarno pomažu da maketa izgleda poput kuće u kojoj netko živi. Sva-kodnevni predmeti, poput jednostavnih ljestvi, mogu se napraviti od balze i izrezanih čačkalica. Ili ono što sam stavila na ovu zgradu: predmete prikovane za krov u svrhu zaštite od zla. Jedna je životinjska lubanja, a drugi prikaz kućnog duha zaštitnika. Lubanja je gipsana kopija lubanje koju sam prethodno izmodelirala u modelarskoj masi (Green Stuff). Kućni patron bio je izmodeliran izravno na kuću u DAS glinamolu. Prikaz je uokviren oblikom kuće, nagovještavajući prirodu duha. Ne treba biti vješt u modeliranju da bi se tako nešto izmodeliralo. Bitsi koji ostaju od setova ili bitsi dizajnirani za diorame i baze također su dobro rješenje.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Posljednji korak je dodavanje vegetacije i statičke trave na bazu.

Izgradnja ove vrste kuće nije komplicirana i ne zahtijeva skupe materijale niti alate. Što se više vremena potroši na to i što više pozornosti bude posvećeno detaljima, to će rezultat biti spektakularniji.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Najnoviji članci

  • Back to Basics radionice bojanja minijatura u Galeriji i ČitaoniciVN
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "482"
        ["member_id"]=>
        string(2) "64"
        ["title_eng"]=>
        string(70) "Back to Basics Workshops in Galerija VN, a part of Libraries of Zagreb"
        ["title_hrv"]=>
        string(70) "Back to Basics radionice bojanja minijatura u Galeriji i ČitaoniciVN "
        ["mask_eng"]=>
        string(69) "back_to_basics_workshops_in_galerija_vn_a_part_of_libraries_of_zagreb"
        ["mask_hrv"]=>
        string(68) "back_to_basics_radionice_bojanja_minijatura_u_galeriji_i_citaonicivn"
        ["content_eng"]=>
        string(4425) "

    Click for enlarged picture

    During October and November, we held our Back to Basics miniature painting workshops for the youngest at the Zagreb City Libraries.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    The second set of three workshops was held in the Gallery VN on October 30, November 6 and 8, 2025.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    During the workshops, our youngest participants painted chibi figures from the UMS Agram line and made a castle from upcycled materials.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    More photos can be found on our social media.

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(4473) "

    Click for enlarged picture

    Tijekom listopada i studenog u Knjižnicama Grada Zagreba smo održali naše Back to Basics radionice bojanja minijatura za najmlađe. 

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Drugi set od tri radionice održan je u Galeriji i čitaonici VN 30.10. te 6. i 8.11.2025. 

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Tijekom radionica naši najmlađi polaznici su bojali chibi figure iz linije UMS Agram te izrađivali dvorac od upcycle materijala.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Više fotografija potražite na našim socijalnim mrežama!

    Click for enlarged picture
    " ["created"]=> string(19) "2025-12-04 09:07:44" ["modified"]=> string(19) "2025-12-04 09:11:27" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } }
    Krunoslav Belinić, 04.12.2025.
  • Nastupili smo na: Monte San Savino 2025
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "481"
        ["member_id"]=>
        string(2) "35"
        ["title_eng"]=>
        string(34) "We attended: Monte San Savino 2025"
        ["title_hrv"]=>
        string(39) "Nastupili smo na: Monte San Savino 2025"
        ["mask_eng"]=>
        string(33) "we_attended_monte_san_savino_2025"
        ["mask_hrv"]=>
        string(38) "nastupili_smo_na_monte_san_savino_2025"
        ["content_eng"]=>
        string(13933) "

    Our Ivan brings you a report from the best miniature painting competition in the world.

    Click for enlarged picture

    In a small town in Italy, one of the largest and most prestigious miniature exhibitions in the world has been held every year since 2006, bringing together miniaturists from all over the world. The Knezović clan decided that it was a shame that Croatians did not come to the Monte San Savino Show, so after a great time at Kontrast, a miniature exhibition in Warsaw, we decided to visit Italy as well.

    Click for enlarged picture

    The exhibition is held in Tuscany, and all the content related to it is located within the walls of the castle around which most of the town is located. The exhibition is set in an exceptionally beautiful setting of a medieval castle, with which no other similar miniature event can be compared. The town itself allows visitors to easily get to know each other, as most of them gravitate to the square in the center of the castle.

    Click for enlarged picture

    We set off on Friday, November 14, 2025, and it took us about eight hours to get to our accommodation. Italian motorways are good, but Italians themselves often don't know what lanes are for or how to use turn signals. Large trucks often swerved left and right, and drivers usually only turned on their turn signals after they had finished changing lanes. Fortunately, none of the miniatures were damaged in transit. The Patafix and plastic box are more than enough protection for the models.

    We distributed a large number of flyers in the hope that some of the visitors would come to our Black Queen, and some even promised us that they would (try to) come. We also awarded the UMS Agram Best of Show medal. We did not proceed in a "judgmental" manner, but rather we sought the work (or works) of a miniaturist that we enjoy the most. I have long appreciated Magnus Fagerberg's works and have often used them as references in my own work. They were even better in person, which is usually the case with all top-notch works. Therefore, UMS Agram presented Magnus, in addition to the Best of Show medal, with a terranino to accompany the Monograph on our work.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    The exhibition itself featured the best works that we usually see on social networks, and there were about 2,000 of them in total. Almost all of the winners of this year's Golden Demon also brought their models to Monte San Savino.

    Click for enlarged picture

    The results we achieved were very good, considering the exceptionally high average quality of the works. Filip won one gold with his works in the Storytelling Standard category, while I (Ivan) won one bronze in the Storytelling Master category and one bronze in the Fantasy Painting Master category.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    I'll leave the best part of the article for last, photos of some of the models we saw. Filip has since learned how to use a macro lens, so I'd say the photos turned out great.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(13979) "

    Naš Ivan vam donosi reportažu sa najboljeg natjecanja u bojanju minijatura na svijetu.

    Click for enlarged picture

    U malom gradiću u Italiji svake se godine, još od 2006., održava jedna od najvećih i najprestižnijih izložbi minijatura na svijetu, koja okuplja minijaturiste iz cijeloga svijeta. Klan Knezović zaključio je da je šteta što na Monte San Savino Show ne dolaze Hrvati, pa smo nakon odličnog provoda na Kontrastu, izložbi minijatura u Varšavi, odlučili posjetiti i Italiju.

    Click for enlarged picture

    Izložba se održava u Toskani, a svi sadržaji vezani uz nju smješteni su unutar zidina dvorca oko kojeg se nalazi veći dio mjesta. Izložba je postavljena u iznimno lijepom ambijentu srednjovjekovnog dvorca, s kojim se ne može usporediti nijedan drugi sličan minijaturistički događaj. Sam gradić omogućuje posjetiteljima da se lako upoznaju, jer većina njih gravitira trgu u središtu dvorca.

    Click for enlarged picture

    Na put smo krenuli u petak, 14. studenoga 2025., te smo putovali oko osam sati do našeg smještaja. Talijanske autoceste su dobre, ali sami Talijani nerijetko ne znaju čemu služe prometne trake ili kako se koriste žmigavci. Veliki kamioni često su lelujali lijevo–desno, a vozači su pokazivače smjera uglavnom uključivali tek nakon što bi već završili prestrojavanje. Nijedna minijatura srećom nije nastradala u prijevozu. Patafix i plastična kutija sasvim su dovoljna zaštita za modele.

    Podijelili smo veći broj letaka u nadi da će dio posjetitelja doći na naš Black Queen, a neki su nam čak i obećali da će (pokušati) doći. Dodijelili smo i UMS Agram Best of Show medalju. Nismo se vodili „sudački“, nego smo tražili rad (ili radove) jednog minijaturista u kojima najviše uživamo. Već dugo cijenim radove Magnusa Fagerberga i često sam ih koristio kao reference u vlastitom radu. Uživo su bili još bolji, što je u pravilu slučaj sa svim vrhunskim radovima. Stoga je UMS Agram Magnusu, uz Best of Show medalju, poklonio i jedan teranino za uz Monografiju o našem radu.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Na samoj izložbi mogli su se vidjeti najbolji radovi koje inače viđamo na društvenim mrežama, a ukupno ih je bilo oko 2000. Gotovo svi pobjednici ovogodišnjeg Golden Demona također su donijeli svoje modele na Monte San Savino.

    Click for enlarged picture

    Rezultati koje smo ostvarili bili su vrlo dobri, s obzirom na iznimno visoku prosječnu kvalitetu radova. Filip je sa svojim radovima u kategoriji Storytelling Standard osvojio jedno zlato, dok sam ja (Ivan) osvojio jednu broncu u kategoriji Storytelling Master i jednu broncu u kategoriji Fantasy Painting Master.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Za kraj ostavljam onaj najbolji dio članka, fotografije nekih od modela koje smo vidjeli. Filip je u međuvremenu izučio korištenje makro leće pa su fotografije rekao bih odlično ispale.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    " ["created"]=> string(19) "2025-11-24 08:44:10" ["modified"]=> string(19) "2025-11-24 08:44:10" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "35" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(5) "Marko" ["last_name"]=> string(9) "Paunović" ["first_name_mask"]=> string(5) "marko" ["last_name_mask"]=> string(8) "paunovic" ["username"]=> string(5) "marko" ["password"]=> string(40) "3bd37b326d19d1880d3b93a4b32e8fb3a90fa122" ["born"]=> string(19) "2033-03-07 20:35:00" ["created"]=> string(19) "2009-06-02 20:37:03" } }
    Marko Paunović, 24.11.2025.
  • Znanost iza akrilnih boja
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "480"
        ["member_id"]=>
        string(2) "64"
        ["title_eng"]=>
        string(29) "Science behind Acrylic Paints"
        ["title_hrv"]=>
        string(25) "Znanost iza akrilnih boja"
        ["mask_eng"]=>
        string(29) "science_behind_acrylic_paints"
        ["mask_hrv"]=>
        string(25) "znanost_iza_akrilnih_boja"
        ["content_eng"]=>
        string(4438) "

    In this article, our Dunja takes us behind the science of acrylic paints!

    Acrylic paints – high pigment content and good coverage. If they are well formulated, they stay where you apply them, don't leave "brush marks" and dry slowly enough to do what you want on the miniature, yet still fast enough.

    Click for enlarged picture

    Composition:

    • Binders (eng. resin) – form a film – in our case probably pure acrylates, I suspect they are styrene acrylates.
    • Fillers – in addition to adding volume to the paint, they also affect the viscosity, coverage and appearance of the dry film
    • Pigments – the main division is into organic pigments and inorganic pigments. Inorganic ones are more covering but have less vivid shades, while organic ones are often quite poorly covering (yellow for example) but their shades are vivid and bright

    Additives:

    • Anti-foam
    • Rheological modifiers – affect the behavior of wet paint on the substrate (e.g. spillage) and the behavior of the paint when a force is applied to it (brush, roller, spray, airbrush). Rheological modifiers also include thickeners that affect the viscosity of the paint.
    • Dispersants – envelop pigment and filler particles and prevent their agglomeration during standing. Good dispersion of pigment and filler affects the coverage and uniform appearance of the dry film. There are a bunch more but I won't go into too much detail
    • Solvent – ​​in this case water.

    Contrast paints and speed paints – high pigment content, but not so much that it causes high coverage. They are formulated to spread, not to stay where you put them. The result of spreading is that the paint collects in the recesses, where a thicker film of paint remains than on the protruding parts of the miniature. Where the film of paint is thicker (the recesses), the shade of the contrast paint is more pronounced, unlike on the protruding parts where the film is thinner, which is why the shade is then influenced by the color of the substrate.

    Click for enlarged picture

     

    Composition:

    • Binders
    • Pigments
    • Additives – all listed above + surfactants that reduce the surface tension of the wet paint film, which is why it flows
    • solvent
    • I would say they do not contain fillers, or contain very, very little of them

     

    Washes – similar in formulation and behavior to contrast agents, only they have a much lower proportion of pigments, certainly no fillers, a higher proportion of surfactants, lower viscosity, and probably less binders.

    Click for enlarged picture

    If we want to greatly dilute acrylic paint or contrast, it is better to use a product intended for this purpose from the manufacturer of that paint rather than water, because it contains all the necessary amount of binders and additives for that paint to retain its properties.

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(4306) "

    U ovom članku, naša Dunja nam otkriva znanost iza akrilnih boja.

    Akrilne boje – visoki udio pigmenta i dobra pokrivnost. Ako su dobro formulirane ostaju tamo gdje ih naneseš, ne ostavljaju „brush marks“ i suše se dovoljno sporo da stigneš napravit što želiš na minijaturi a opet dovoljno brzo.

    Click for enlarged picture

    Sastav:

    • Veziva (eng. resin) – formiraju film – u našem slučaju vjerojatno čisti akrilati, sumnjam da su stiren akrilati.
    • Punila – osim što dodaju volumen boji utječu i na viskoznost, pokrivnost i izgled suhog filma
    • Pigmenti – glavna podjela je na organske pigmente i anorganske pigmente. Anorganski su više pokrivni ali manje živih nijansi, dok su organski često dosta loše pokrivni (žuti npr) ali zato su im nijanse žive i jarke

    Aditivi:

    • Protiv pjene
    • Reološki modifikatori – utječu na ponašanje mokre boje na podlozi (npr razlijevanje) i na ponašanje boje dok na nju djeluje sila (kist, valjak, sprej, airbrush). Pod reološke modifikatore spadaju i ugušćivači koji utječu na viskozitet boje.
    • Dispergatori – obavijaju čestice pigmenata i punila i sprječavaju aglomeraciju istih stajanjem. Dobra dispergiranost pigmenta i punila utječe na pokrivnost i ujednačen izgled suhog filma.
    • Ima ih još hrpa ali neću toliko u detalje
    • Otapalo – u ovom slučaju voda.

    Kontrastice i speed paints – visoki udio pigmenta, ali ne toliki da uzrokuje visoku pokrivnost. Formulirane su da se razlijevaju, a ne da ostaju tamo gdje ih staviš. Posljedica razlijevanja je skupljanje boje u udubine gdje onda ostane deblji film boje nego na isturenim dijelovima minijature. Tamo gdje je film boje deblji (udubine) nijansa kontrastice izraženija, za razliku od isturenih dijelova na kojima je film tanji zbog čega na nijansu onda utječe boja podloge.

    Click for enlarged picture

    Sastav:

    • Veziva
    • Pigmenti
    • Aditivi – svi nabrojani gore +
    • surfakanti koji smanjuju površinsku napetost mokrog filma boje zbog čega i dolazi do razlijevanja
    • otapalo
    • rekla bih da ne sadrže punila, ili ih sadrže vrlo vrlo malo

     

    Washevi – po principu formuliranja i ponašanju slični kontrasticama, samo imaju puno manji udio pigmenata, sigurno ne sadrže punila, veći udio surfakanata, manji viskozitet i vjerojatno manje veziva.

    Click for enlarged picture

    Ako želimo jako razrijediti akrilnu boju ili kontrasticu bolje je koristiti za to predviđen proizvod od proizvođača te boje nego vodu, jer sadrži svu potrebnu količinu veziva i aditiva kako bi ta boja zadržala svoja svojstva.

    Click for enlarged picture

    " ["created"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" ["modified"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } }
    Krunoslav Belinić, 20.11.2025.
  • Nastupili smo na: Modelmania 2025
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "479"
        ["member_id"]=>
        string(2) "35"
        ["title_eng"]=>
        string(28) "We attended: ModelMania 2025"
        ["title_hrv"]=>
        string(33) "Nastupili smo na: Modelmania 2025"
        ["mask_eng"]=>
        string(27) "we_attended_modelmania_2025"
        ["mask_hrv"]=>
        string(32) "nastupili_smo_na_modelmania_2025"
        ["content_eng"]=>
        string(6552) "

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(7147) "

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    U subotu 25.10.2025. održao se Foto Video Show & ModelMania Zagreb u Kongresnoj dvorani na Zagrebačkom Velesajmu. UMS Agram je nastupio s prezentacijom rada naših raznih programa poput Advent u Agramu, Agram Group Build, Agram Lego Sekcija i Knjižnica i čitaonica UMS "Agram".

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Naši volonteri, Kruno i Marko bili su tamo od 10 ujutro i odgovarali na pitanja s čime se bavimo.

    Click for enlarged picture

    Antoni i Lav su bili zaduženi za demonstriranje stolne strateške igre Gaslands!

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Kruno je držao Back to Basics radionice bojanja minijatura!

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    " ["created"]=> string(19) "2025-11-05 11:52:52" ["modified"]=> string(19) "2025-11-05 11:52:52" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "35" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(5) "Marko" ["last_name"]=> string(9) "Paunović" ["first_name_mask"]=> string(5) "marko" ["last_name_mask"]=> string(8) "paunovic" ["username"]=> string(5) "marko" ["password"]=> string(40) "3bd37b326d19d1880d3b93a4b32e8fb3a90fa122" ["born"]=> string(19) "2033-03-07 20:35:00" ["created"]=> string(19) "2009-06-02 20:37:03" } }
    Marko Paunović, 05.11.2025.
  • Tabla za Necropolis – dio 1
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "478"
        ["member_id"]=>
        string(2) "96"
        ["title_eng"]=>
        string(23) "Necropolis Board part 1"
        ["title_hrv"]=>
        string(29) "Tabla za Necropolis – dio 1"
        ["mask_eng"]=>
        string(23) "necropolis_board_part_1"
        ["mask_hrv"]=>
        string(25) "tabla_za_necropolis_dio_1"
        ["content_eng"]=>
        string(4313) "

    Click for enlarged picture

    In October we started with our first board for Necropolis, and with an appropriate theme! – the Eternal Autumn configuration from the Necropolis rulebook. The configuration is such that it only requires 3 trees, which we considered too boring, so instead of one tree, we plan to build a cubic lime kiln and 2 streams.

    Click for enlarged picture

    The board is inspired by Hawthorne's story Ethan Brand, where several characters talk about the unforgivable sin (next to a lime kiln in the middle of an American pastoral idyll). Aesthetically, we're aiming for early fall with rural motifs, along with gnarled trees (ala Burton's Sleepy Hollow) and a few pumpkins.

    Click for enlarged picture

    For now, we are very far from any aesthetic choices because we have dealt with the basic structure of the board: the housing is made of pine glued boards for the floor and pine profiles for the sides. After we glued everything with Drvofix, the entire housing was finely sanded. The size of the Styrodur board that fits into the housing is 40cmx40cmx2cm (Necropolis standard is 16"x16").

    Click for enlarged picture

    The placement of the stream itself was difficult to choose due to the peculiar, angular deployment in Necropolis, so we used token strings to try out a few potential streams that would least interfere with the game. Although we planned to keep our forest streams shallow, we still carved channels with a scalpel and a rotary multitool and coated the beds with diluted texture paste. While the paste dried, we added various sizes of pebbles and created a transition across the stream with larger pebbles.

    Click for enlarged picture

    The trees are actually real mangroves, so they have natural knots and twists. To add a Sleepy Hollow feel, we hollowed out a few holes in the wood to house the greenstuff faces. We propped up one tree with pieces of pine bark so it wouldn't lean too much and interfere with play.

    Click for enlarged picture

    The next step is to cover the entire board with a mixture of gypsum and sand and make the stove itself.

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(4295) "

    Click for enlarged picture

    U listopadu smo započeli s našim prvim boardom za Necropolis, i to s primjerenom tematikom! – Eternal Autumn konfiguracijom iz Necropolis rulebooka. Konfiguracija je takva da nalaže samo 3 stabla, što smo smatrali predosadnim te umjesto jednog stabla kanimo izraditi kockastu vapnenu peć i 2 potoka.

    Click for enlarged picture

    Board je inspiriran Hawthorneovom pričom Ethan Brand, gdje nekoliko likova priča o neoprostivom grijehu (pored vapnare usred američke pastoralne idile). Estetski ciljamo na ranu jesen s ruralnim motivima, uz kvrgava stabla (ala Burtonov Sleepy Hollow) i nekoliko bundeva.

    Click for enlarged picture

    Za sada smo jako daleko od ikakvih estetskih odabira jer smo se nosili s osnovnom građom boarda: kućište je napravljeno od borovih lijepljenih dasaka za podni dio i borovih profila za bočne strane. Nakon što smo sve zalijepili drvofixom, cijelo kućište je fino izbrušeno. Veličina stirodur ploče koja sjeda u kućište je 40cmx40cmx2cm (Necropolis standard je 16“x16“).

    Click for enlarged picture

    Sami smještaj potoka bilo je teško odabrati zbog osebujnog, kutnog deploymenta u Necropolisu pa smo koristili nizove tokena da isprobamo nekoliko potencijalnih tokova koji bi najmanje ometali igru. Iako planiramo da nam šumski potoci budu plitki, i dalje smo skalpelom i rotirajućim multitoolom izrezbarili kanale i premazali korita razrijeđenom teksturnom pastom. Dok se pasta sušila, ubacili smo razne veličine kamenčića i uspostavili prijelaz preko potoka većim kamenčićima.

    Click for enlarged picture

    Stabla su zapravo pravo mangrovo drvo, tako da ima prirodne kvrge i zavijutke. Kako bismo dodali sleepy hollow šmek, izdubili smo nekolika rupa u drvu gdje bismo smjestili greenstuff lica. Jedno smo drvo poduprli s komadima borove kore kako ne bi bilo previše nagnuti i ometalo igru.

    Click for enlarged picture

    Sljedeći korak je prekrivanje cijelog boarda smjesom gipsa i pijeska te izrada same peći.

    Click for enlarged picture

    " ["created"]=> string(19) "2025-11-05 11:09:46" ["modified"]=> string(19) "2025-11-05 11:09:46" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "96" ["group_id"]=> string(1) "2" ["first_name"]=> string(6) "Antoni" ["last_name"]=> string(10) "Pastuović" ["first_name_mask"]=> string(6) "antoni" ["last_name_mask"]=> string(9) "pastuovic" ["username"]=> string(6) "antoni" ["password"]=> string(40) "5dfa823ee30df1936c1792d4c8348a4bcf4c64e2" ["born"]=> string(19) "2005-04-04 18:52:00" ["created"]=> string(19) "2019-04-04 18:53:09" } }
    Antoni Pastuović, 05.11.2025.

Svi članci

Najnoviji izvještaji s bojišta

Svi izvještaji s bojišta